Näe, urvaldodla på pettrisar
Projekt alla världsdelar
Kollaps
X
-
-
Jo det börjar bli en del liter vatten här hemma. Yes i stort sett kommer det bara bli malawi kommer dock införskaffa minst en grupp troffar som jag tänkte urvalsodla på. Vilken sort har jag dock inte kunna bestäma mig för än.Kommentar
-
Kommentar
-
Fick bra pris på ställningen så jag slog till direkt. Har lagt 3 cm tjock formplyfa skiva ovanpå varje sektion så slipper jag gå och oroa mig om ställningen ska svikta eller ej. Om tiden räcker till i morgon så ska jag hämta hem några akvarium. Kan ju hoppas på regn så behöver jag ha dåligt samvete att jag inte målar om huset. Knäpte några bilder när jag ändå hade kamran framme.
Copadichromis azureus hane och hona
Röd rubin
Kommentar
-
Kommentar
-
Några kar är på plats men det ska upp 2st 160l och 4st 50l kar till. Fiskarna verkar trivas iaf.
Kommentar
-
Vilken aquahörna du fixat!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Fiskrumet räckte inte till så det var bara att ta en bit av förrådet. Dock är dessa kar endast avsedda för uppdragning av yngel. Dom riktiga karen får vara kvar där inne.Kommentar
-
tycker det är lite dåligt drag här på forumet nu i sommartider så jag bidrar med några bilder. De flesta fiskarna har jag redan vissat upp men bätre med dom bilderna än inga alls tycker jag iaf.
Trewavasae Zimbawe rock hane
Två bilder på vad jag tror är den rödaste Metriaclima estherae jag har fått fram när man ser den live ser det nästan ut som en korsning mellan firefish och rödzebra. Den tredje bilden är på mamman till ynglet gissar att storleken på ynglet är mellan 3-4cm.
Kommentar
-
Herregud den var rödare än ... Ketchup!
Håller med om att draget kunnat vara dragigare, men alla lapar sol och slöar, med rätta.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Lite tanganyika bilder också.
L. ocellatus gold
A. compressiceps Mutondwe yellow head c.a 5cm
Petrochromis polyodon en av hanarna som är lägst i rang
Kommentar
-
Fler malawi bilder.
Protomelas taeniolatus hane
Var ju tvungen att ta med min Rödrubin hane också går inte att fota det karet utan få med han så fort man går fram till karet så simmar han fram och vissar upp sig.
Pseudotropheus saulosi hane
Pseudotropheus williamsi north "manda"
Kommentar
-
Copadichromis azureus hane.
Firefish hane bra bevis på att det inte behövs gruloxrör om fisken verkligen är röd o andra sidan hur röd hade han sett ut att vara om jag hade haft gruloxrör. Sen en bild på en hona som han lekte av för någon dag sedan.
Det var allt för i kväll iaf.Kommentar
-
Tyvär blev inte bilden den bästa men att hon är röd går inte att missa dock ser mamman rödare ut på bild än vad jag tycker att hon är i karet. När man har semester är det inte då man har ännu mer tid för sin hobby.Kommentar
-
Kommentar