Jaguarciklid - Parachromis managuensis
Kollaps
X
-
-
-
-
lite fler jagga bilder då,, leken blev det inget med denna gången möglade helt...Micke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Måste komma med ett inlägg hittade larver från jaggorna igår så tydligen så möglade inte allt+ nu kom trimac paret med frisimmande yngel i andra änden av karet som jag helt har missat... inte så aktiv med andra ord får skärpa till migMicke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
hehe ja alltid kul att se yngel man inte har räknat medCAKommentar
-
Kommentar
-
-
Grymma bilder som vanligt Micke! Härligt att se såna fina bjässar
Hur går det vid lekarna, har du några problem med aggressioner mellan dem?
Jag börjar längta rätt rejält nu att mina egna sätter lite fart också, jag flyttar till ny lägenhet i april-maj så jag hoppas jag hinner få se lek innan dess så jag kan gallra ur lite vid flytten. Det är verkligen en syn att se honan och hanen i respektive par flirta med varandra just nu, jag hade glömt bort hur fin arten faktiskt kan vara trots sitt blygsamma färgspektra.Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
Fina bilder Micke på ett stiligt par!
Jaggornas uppvaktningsfas är för övrigt bland det coolaste, intressantaste jag känner till inom denna hobby, de har ett speciellt sätt.
Mvh JariKommentar
-
det är väldigt stabila mot varandra lite små gnabb precis innan honan manar på honom liksom han är lite trög hehe..Annars så skakas det på huvud och de spänner ut gälar ibland har jag sett de simmar i cirklar nere på bottenMicke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Hos mitt par är det alltid hanen som drar igång det hela genom växelvis ett otroligt stajlande i bästa skrud som går att uppbringa, samt rivstarter och något som ser ut som utfall mot honan men bara handlar om att visa styrka eller imponera genom att skapa virvlar runt honan. Det här paret har gått ihop nu i flera år och lekt ett otal ggr så honan behöver väl "väckas" och det är detta skådespel som är så mäktigt och som aldrig faktiskt resulterar i skador. Samspelt par, verkligen, det idealiska i nuläget vore nog att de fick vila från sin lekdrift och gå åtskilda nåt halvår men vågar man peta i en setup som fungerar.....
Mvh JariKommentar
Kommentar