Jaguarciklid - Parachromis managuensis
Kollaps
X
-
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.se -
Nice som fan, det känns verkligen som en hane, bred över huvudet och ryggen börjar han verkligen bli. Ska köpa lite mer levande till han, det är väl de bästa fodret för att få han fin i färgerna. Tror jag även inhandlar de fodret du kör på, du har ju lycktas med färgerna om man säger så
Angående laxfodret så tycker jag han inte blir fet alls, men snabbare tillväxt märkte jag och de kändes verkligen som bola för en fisk för han blev större direkt och mycket snabbare tillväxt än de andra eftersom han fick i sig mest.
Men den här såg inte så här bra ut då den var mindre, det har kommit på sistone. Egentligen förstår jag inte varför för han går egentligen i ett för litet kar och jag har inte bytt vatten överdrivet ofta heller. Det var nästan som om något hände under semestern. Pang bom bara... "Vad nu? oj..."
Det är en trygg hörna karet står i, det kanske hjälper. Inget spring eller så. Samtidigt som det är mycket som händer i rummet så någon form av stimulans får han säkert.Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
Då kommer jag med lite bilder från mitt nya par honan är mindre men äter bra så hon kommer nog snart riktigt vass kaxig, tuffare än hanen som är ganska lugnt utom vid matbordet då händer det grejor.. hanen är bror till den kraftige pjäsen jag hade sist dock lite mörkare i fläckarna men troligen ännu grövre riktig pjäs hihi...håll tillgodoMicke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Härligt bastanta och fina fiskar Micke! Mina hanar ser ju ut som yngel jämfört med den där bjässenFredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
Tycker diina har tagit sig fint FI riktigt fina storleken kommer med tiden min hane har inte riktigt din potensial..mitt par har precis hittat varandra ser lite komiskt ut med en 35+cm hane honan är max 14-15cm lite omaka hehe...Micke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Satt och räkna lite på hur gamma min jagga är, då jag köpte han var han ju ett litet yngel. Kom fram till jag haft han i 3 månader och jag tycker att han är helt okej i storlek.Kommentar
-
Mitt jaggapar ställde till med lek..... förresten, frågan är när dom är emellan lek.
Denna lek skiljer sig dock på det viset att de är själva i karet för första gången med några flaggciklider att boxa på eller äta opp eller vad de nu tycker de skall ha för behandling.
Mvh JariKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Ett par nya bilder från ikväll, förutom sista bilden på lekkaret som är någon dag gammal. Hanen i lekkaret är oftast rätt mörk men genom kameralinsen på mobilen ser jag att han nästan ser svart ut, riktigt så illa är det inte. Honorna gnabbas, som vanligt, det gör de nästan jämt, ständiga revirkamper, men oftast nästan helt utan fysiskt våld precis som på bilden, de bara flexar lite med gälar och mun.Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
Mitt jaggapar ställde till med lek..... förresten, frågan är när dom är emellan lek.
Denna lek skiljer sig dock på det viset att de är själva i karet för första gången med några flaggciklider att boxa på eller äta opp eller vad de nu tycker de skall ha för behandling.
Mvh JariCAKommentar
-
Jupp de är grymt mäktiga och vackra fiskar då de kommer upp i lite storlek. Det är då man ser stora individer som man inser att det är värt att vänta ut de grå sillarna knappt någon tittar på i butikerna. De blir grymt vackra då de har lite size. I och för sig gäller detta de flesta centralare - att alla ser blygsamma ut som små men blir otroligt vackra som stora. Men just med jaggan tror jag det blir ännu tydligare eftersom de blir så pass stora och inte har överdrivet mycket färg. De har lång väg att gå. Väldigt få orkar vänta ut dem tyvärr, de flesta jaggor man ser både på nätet och hemma hos folk är bara halvvägs till att visa vad de har potential att kunna bli. En ganska svårsåld fisk kan jag tänka mig. Men finns det en gnutta intresse så kan jag bara säga - tveka inte att testa på dem!Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
Kommentar