Jaguarciklid - Parachromis managuensis
Kollaps
X
-
-
Härligt! Posta massor av bilder så tråden kommer igång på allvar igen! Mina är bara småpluttar så jag har inte så mycket att visa tyvärr.
Vilket flyt du har för övrigt som hittar flera stora jaguarhanar! Det är då man hör sånt där som man inser att utbudet är lite bättre söderut. OffTopic men jag är ute efter en stor natalciklidshona nu men det är verkligen inte lätt att hitta här uppe, jag måste nog dra upp ungfiskar själv misstänker jag. Skulle det gå att dra upp dessa med jaguarerna mån tro?... De är ju fortfarande små, största är ca 7cm.Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
Kul att höra Beast, men för få tag i dem måse jag ner till norrköping va? Vad menas med att pappan är F1? Några bilder på mamman o pappan? Vore kul o se! hare gott !Kommentar
-
Fick hem 3 stora jagga killar idag Kompisen tog hand om 2+ en av mina honor jag hade ..min hane blev accepterad av honan på 20min nu skakas det och rister om vartannat en lek till kanske ajaj...då kan det bli hektiskt...bilder kommmer framöver finaste jaguarerna jag haft...så nu är karet komplett Jaggor,Grammodes,Istlanum, Trimac .Tetrachantus..ganska kuperat med gömda grottor+ rötter och vegetation verkar funka kanske Tetrachantan varit lite tryckta men jag hittade nog orsaken ska se vad som händer nu....Kommentar
-
Kommentar
-
F1 menas med att han är från vildfångade föräldrar. Jag har inte föräldrarna kvar, har sålt dom..Mvh Jocke
Centralamerikanska Ciklider!Kommentar
-
Yes, är ju en bit ifrån uppsala men häftigt att pappan är halvvilde! Är bra sugen på att komma och och köpa några.Kommentar
-
mina jaggor fann varandra minst sakt de har lekt med en jätte kaka dock osäker om han verkligen vet hur man gör han verkar lite ängslig men stor kraftig hoppas han tuffar till sig en aning honan skyddar honom nu ser lite kul ut..Micke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Jahopp då var det dags, första tragedin har skett, finaste hanen i 240 låg uppe vid ytan död idag Ingen aning vad som har skett, jag trodde det var den utmobbade kolsvarta hanen som hade lagt av först, han har sett lite vissen ut, men jag såg precis att han är kvar och den fina var den som strök med. Oväntat hård revirstrid kanske, de har pysslat med lite liplocking emellanåt så det börjar hända lite grejer nu.
Härlig men farlig tråd måste jag säga... Har siktet inställt på Påfåglar till mitt 375l men det vacklar en aning nu.. Men till saken, du skriver om "liplocking", e inte så hemma på fisk så kan du förklara den termen för mej!
Väl mött å tack för en fin tråd med härliga bilder och information!!Kommentar
-
Hej!
Härlig men farlig tråd måste jag säga... Har siktet inställt på Påfåglar till mitt 375l men det vacklar en aning nu.. Men till saken, du skriver om "liplocking", e inte så hemma på fisk så kan du förklara den termen för mej!
Väl mött å tack för en fin tråd med härliga bilder och information!!
Lip locking är då fiskarna biter tag i varandras läppar och har dragkamp, de nyper fast hårt och simmar helt enkelt bakåt åt motsatt håll för att se vem som är starkast.
Ett tips kanske om du är osäker på vad du ska välja, jag hade påfåglar och jaggor i samma kar nu senast och upp till dryga decimetern i alla fall så fungerade det bra. Påfåglarna var dock lite större och det var nog bra, man brukar inte vilja ge jaggorna något onödigt övertag.Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
Hej! Och välkommen till forumet, ser att du är ny här
Lip locking är då fiskarna biter tag i varandras läppar och har dragkamp, de nyper fast hårt och simmar helt enkelt bakåt åt motsatt håll för att se vem som är starkast.
Ett tips kanske om du är osäker på vad du ska välja, jag hade påfåglar och jaggor i samma kar nu senast och upp till dryga decimetern i alla fall så fungerade det bra. Påfåglarna var dock lite större och det var nog bra, man brukar inte vilja ge jaggorna något onödigt övertag.
Aha! Borde jag ju nästan kunnat räkna ut så här med facit i hand Men tack för förklaringen! Man lär sej något nytt varje dag!
E ju bara det att jaggorna blir så hiskerligt stora med tiden.. Ska göra plats för ett 550 när 375 an e urvuxen, men det räcker ju inte till ett par stora Jaguarer ändå... men F*n vad läckra dom e...
Väl mött//IKommentar
-
Men i slutändan kan man fråga sig om man ska leva i nuet eller i morgondagen. Är det mening att oroa sig idag för att en 5-centimetersfirre kan bli en halvmeter om 5-10 år? Eller ska man ta det då problemet börjar bli verklighet? Tänk om det aldrig blir ett problem? Kanske man har ett större kar då? Kanske man har bytt in firren långt innan pga att man tappade intresset?
Jag väljer att leva i nuet!
Mina nuvarande jaggor går i ett 540 och planen är att ha dem där till de blir en sisådär 40cm. Borde funka tycker jag. De första jag hade som det finns en del foton på i tråden gick hela tiden i en 375a, lekte regelbundet, med vissa problem stundtals men de hann i alla fall bli runt 30cm innan jag sålde dem (dum som man är! ångrar det fruktansvärt... bästa fiskarna jag har haft alla kategorier)Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
Jaggor
Lite Jaggor från mig då men det vart inga bra men de syns iaf + lite fight med trimacMicke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Kommentar
-
japp hanen visste inte vad han skulle göra så det möglade var åxo hans första dag i karet inte lätt hänga med därMicke Jarhl Med akvarium!Kommentar
Kommentar