Jättebra bilder. Kul att se alla akvarierna du har.
Projekt alla världsdelar
Kollaps
X
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet -
Kommentar
-
-
Kan hända att det kommer simma centralare i ett kar igen. Men som Kajjan skrev för ett tag sen rubriken är vad man kallar falskmarknadsföring. Skulle egentligen vilja inreda karen med snyggare stenformationer och dolda grotter. Men blir för jobbigt när jag ska fånga upp honor och tömma dom. Så jag håller karen ganska sparsamt inreda. Det är väl bara SA-karet som jag lagt ner lite tid på iaf.Kommentar
-
Kommentar
-
Några bilder från i kväll börjar med det enda kar som inte är från den afrikanska kontinenten. Byggde om karet för 3 eller 4 dagar sedan och man får vara ganska nöjd. När L-malarna har lagt ägg diskusen har lekt och även båda paren av fjärilcikliderna. Kör några bilder på diskusen och de väldigt små jordätarna någon som vet vad tetrona på sista bilden heter har helt glömt bort namnet på dessa.Kommentar
-
Kommentar
-
Riktigt nice! Gillar SA karet skarpt. Mycket smakfullt inrett och snygga invånare.När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.Kommentar
-
-
-
-
Tack allesammans. Ganska kul med ett kar som skiljer sig lite från de andra här hema. Skulle gärna vilja ha i lite mer växter men tror att jordätarna kommer att uppskata den öppna planlösningen när dom vuxit till sig. Just nu hade dom kunnat gå i en lingonburk och ändå fått plats skulle gissa att dom är c.a 2 cm. Men det passar bra tror diskusen hade blivigt väldigt rädda om jag hade slängt ner full vuxna jordätare.Kommentar
-
Jo dom börjar ta färg och form har dragit ner matningen nu till 2 gånger om dagen då det blir mycket svårare att hålla karet lika rent som förra karet dom gick i. Kommer dock att fortsätta byta vatten en gång om dagen dock bara 20-30% mot tidigare 50-80%. Har just nu två par som leker på samma rot utan att bråka men jag har inga planer på att dra upp diskus så jag hoppas att det inte blir något av äggen.Kommentar
-
Jo dom börjar ta sig. Har två honor som inte har börjat färga om än . Men de resterande 20 är på god väg att bli toppen fina djur. Har haft lek tre gånger nu på dom på tre olika honor tyvärr har dom svalt tugget varenda gång. Vet ej om det är troffarna som stressar dom eller om det bara är ovanan eftersom det är första gången dom hade tugg.Kommentar
-
Kommentar
Kommentar