Jaguarciklid - Parachromis managuensis

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sydney
    Användare
    • October 2009
    • 59

Grymt snygg ! Är det en metop jagga? Min rackare kommer ju därifrån, han har nu tagit dö på alla andra jaggor och växer faktiskt ganska bra takt, tycker jag fast han går i ett 225 liters än så länge. Han är kungen i baljan och börjar nu växa även på höjden och på bredden, han hade lite problem med en zebra som var större än han som jag var tvungen att göra mig av med, den var tok aggresiv. Har inte mätt han en och tycker det är svårt att uppskatta hans storlek men runt 8 cm är han. Färgerna kommer dock mer och mer men vad kör du för mat till din jagga Fredrik?
    Han är bra aggresiv också, skulle mata han igår då han hoppa upp och bet mig i fingret typ 10cm ovanför vattnet.

Kommentar

• FI
      Användare
      • August 2002
      • 3743

Ursprungligen postat av Sydney
      Grymt snygg ! Är det en metop jagga? Min rackare kommer ju därifrån, han har nu tagit dö på alla andra jaggor och växer faktiskt ganska bra takt, tycker jag fast han går i ett 225 liters än så länge. Han är kungen i baljan och börjar nu växa även på höjden och på bredden, han hade lite problem med en zebra som var större än han som jag var tvungen att göra mig av med, den var tok aggresiv. Har inte mätt han en och tycker det är svårt att uppskatta hans storlek men runt 8 cm är han. Färgerna kommer dock mer och mer men vad kör du för mat till din jagga Fredrik?
      Han är bra aggresiv också, skulle mata han igår då han hoppa upp och bet mig i fingret typ 10cm ovanför vattnet.
      Jajemän det är en metop-jagga precis som din blivande fighter hehe
      Hela bunten jag har nu är metop-jaggor. Och alla växer långsamt... kan det verkligen vara en tillfällighet? Men utseendet är helt okej så har man bara tålamod och låter dem ta den tid de behöver så verkar de bli rätt bra i alla fall.
      Jag matar mest med pellets nu, två varianter, en röd Hikari-sjunkpellets för köttätare, och vanliga Hikari Staple, den gröna. Sedan blir det lite lax, sej och oxhjärta emellanåt. Jag försöker variera en del så de inte kör fast på en typ av mat. Levande foder var det tyvärr länge sedan de fick nu, sambon har inte hunnit bli lika avtrubbad som jag tyvärr... tycker synd om maten helt enkelt :/ En dag då jag kom hem hade hon hängt en filt över karet för att slippa se "eländet" (den tjusiga jakten, eller hur? ) Nåja, alla är vi olika, man får respektera sånt där, så det blir snällare mat nu för tiden.
      Senast redigerad av FI; 04 August 2010, 10:16.
      Fredrik Isaksson
      Bildarkivet

Kommentar

• FI
        Användare
        • August 2002
        • 3743

Två till bilder från igår. Jag ska se om jag kan fota de andra jaggorna också nu då bilderna inte längre blir så suddiga, jag fixade ny MH-lampa i rampen igår så det borde kunna bli rätt bra foton om allt går vägen.
        Fredrik Isaksson
        Bildarkivet

Kommentar

• Lundensis
          Användare
          • March 2004
          • 2262

Är metop en förkortning?

Kommentar

• FI
            Användare
            • August 2002
            • 3743

Metop Aquarium - De har både direktimport av fisk och odling verkar det som. Ingen aning vad jaggorna är men jag förmodar att de är odlade, dyra var de då inte.
            Fredrik Isaksson
            Bildarkivet

Kommentar

• FI
              Användare
              • August 2002
              • 3743

Då jag ändå är här, en bild på två av jaggorna som går andra karet. Inte lika speciella som den som går själv. Men de leker så det jämnar ut sig
              Fredrik Isaksson
              Bildarkivet

Kommentar

• Jaggan
                Användare
                • November 2006
                • 61

Ursprungligen postat av FI
                Då jag ändå är här, en bild på två av jaggorna som går andra karet. Inte lika speciella som den som går själv. Men de leker så det jämnar ut sig
                Har du bara en hona?
                Mvh. Uffe

Kommentar

• Lundensis
                  Användare
                  • March 2004
                  • 2262

FI: Har du någon hona att para ihop med den ensamma hanen?

Kommentar

• FI
                    Användare
                    • August 2002
                    • 3743

Ursprungligen postat av Jaggan
                    Har du bara en hona?
                    Mvh. Uffe
                    Nä det går en till i samma kar, tittar du riiiktigt noga så ser du reflektionen av den andra just ovanför hanens ryggfena

Ursprungligen postat av Lundensis
                    FI: Har du någon hona att para ihop med den ensamma hanen?
                    Jo jag skulle kunna para ihop honom med en av honorna från karet ovan. Men det karet är så lugnt och skönt just nu, hanen turas om att leka med honorna, ingen aggression alls, så jag ska ha dem så så länge det går. Leken tillför nog rätt mycket stress också, det vore kul att se hur den ensamma hanen blir utan stressen.
                    Fredrik Isaksson
                    Bildarkivet

Kommentar

• DSB
                      Användare
                      • June 2010
                      • 43

Tjusigt, både fiskar och akvarium.
                      MVH Peter

Kommentar

• RobinH
                        Användare
                        • August 2008
                        • 2150

Ursprungligen postat av FI
                        Nä den hanen va ju inte ens i närheten så fin som den ensammna! Fan det e ju synd om honom klart han ska ha en hona hehe!!
                        CA

Kommentar

• JockeB
                          Användare
                          • May 2004
                          • 2964

Ursprungligen postat av RobinH
                          Nä den hanen va ju inte ens i närheten så fin som den ensammna! Fan det e ju synd om honom klart han ska ha en hona hehe!!
                          Han är så fin pga av att han inte har nån hona än Hanar är som snyggast innan dom hittat en hona, när dom väl har en så "flaggar" dom ner Därför många i världen håller så kallade petfish, ensamma hanar, dock inget jag skulle rekomendera, kan ju inte vara nått kul liv att leva i ett kar ensam hela livet.
                          Senast redigerad av JockeB; 04 August 2010, 20:51.
                          Mvh Jocke
                          Centralamerikanska Ciklider!

Kommentar

• RobinH
                            Användare
                            • August 2008
                            • 2150

Ursprungligen postat av Beast
                            Han är så fin pga av att han inte har nån hona än Hanar är som snyggast innan dom hittat en hona, när dom väl har en så "flaggar" dom ner Därför många i världen håller så kallade petfish, ensamma hanar, dock inget jag skulle rekomendera, kan ju inte vara nått kul liv att leva i ett kar ensam hela livet.
                            Ja så e det kanske, jag tycker att dom få hanar jag haft som gått ensamna ett tag dom blir lite halv dassiga... men det e kanske för dom haft hona tidigare?
                            CA

Kommentar

• JockeB
                              Användare
                              • May 2004
                              • 2964

Ursprungligen postat av RobinH
                              Ja så e det kanske, jag tycker att dom få hanar jag haft som gått ensamna ett tag dom blir lite halv dassiga... men det e kanske för dom haft hona tidigare?
                              Jaa antagligen, då vet dom ju vad dom missar
                              Mvh Jocke
                              Centralamerikanska Ciklider!

Kommentar

• RobinH
                                Användare
                                • August 2008
                                • 2150

Ursprungligen postat av Beast
                                Jaa antagligen, då vet dom ju vad dom missar
                                Hehe ja det e sant.
                                CA