Skaffat Geophagus Tapajos Orangehead
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
-
-
instämmer till fullo, snygg firre finfint kar! ha det så kul med både ock!en kan bli beroende av att sitta framför karetKommentar
-
Mina har vuxit ganska bra sedan jag köpte dom, var ca 5-6cm då och runt 8-10 nu på mindre än ett år.Over and out // Mathias
Jordätare - Eartheater - DustsmaskerKommentar
-
Har dragit upp några kullar nu. Kan konstatera att de växer ca 1 cm/månad. Sparar alltid ett tjugotal av en kull som får gå i 375 l. Nu har jag 14 st, födda dec -08. Medelstl. 9-10 cm. Man får ha tålamod om man vill dra upp dem. Kul att många verkar gilla dessa trevliga fiskar. Deras yngelvård är fantastisk där hona och hanne verkligen engagerar sig.Kommentar
-
Hej
Jag har haft Orange Head i några år. Jag sålde av yngel + 2 lekpar för en ny Geopahgus.
Jag hittade en grupp Vf G. Altifrons på A-leasing. Gruppen har jag haft 1,5 år och nu har jag tagit rätt på första kullen.. Har egentligen inte plats men jag kunde inte låta flera frisimmande yngel gå till mat... ;-).
Som sagt jag hel frälst på dessa ciklider.
Kommentar
-
Hej
Jag har haft Orange Head i några år. Jag sålde av yngel + 2 lekpar för en ny Geopahgus.
Jag hittade en grupp Vf G. Altifrons på A-leasing. Gruppen har jag haft 1,5 år och nu har jag tagit rätt på första kullen.. Har egentligen inte plats men jag kunde inte låta flera frisimmande yngel gå till mat... ;-).
Som sagt jag hel frälst på dessa ciklider.
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=356136Kommentar
-
Jag väntar bara på att mina ska börja leka, men jag får nöja mig med mina S.Leucostictia & mina red back scalarer så länge.Over and out // Mathias
Jordätare - Eartheater - DustsmaskerKommentar
-
Ja, vad gör man. Mina två par orangehead leker var och varannan månad. Upp till 200 yngel i kullarna. Brukar låta de gå till mat när föräldrarna ger upp med skyddet. När jag vill ha upp yngel brukar jag håva upp en del av kullen när föräldrarna slutat ruva. Får upp 50-100 i håven som jag flyttar till annat kar. Tycker det är lagom att dra upp 40-50 st till bra storlek.
Gå paren i ett "sällskaps akvarium" eller i varsit kar?Kommentar
-
Kommentar
Kommentar