Jaguarciklid - Parachromis managuensis

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • RobinH
    Användare
    • August 2008
    • 2150

Ursprungligen postat av FI
    Så där ja! Nu händer det grejer, nu har två av dem parat ut och håller på att knuffa bort de andra från ena hörnan av karet.
    Fan va kul, man ser ju direkt vilket kön dom har! trodde det tog lite längre tid ändå!
    CA

Kommentar

• FI
      Användare
      • August 2002
      • 3743

Jupp nu händer det äntligen nåt i jaggakaret som ju har varit lite segt, grymt skoj!
      Jo nu då de börjar bli könsmogna är skillnaden rätt tydlig, innan dess kan de vara lite knepiga att se skillnad på. Men det går om de är rejält mönstrade, de här är däremot ganska lite mönstrade tycker jag, även om mönstret nu börjar titta fram rätt bra just på hanen som hittat sig en jänta.
      Fredrik Isaksson
      Bildarkivet

Kommentar

• Micke Jarhl
        Användare
        • April 2002
        • 2277

Jupp nu händer det äntligen nåt i jaggakaret som ju har varit lite segt, grymt skoj!
        Jo nu då de börjar bli könsmogna är skillnaden rätt tydlig, innan dess kan de vara lite knepiga att se skillnad på. Men det går om de är rejält mönstrade, de här är däremot ganska lite mönstrade tycker jag, även om mönstret nu börjar titta fram rätt bra just på hanen som hittat sig en jänta.
        fint litet par där FI det blir grejor med tiden coola firrar..
        Micke Jarhl Med akvarium!

Kommentar

• FI
          Användare
          • August 2002
          • 3743

Här är två dagsfärska foton på de två som har parat ut, de har inte så mycket mönster ännu men det kommer nog. Kroppsformen på hane och hona skiljer sig en del förutom det vi har surrat om tidigare, honan är klart rundare om magen och har inte lika kraftigt huvud.
          Fredrik Isaksson
          Bildarkivet

Kommentar

• RobinH
            Användare
            • August 2008
            • 2150

Här är två dagsfärska foton på de två som har parat ut, de har inte så mycket mönster ännu men det kommer nog. Kroppsformen på hane och hona skiljer sig en del förutom det vi har surrat om tidigare, honan är klart rundare om magen och har inte lika kraftigt huvud.
            Hanen börjar bli fin nu..
            CA

Kommentar

• FI
              Användare
              • August 2002
              • 3743

Såja! Nästa par har bildats!
              Honan är en av de största firrarna i karet just nu. Inte minst då det gäller magen romstinn så det räcker men här har hon just fått käk också
              Fredrik Isaksson
              Bildarkivet

Kommentar

• RobinH
                Användare
                • August 2008
                • 2150

kul med flera par i samma kar om du nu kan ha dom så ett tag?
                CA

Kommentar

• Micke Jarhl
                  Användare
                  • April 2002
                  • 2277

Mina la en ny Mega kaka ikväll jäkla vad de kan vara produktiva nästan 1ggr i månaden nu, måste slita på honan iaf fast hon är stor kraftig lite att ta av,, hanen ska vi inte tala om kraftigaste jag har haft...ska verkligen behålla detta paret se hur stora de kan bli har ju hyfsat med plats och fint foder återkommer med bilder en annan dag för sent ikväll
                  Micke Jarhl Med akvarium!

Kommentar

• FI
                    Användare
                    • August 2002
                    • 3743

Ursprungligen postat av RobinH
                    kul med flera par i samma kar om du nu kan ha dom så ett tag?
                    Jo jag ska försöka behålla de här paren så länge det går, gärna någon extra hona också. Resten kommer jag nog att byta in ganska snart nu, helst vill jag se en lek först men jag kanske byter in några av dem tidigare för att ge lite mer plats åt de andra.
                    Fredrik Isaksson
                    Bildarkivet

Kommentar

• FI
                      Användare
                      • August 2002
                      • 3743

Ursprungligen postat av Micke Jarhl
                      Mina la en ny Mega kaka ikväll jäkla vad de kan vara produktiva nästan 1ggr i månaden nu, måste slita på honan iaf fast hon är stor kraftig lite att ta av,, hanen ska vi inte tala om kraftigaste jag har haft...ska verkligen behålla detta paret se hur stora de kan bli har ju hyfsat med plats och fint foder återkommer med bilder en annan dag för sent ikväll
                      Gratulerar! Ja posta bilder, det är härligt peppande att få se stora bumlingar nu då man bara har småttingar själv
                      Fredrik Isaksson
                      Bildarkivet

Kommentar

• Robin
                        Användare
                        • January 2003
                        • 4526

Snygga! Men tjitt vad jag blir sugen på stora fiskar nu igen. Sluta nu!

Det är många gamla fiskprofilen som tagit upp akvaristiken det senaste. Nu väntar vi bara på Anli också? =)
                        Mvh
                        Robin

Kommentar

• FI
                          Användare
                          • August 2002
                          • 3743

Ursprungligen postat av Robin
                          Snygga! Men tjitt vad jag blir sugen på stora fiskar nu igen. Sluta nu!

Det är många gamla fiskprofilen som tagit upp akvaristiken det senaste. Nu väntar vi bara på Anli också? =)
                          Heheh jodå det där känner man igen, det kan vara rejält smittsamt att sitta på forumet
                          Var är Anli förresten, lade han ner hela hobbyn eller har han bara dragit sig undan från forumet?
                          Personligen tycker jag det har varit lite segt stundtals på forumet numera jämfört med hur det var senaste varvet då jag satt här, men det har börjat puttra på lite mer nu på sistone tycker jag, riktigt härligt att se
                          Fredrik Isaksson
                          Bildarkivet

Kommentar

• FI
                            Användare
                            • August 2002
                            • 3743

en liten bild då två hanar råkar komma lite för nära varandra
                            Fredrik Isaksson
                            Bildarkivet

Kommentar

• RobinH
                              Användare
                              • August 2008
                              • 2150

en liten bild då två hanar råkar komma lite för nära varandra
                              Hehe bra foto..
                              CA

Kommentar

• Robin
                                Användare
                                • January 2003
                                • 4526

Heheh jodå det där känner man igen, det kan vara rejält smittsamt att sitta på forumet
                                Var är Anli förresten, lade han ner hela hobbyn eller har han bara dragit sig undan från forumet?
                                Personligen tycker jag det har varit lite segt stundtals på forumet numera jämfört med hur det var senaste varvet då jag satt här, men det har börjat puttra på lite mer nu på sistone tycker jag, riktigt härligt att se
                                Jag tror han sålde alla sina kar och skaffade musikinstrument istället. Synd för han hade roliga fiskar och sköna åsikter.
                                Mvh
                                Robin

Kommentar

Arbetssätt...