If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Under natten har samtlig rom som inte vitnat försvunnit och jaggorna ser ut att pyssla på botten där de omsorgsfullt grävt undan all grus. Men jag ser fortfarande inget som kan vara yngel...
Intressant, då har jag alltså en hane och en hona...men jag är inte helt övertygad...de ser för lika ut tycker jag och den ena la rom för en vecka sedan.
Intressant, då har jag alltså en hane och en hona...men jag är inte helt övertygad...de ser för lika ut tycker jag och den ena la rom för en vecka sedan.
Här är några bilder på båda - tillsammans och var för sig. Så vad säger juryn?
Hanar? Honor? Eller en av var? Ja, två hanar är det inte eftersom den ena har lagt rom.
Här är några bilder på båda - tillsammans och var för sig. Så vad säger juryn?
Hanar? Honor? Eller en av var? Ja, två hanar är det inte eftersom den ena har lagt rom.
[ATTACH]38205[/ATTACH]
[ATTACH]38203[/ATTACH]
[ATTACH]38202[/ATTACH]
[ATTACH]38204[/ATTACH]
//Kaj
Jaa det var jäkligt lurigt måste jag säga, dom är ju näst intill identiska. Antingen är det 2 honor, eller så är den undre av dom på bilden där dom är båda, en hane, ser ut att ha lite mera mönster och färg i fenorna, men svårt som sagt!
Jaa det var jäkligt lurigt måste jag säga, dom är ju näst intill identiska. Antingen är det 2 honor, eller så är den undre av dom på bilden där dom är båda, en hane, ser ut att ha lite mera mönster och färg i fenorna, men svårt som sagt!
Hehe, ja jag kan knappt skilja dem åt, men den ene är tjockare än den andra och jag tror att det är en romfylld hona. Den smalare tror jag är den av dem som la rom nyligen. Alltså: Jag tror det är två honor.
Hehe, ja jag kan knappt skilja dem åt, men den ene är tjockare än den andra och jag tror att det är en romfylld hona. Den smalare tror jag är den av dem som la rom nyligen. Alltså: Jag tror det är två honor.
//Kaj
Det är som sagt svårt, du skulle följt mitt tidigare råd att ta alla 4 som gick hos Lasse.
Den understa på fotot med båda på tycker jag är mest lik en hona, och om den övre som är smalare har lagt rom så tycker jag det lutar åt två honor!?
Den övre tycker jag är lite mörkare i färgen o lite "mer lik" en hane än den undre!
Men dom är ju lika honor båda två!
Kommentar