Biffig hane! Hur stor uppskattar du att han är?
Jaguarciklid - Parachromis managuensis
Kollaps
X
-
-
En bild på jaggan och hans nya osannolika kompisar, pyttesmå oscars som märkligt nog oftast simmar väldigt nära honom som om de känner sig trygga, och jaggan bryr sig inte om dem.
Andra bilden blev sjukt överexponerad men den visar det blå i fenorna så jag postar den i alla fall.Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
Han ser ut att bli en riktigt fin hane FI. Lägger in några bilder på mina monster på bild 3 och 4 så är det hanen som försöker mörda utblås vattnet från pumpen. Skvätter en hel del vatten när han gör det.
Kommentar
-
Haha vilken härlig personlighet han verkar ha snygga bilder också, riktigt granna fiskarFredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
Kommentar
-
Jodå personlighet har han så det blir över. Skulle håva bort lite flytt växter i går han attackerade håven och skvätte ner mig så det såg ut som någon hält en 1l vatten över mig. Kan bara tacka dig för att du fick mig intresserad av jaggor med den här tråden. Enda nackdelen med paret är att hanen är så jäkla tuff mot allt som kommer ner i karet inklusive andra fiskar så dom får gå själva. Hade från början planerat att dom skulle gå i ett 720l kar med någon annan stor CA-ciklid som fullvuxna. Men dom kommer istället få ett 540l för sig själva. Hade dock önskat att hanen hade accepterat malar men inte ens dom får vara i karet och dom skitar ner rätt rejält ner dom käkarKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Jodå personlighet har han så det blir över. Skulle håva bort lite flytt växter i går han attackerade håven och skvätte ner mig så det såg ut som någon hält en 1l vatten över mig. Kan bara tacka dig för att du fick mig intresserad av jaggor med den här tråden. Enda nackdelen med paret är att hanen är så jäkla tuff mot allt som kommer ner i karet inklusive andra fiskar så dom får gå själva. Hade från början planerat att dom skulle gå i ett 720l kar med någon annan stor CA-ciklid som fullvuxna. Men dom kommer istället få ett 540l för sig själva. Hade dock önskat att hanen hade accepterat malar men inte ens dom får vara i karet och dom skitar ner rätt rejält ner dom käkar
Min är bara lite bitsk mot en liten trimac som går i karet nu, i övrigt är han superlugn. Han har som sagt små påffar som släptåg just nu, det säger väl allt
Det var lite skoj igår däremot då jag la i en ny stor rot i karet och jaggan började gnaga, slita och knuffa i roten som om han blev sur på min placeringSenast redigerad av FI; 31 October 2010, 08:19.Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
Jasså han är så pass aggro, det är coolt ju, i vanliga fall är de ju rätt lugna så det är skoj då någon sticker ut så där. Du borde namnge honom
Min är bara lite bitsk mot en liten trimac som går i karet nu, i övrigt är han superlugn. Han har som sagt små påffar som släptåg just nu, det säger väl allt
Det var lite skoj igår däremot då jag la i en ny stor rot i karet och jaggan började gnaga, slita och knuffa i roten som om han blev sur på min placeringKommentar
-
Kommentar
-
Känner igen vad du menar Cronan. Min jagga är också tok aggresiv, han äter upp de mesta som får simma med han, det har gått i malar och ciklider hej vilt. Men en Zebra hane låter han vara helt och hållet, trots att den är i mat storlek. Han är även en allätare, kan nästan stoppa i vad som helst, spelar ingen roll om de är kattfoder, mask, räka.
Han börjar nu växa till sig och mönstren kommer fram mer och mer. Skulle dock vara roligt inhadla en fisk han var tvungen att spännna sig lite för och fightas lte med ibland. Känns faktiskt lite som han blir utråkad ibland när de är för få fiskar i akvariet. Några försalg på någon art som kan funka, inte en för mesig utan någon som kan stå på sig lite?
Lite bild på Chazz Michael Michaels...
Kommentar
-
Kul med bilder!
Du kan numera lägga upp bilder i inläggen!mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Har precis fått tag i 6st små jaggor mellan 3-5cm. Problemet är just att de är lite för små att släppa i mitt stora kar ihop med hungriga polleni i storleken 10-12cm. Så just nu simmar dom i ett 160liters.
Matar blandat med flingfoder, uppblötta hikari pellets och lite fryst mysis 3 gånger om dagen. Ska jag fortsätta med det eller finns det nått annat bra foder så de växer lite snabbare?Kommentar
Kommentar