snyggt av Crona fiskar bilder allt....
Projekt alla världsdelar
Kollaps
X
-
-
Vackra bilder.
Jag var på stan (sthlm) igår och frugan skull ein och köpa en bikini på scampi och där hade de ett akvarium med Labidochromis caeruleus och jag tror det var 4 honor som tuggade samtidigt. Kul. Helt klart snygga firrar.Kommentar
-
-
Några bilder från i kväll. Först några bilder på petrochromisarna som fick flytta till ett större kar i går då min dominante hane blivigt lite väll tuff mot de andra i karet. Tyvär så tog han livet av den största och finaste hanen antar att storleken inte är allt skilde c.a 2cm på dom och den mördade hanen var även betydligt kraftigare. Tyvär är inte bilderna dom bästa men vatten cirkulationen gillas av petrona iaf om jag har räknat rätt så cirkulationen 14 gånger karets volym.
Sen lite malawi bilder.
P. taeniolatus.
Kommentar
-
-
Otrolig utfärgning på dina fiskar, CA, Malawi som Tan. Mina Chituta Neon kommer inte nära hanen din man ser på bilden ovan. Vad matar du med?Kommentar
-
Tack. Ursäkta att jag inte svarat tidigare har inte varit så aktiv här på forumet på sistonde. Men ska försöka bätra mig. Försöker mata med så många foder sorter som möjligt. Men huvod fodert till malawi respektive tanganyika är NLS,räkmix,cyclops och en del grönflingor. CA-cikliderna får även räkor och lite kraftigre pellets. Sen bytter jag vatten ganska ofta samt att jag är väldigt kräsen när jag väljer ut fisk jag ska köpa.Kommentar
-
Några bilder tagna i kväll.
Petrochromis polyodon
Labidochromis caeruleus F1
Pseudotropheus saulosi WF.
Tyvär är han inte i sin bästa form då han har slagits med två andra hanar men än är han kung i karet.
Kommentar
-
Protomelas taeniolatus F1.
Har 3 hanar och dom har bråkat i 2 dagar nu och dom ser inte ut att tröttna heller.
Pseudotropheus williamsi
Tror att det är den mest svår fotade fisk jag äger dom får tropheusar att framstå som discus fisk. Det är gasen i botten från morgon till kväll. Detta var den bästa bild jag fisk till och efter 30 min så tröttnade jag. Jag hävdar att det är fiskens fel finns säkert dom som hävdar att det är han bakom kamran.
Och till sist min Firefish hane.
Kommentar
-
Bidrar med några bilder i kväll.
Paraneetroplus bifasciata Rio chacamax hane
Amphilophus citrinellus hona
Min fire fish hane. Hans avkomma börjar vissa upp riktigt fina färger ska bli skoj och se hur dom kommer att se ut som vuxna. Skulle gissa att dom är c.a 2,5 cm och vissa av hanarna är redan riktigt röda.
Kommentar
-
Kommentar
-
Liten bild serie på mina Pseudotropheus saulosi .
Först en hona som jag missade att håva upp som yngel.
Cat fight på gång
Avkoman till min wf hane försöker tuffa till sig. På nästa bild vissar farsan hur man gör för att ragga vackra saulosi flickor.
Kommentar
-
-
-
Kommentar
Kommentar