If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Lite bilder på min jagga, Biggie Smalls Chazz Michael Michaels som han nu heter.
Tre månader sen jag fick hem han som yngel. Börjar få lite färg nu, skulle tippa att han är 8 cm. Han äter nästan allt, gräshopper, daggmask, flugor och vilket foder som helst. Går tillsamans med lite andra fiskar men inte dödat någon än förutom de andra fyra jaggorna han gick med en gång i tiden.
Sydney: Nice, ser bra ut. Och håll ut bara även om tillväxten är lite långsam, det är det värt. Min jagga jag har spammat bilder på är ju också från metop och det är lätt den snyggaste jag har haft hitills, och beteendet är klockrent det också, ruggigt pigg är den.
Appropå spamma bilder... Jag bytte just lysrör i karet med den ensamma jaggan och fotade lite så här kommer ett par bilder till. Det är enklare att fota nu men det blev lite kallare ljus, om det är bra eller dåligt vet jag inte, jaggan verkar inte ha några problem dock.
I andra karet har för övrigt äggen börjat kläckas nu, de har haft många misslyckade lekar på sistone där äggen har försvunnit i princip dagen efter de lades, men nu verkar de gå bättre. Hanen är fortfarande en slarver, honan pysslar på med äggen/ynglen hela tiden medan han bara glassar runt helt ofokuserat.
Appropå spamma bilder... Jag bytte just lysrör i karet med den ensamma jaggan och fotade lite så här kommer ett par bilder till. Det är enklare att fota nu men det blev lite kallare ljus, om det är bra eller dåligt vet jag inte, jaggan verkar inte ha några problem dock.
I andra karet har för övrigt äggen börjat kläckas nu, de har haft många misslyckade lekar på sistone där äggen har försvunnit i princip dagen efter de lades, men nu verkar de gå bättre. Hanen är fortfarande en slarver, honan pysslar på med äggen/ynglen hela tiden medan han bara glassar runt helt ofokuserat.
Som jag har skrivit innan, en riktig kanon jagga!
Hur länge har du tänkt att han ska gå i det karet han går i nu?
Sydney: Nice, ser bra ut. Och håll ut bara även om tillväxten är lite långsam, det är det värt. Min jagga jag har spammat bilder på är ju också från metop och det är lätt den snyggaste jag har haft hitills, och beteendet är klockrent det också, ruggigt pigg är den.
Great! Absolut, tycker han växer helt okej så de är inga problem. Håller faktiskt på att kika efter en större balja till han då han snart bir för stor för den han är i nu. Din jagga är lätt en av de snyggaste jag sett, fortsätt spamma bilder! Riktigt kul att den inte bara är snygg utan även har lite beteende. Jag lyckades få min jagga att till och med hoppa och ta maten, de var riktigt häftigt.
Som jag har skrivit innan, en riktig kanon jagga!
Hur länge har du tänkt att han ska gå i det karet han går i nu?
Tack tack Ja egentligen skulle jag kunna flytta honom nu tror jag, fengäddorna är opålitliga men jaggan är stor nog att inte fastna i gapen nu så. Men just nu går citrinellumparet jag skrev om i en annan tråd i jaggans framtida kar, och... jag vet inte... jag litar inte på citrinellum :/ Jag ska låta dem pyssla på ett tag och se om de leker, de bråkar en del just nu av någon anledning, sedan får jag se om jag flyttar dem någon annanstans beroende på hur det har gått med leken, eller om jag testar flytta jaggan till dem. Jaggan är prio ett och spontant känns det lite risky att knöka ihop en ensammen jaguar med ett lekpar citrinellum.
Great! Absolut, tycker han växer helt okej så de är inga problem. Håller faktiskt på att kika efter en större balja till han då han snart bir för stor för den han är i nu. Din jagga är lätt en av de snyggaste jag sett, fortsätt spamma bilder! Riktigt kul att den inte bara är snygg utan även har lite beteende. Jag lyckades få min jagga att till och med hoppa och ta maten, de var riktigt häftigt.
Ja den kanske växer snabbare än min sölkorv, då är det bara mata på så kommer du ha en kanonjagga snart Riktigt coolt om du får honom att hoppa efter käket! Det har jag aldrig lyckats med jaggor faktiskt. Och riktigt så på är inte den här än, han hugger som en gädda men inte ovan ytan. En rolig grej, han verkar ha lärt sig hur pelletspåsen och matkoppen ser ut som jag har frysfoder och laxbitar i, det ser rätt skoj ut då han ställer sig och börjar tigga som en tok redan då han ser mig i dörröppningen med koppen 5 meter bort
Mina jaguarer lekte idag igen. En redig kaka blev det. Av den förra kullen är det bara 2 kvar.
Elfenshanen tyckte inte att de ynglen hade att göra bland hans barn, så han käkade upp dem!
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
Tack tack Ja egentligen skulle jag kunna flytta honom nu tror jag, fengäddorna är opålitliga men jaggan är stor nog att inte fastna i gapen nu så. Men just nu går citrinellumparet jag skrev om i en annan tråd i jaggans framtida kar, och... jag vet inte... jag litar inte på citrinellum :/ Jag ska låta dem pyssla på ett tag och se om de leker, de bråkar en del just nu av någon anledning, sedan får jag se om jag flyttar dem någon annanstans beroende på hur det har gått med leken, eller om jag testar flytta jaggan till dem. Jaggan är prio ett och spontant känns det lite risky att knöka ihop en ensammen jaguar med ett lekpar citrinellum.
Ja okej..
Ja jag vet citrinullum är verkligen inte att lite på, kan vara väldigt tuffa speciellt vid lek!
Nä precis, kanske skulle det fungera med bara en hane av respektive art men det känns lite slösaktigt att sära på ett lekpar av citrinellum. Och det kan säkert barka även med bara hanarna, citrinellum är i en helt annat klass då det gälelr aggressiviteten åtminstone enligt min erfarenhet, så då låter jag helst bli att testa.
Kanske får jag flytta citrinellum till det "större" jaguarkaret och flytta ihop ensamma jaguarhanen och de lekande jaggorna i 540:t. Hmm. Men då är risken ju att den ensamma jaggan blir mörk och ful precis som den andra pga lekstressen. Känns lite slösaktigt. GAahh! jag vet inte hur jag ska göra!! Fy va jobbigt då man har ett kar för lite!!
Tjoho! Nu har jag frisimmande minimonster i jaggakaret! De lär knappast överleva alla hot i det karet, men det här är första lyckade leken för metopjaggorna, fram tills nu har de lekt som galna men äggen har bara försvunnit inom några dagar. Hanen verkar göra sitt jobb lite bättre än vanligt den här gången, han glassar iofs runt ibland hos andra honan men oftast hänger han vid honan med ynglen och hjälper till.
Kommentar