Jaguarciklid - Parachromis managuensis
Kollaps
X
-
-
Stämmer bra, jodå samtliga är ganska små än så det går bra, de kan inte göra så stor skada på varandra tror jag. Äggen är däremot borta nu på morgonen så första lekparet var kanske inte redo att bli föräldrar än. Men kanske de andra lockas till lek nu också. Grymt skoj att de är igång på allvar nu hur som helstFredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
Så då har det hänt saker på jagguar fronten.I dag låg där en jätte kaka med rom hade på känn att det var något på gång efter ett par dagars intensift grävande. Och hanen har ökat reviret med c.a 25% dvs att han äger hälften av 2m. Maken till djur att äta har jag aldrig varit med om i morse tryckte han ner en enorm bit räkmix trodde aldrig att han skulle få ner den men det var inga problem. Forsätter att växa gör dom båda två men framför allt hanen. Ska försöka ta några bilder i morgon på hoan och hanen. Svårt att säga storleken på dom men honan kanske 15cm och hanen 20+cm.Kommentar
-
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Ta det lugnt Cronan har de väl börjat leka jaggorna så lär de hålla på,,,,bara invänta när det passar kan dock säga att det är inte helt lätt bli av med så spara inte för många..själv sålde jag mina bjässar ska börja om med bara smått i majMicke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Lite fel skrivet av mig menade inte att spara jagguar yngeln till någon större storlek utan till 1-2cm så dom kunde bli föda då ist. Och likadant med de andra arternas avkomma. Men det blir att mata dom till ungfiskarna dom gillar verkligen nykläckta yngel. Ska låta jagguar yngel vara kvar 2-3 veckor innan jag håvar upp dom.Kommentar
-
Lite från jagguarfronten hanen har blivit ett monster som försvarar sin avkomma mot allt inkl mig. Skulle ta bort alger från glasen tydligen var jag för nära ynglen som honan har gömt under en btn-modul och bakom en stor sten så hur många yngel där är vet jag inte. Men resultatet blev ett bet av hanen som kändes rätt bra. Försökte fota handen men det var inte det lättaste att fota högerhanden. Sen passade han på att ge sig på H.nicaraguensis hanen också. Läxa av detta nästa gång blir det på med gummihandskar.
Kommentar
-
Cronan: Hehe ja du de där gaddarna de har kan faktiskt kännas en del, men vänta bara till de blir ännu större
Här är en dagsfärsk bild på en av mina hanar då han spänner sig, tyckte den blev rätt braFredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Jo tack det kändes rätt bra men i fortsättningen blir det på med gummihandskarna Jäkligt fin bild hur går det med tillväxten på dom? Ser ut att vara betydligt mer silver färgade än mina. Hur många har du kvar nu?Kommentar
-
Kommentar
-
Nu är problemet jag hade äntligen löst sig. Jag löste min jaguars nervösa beetende genom att köpa en jagga hane till, det var så att hans bröder var kvar i butiken så jag köpte den största av dem. Denna är lite högre än den jag har redan men lika stora, de blev fight direkt med lip lock men nu har det lugnat sig och den nya simmar i högre fri vatten medans den gamla tagit revir runt stenarna. Skickade också i lite ny små zebror som förmodligen blir mat inom någon månad eller så. Känns grymt kul nu igen när de smyger runt och inte är lika nervösa. Hur länge tror ni de funkar med två hanar i ett 222 liters? Behöver även förslag på en mal som städar akvariet riktigt bra, helt enkelt den bsta malen på att hålla akvariet snyggt, har en rot i och sten med en hel del smågrus, vilken tror ni då på?
/vKommentar
-
Nu är problemet jag hade äntligen löst sig. Jag löste min jaguars nervösa beetende genom att köpa en jagga hane till, det var så att hans bröder var kvar i butiken så jag köpte den största av dem. Denna är lite högre än den jag har redan men lika stora, de blev fight direkt med lip lock men nu har det lugnat sig och den nya simmar i högre fri vatten medans den gamla tagit revir runt stenarna. Skickade också i lite ny små zebror som förmodligen blir mat inom någon månad eller så. Känns grymt kul nu igen när de smyger runt och inte är lika nervösa. Hur länge tror ni de funkar med två hanar i ett 222 liters? Behöver även förslag på en mal som städar akvariet riktigt bra, helt enkelt den bsta malen på att hålla akvariet snyggt, har en rot i och sten med en hel del smågrus, vilken tror ni då på?
/v
/JockeKommentar
Kommentar