Jaguarciklid - Parachromis managuensis

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • FI
    Användare
    • August 2002
    • 3743

Biffig hane! Hur stor uppskattar du att han är?
    Fredrik Isaksson
    Bildarkivet

Kommentar

• FI
      Användare
      • August 2002
      • 3743

En bild på jaggan och hans nya osannolika kompisar, pyttesmå oscars som märkligt nog oftast simmar väldigt nära honom som om de känner sig trygga, och jaggan bryr sig inte om dem.
      Andra bilden blev sjukt överexponerad men den visar det blå i fenorna så jag postar den i alla fall.
      Fredrik Isaksson
      Bildarkivet

Kommentar

• Cronan
        Användare
        • July 2008
        • 907

Han ser ut att bli en riktigt fin hane FI. Lägger in några bilder på mina monster på bild 3 och 4 så är det hanen som försöker mörda utblås vattnet från pumpen. Skvätter en hel del vatten när han gör det.

Kommentar

• FI
          Användare
          • August 2002
          • 3743

Haha vilken härlig personlighet han verkar ha snygga bilder också, riktigt granna fiskar
          Fredrik Isaksson
          Bildarkivet

Kommentar

• Micke Jarhl
            Användare
            • April 2002
            • 2277

Ursprungligen postat av FI
            Biffig hane! Hur stor uppskattar du att han är?
            skulle tro han är mellan 35-40cm nu
            Micke Jarhl Med akvarium!

Kommentar

• Cronan
              Användare
              • July 2008
              • 907

Haha vilken härlig personlighet han verkar ha snygga bilder också, riktigt granna fiskar
              Jodå personlighet har han så det blir över. Skulle håva bort lite flytt växter i går han attackerade håven och skvätte ner mig så det såg ut som någon hält en 1l vatten över mig. Kan bara tacka dig för att du fick mig intresserad av jaggor med den här tråden. Enda nackdelen med paret är att hanen är så jäkla tuff mot allt som kommer ner i karet inklusive andra fiskar så dom får gå själva. Hade från början planerat att dom skulle gå i ett 720l kar med någon annan stor CA-ciklid som fullvuxna. Men dom kommer istället få ett 540l för sig själva. Hade dock önskat att hanen hade accepterat malar men inte ens dom får vara i karet och dom skitar ner rätt rejält ner dom käkar

Kommentar

• Cronan
                Användare
                • July 2008
                • 907

Ursprungligen postat av Micke Jarhl
                skulle tro han är mellan 35-40cm nu
                Han är kanon fin micke hur funkar dom med restan av invånarna i karet med tanke på att han är rätt stor?

Kommentar

• Micke Jarhl
                  Användare
                  • April 2002
                  • 2277

Ursprungligen postat av Cronan
                  Han är kanon fin micke hur funkar dom med restan av invånarna i karet med tanke på att han är rätt stor?
                  han är lugnet själv nästan lite för snäll hehe,,, men han känner väl inget hot ifrån någon ,,
                  Micke Jarhl Med akvarium!

Kommentar

• Cronan
                    Användare
                    • July 2008
                    • 907

han är lugnet själv nästan lite för snäll hehe,,, men han känner väl inget hot ifrån någon ,,
                    Dvs rakamottsatsen till mina. Spelar som sagt ingen roll vad det är jag stoppar ner attackerar allt förutom slangen som jag byter vatten med.

Kommentar

• FI
                      Användare
                      • August 2002
                      • 3743

Ursprungligen postat av Cronan
                      Jodå personlighet har han så det blir över. Skulle håva bort lite flytt växter i går han attackerade håven och skvätte ner mig så det såg ut som någon hält en 1l vatten över mig. Kan bara tacka dig för att du fick mig intresserad av jaggor med den här tråden. Enda nackdelen med paret är att hanen är så jäkla tuff mot allt som kommer ner i karet inklusive andra fiskar så dom får gå själva. Hade från början planerat att dom skulle gå i ett 720l kar med någon annan stor CA-ciklid som fullvuxna. Men dom kommer istället få ett 540l för sig själva. Hade dock önskat att hanen hade accepterat malar men inte ens dom får vara i karet och dom skitar ner rätt rejält ner dom käkar
                      Jasså han är så pass aggro, det är coolt ju, i vanliga fall är de ju rätt lugna så det är skoj då någon sticker ut så där. Du borde namnge honom

Min är bara lite bitsk mot en liten trimac som går i karet nu, i övrigt är han superlugn. Han har som sagt små påffar som släptåg just nu, det säger väl allt
                      Det var lite skoj igår däremot då jag la i en ny stor rot i karet och jaggan började gnaga, slita och knuffa i roten som om han blev sur på min placering
                      Senast redigerad av FI; 31 October 2010, 08:19.
                      Fredrik Isaksson
                      Bildarkivet

Kommentar

• Cronan
                        Användare
                        • July 2008
                        • 907

Jasså han är så pass aggro, det är coolt ju, i vanliga fall är de ju rätt lugna så det är skoj då någon sticker ut så där. Du borde namnge honom

Min är bara lite bitsk mot en liten trimac som går i karet nu, i övrigt är han superlugn. Han har som sagt små påffar som släptåg just nu, det säger väl allt
                        Det var lite skoj igår däremot då jag la i en ny stor rot i karet och jaggan började gnaga, slita och knuffa i roten som om han blev sur på min placering
                        Borde kanske göra det ska bara komma på ett lämpligt namn. Dock är han kanon mot honan har inte bråkat en ända gång och yngel vården är det inget fel på. Blir såna kontraster när den jätte munnen hämtar ett yngel på några mm. Mina gillar också att möblera om allt som går att flyttas placeras på ett mer lämpligt ställe iaf i jaggornas tycke.

Kommentar

• RobinH
                          Användare
                          • August 2008
                          • 2150

Längesen jag la in bilder på jaggorna här dags nu
                          hanen patrullerar som en stor nalle enorm fisk...honan vaktar yngel i sin grotta fullt upp...
                          Biffen hehe

Kul om man får se han live!
                          CA

Kommentar

• Sydney
                            Användare
                            • October 2009
                            • 59

Känner igen vad du menar Cronan. Min jagga är också tok aggresiv, han äter upp de mesta som får simma med han, det har gått i malar och ciklider hej vilt. Men en Zebra hane låter han vara helt och hållet, trots att den är i mat storlek. Han är även en allätare, kan nästan stoppa i vad som helst, spelar ingen roll om de är kattfoder, mask, räka.

Han börjar nu växa till sig och mönstren kommer fram mer och mer. Skulle dock vara roligt inhadla en fisk han var tvungen att spännna sig lite för och fightas lte med ibland. Känns faktiskt lite som han blir utråkad ibland när de är för få fiskar i akvariet. Några försalg på någon art som kan funka, inte en för mesig utan någon som kan stå på sig lite?

Lite bild på Chazz Michael Michaels...

Kommentar

• Wilhelm
                              Användare
                              • April 2002
                              • 9122

Kul med bilder!
                              Du kan numera lägga upp bilder i inläggen!
                              mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
                              Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                              www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• dezplay
                                Användare
                                • September 2008
                                • 235

Har precis fått tag i 6st små jaggor mellan 3-5cm. Problemet är just att de är lite för små att släppa i mitt stora kar ihop med hungriga polleni i storleken 10-12cm. Så just nu simmar dom i ett 160liters.

Matar blandat med flingfoder, uppblötta hikari pellets och lite fryst mysis 3 gånger om dagen. Ska jag fortsätta med det eller finns det nått annat bra foder så de växer lite snabbare?

Kommentar

Arbetssätt...