Var ett tag sen jag tog några bilder på mina favoriter men här kommer några iaf.
Jaguarciklid - Parachromis managuensis
Kollaps
X
-
-
Nice de är riktigt fina de där ju! Det är riktigt bra kontrast på mönstret på dem, de är verkligen kolsvarta där de ska vara svarta. Snyggt!
Min jagga fick ju flytta från "yngelkaret" till 240:t och har väl lite smått börjat vänja sig vid sin nya miljö nu. Karet står i hallen som är mitt i lägenheten med rum åt alla håll, så det blir en del spring kring karet som han inte riktigt verkar gilla. Men han börjar vänja sig nu verkar det som, han är fortfarande ganska mörk men hälsar på en och tigger mat då han inte har sett en på ett tag. Spring just vid karet, typ om man stressar till toan eller nåt, gillar han däremot INTE. Swisch säger det- så sitter han bakom en rot. Trist men det försvinner förhoppningsvis.
Jag ska se om jag kan gräva fram nån hyfsat färsk bildFredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
Kommentar
-
Flyttade mitt jaguarpar ihop med chokladcikliderna tillfälligt, då jaguarhanen gick bärsärkagång i sitt akvarium och skadade sig i huvudet. Svallvågor och krossat täckglas. Så nu måste jag snarast laga ett 600 liters.
Passade på att mäta och väga dom.
Honan väger 424g och är 26cm lång och hanen väger 724g och är 35cm lång!
En middag för två!
Fotot från det nya akvariet och man ser i alla fall vad det föreställer!mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Flyttade mitt jaguarpar ihop med chokladcikliderna tillfälligt, då jaguarhanen gick bärsärkagång i sitt akvarium och skadade sig i huvudet. Svallvågor och krossat täckglas. Så nu måste jag snarast laga ett 600 liters.
En middag för två!
Fotot från det nya akvariet och man ser i alla fall vad det föreställer!CAKommentar
-
Finns det någon skillnad i mönster/färgteckningar mellan hanar och honor? Kan man se några klara skillnader mellan hanar och honor, på färgteckningen, menar jag då?
//KajKommentar
-
En middag för två!
Fotot från det nya akvariet och man ser i alla fall vad det föreställer!Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
Jag skulle tippa på 10 år ungefär. Jag har haft dom i 5-6 år tror jag.
Hmm... man skulle nog skriva upp när man skaffar sig fiskar, så att man vet saker och ting om dem.mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Jasså de var så pass gamla, det kunde man inte tänka sig. Grymt fina! Den här arten blir bara finare och finare ju äldre firrarna blir verkar det som.Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
Bumpar tråden med en ny bild på jaggahanen och sedan bara för skoj skull en gammal bild som jag är 99.9% säker visar samma fisk. Det händer en del utseendemässigt från ~10 cm till ~20 cm.Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
Snygga bilder!! Samma posering dessutom. Stillastående i 10 år, hehe.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
hehe ja du det ligger nog (tyvärr) något i det, jag har fått sluta med levande foder och såna här fiskar har ju inte överdrivet mycket annat att pyssla med. :/ Men han är ju lätt att fota i alla fall
seriöst, han skulle nog behöva nån annan aggro ciklid i karet att fördriva tiden med tror jag.Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
Kommentar
-
jaggs
Längesen jag la in bilder på jaggorna här dags nu
hanen patrullerar som en stor nalle enorm fisk...honan vaktar yngel i sin grotta fullt upp...Micke Jarhl Med akvarium!Kommentar
Kommentar