Också en bild på en av mina Petrochromis sp. "moshi yellow" har börjat färga om lite åt det gula hållet. Dock tror jag nog att dom hade färgat ut tidigare om dom inte gick med 2 till 3 gånger så stora polyodon.
Projekt alla världsdelar
Kollaps
X
-
Också en bild på en av mina Petrochromis sp. "moshi yellow" har börjat färga om lite åt det gula hållet. Dock tror jag nog att dom hade färgat ut tidigare om dom inte gick med 2 till 3 gånger så stora polyodon.
-
Avslutar med lite CA-bilder
Börjar med mina V.bifasciata Rio chacamax lekte för första gången förra veckan och har nu yngel dock ej frisimmande än. Kan ju säga att pappa chacamax är inte snäll mot någon som kommer in på deras revir bet sönder en av malarna med ett grymt anfall. Honan var väldigt färglös c.a 2-3 veckor innan dom lekt men efter leken färgade hon ut ganska snabbt igen.
Och till slut en bild på min Amphilophus citrinellus hane.
Kommentar
-
Kul projekt och härliga bilder Cronan!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Avslutar med lite CA-bilder
Börjar med mina V.bifasciata Rio chacamax lekte för första gången förra veckan och har nu yngel dock ej frisimmande än. Kan ju säga att pappa chacamax är inte snäll mot någon som kommer in på deras revir bet sönder en av malarna med ett grymt anfall. Honan var väldigt färglös c.a 2-3 veckor innan dom lekt men efter leken färgade hon ut ganska snabbt igen.
[ATTACH]31465[/ATTACH]
[ATTACH]31466[/ATTACH]
Och till slut en bild på min Amphilophus citrinellus hane.
[ATTACH]31467[/ATTACH]CAKommentar
-
Jag skulle gärna se fler bilder på Bifasciata hannen! Ser fint mönstrad ut och fint formad. Fin överhuvudtaget!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Ska försöka ta några bilder när han vissar vem som är kung i karet. Har dragit ner en hel del på CA-cikliderna men bifasciatorna kommer jag nog aldrig att göra av med.Kommentar
-
Kommentar
-
Så då har man varit på nols och det var precis så bra som folk har sagt. Mycket fisk många kar väldigt bra service och jäkligt trevligt bemötande. 10 av 10 i betyg. Blev det någon fisk då? Jadå här kommer listan vad som inhandlades. Fån Tanganyika blev det följande arter : A. compressiceps Mutondwe yellow head, L. ocellatus gold, Tanganicodus irsacae Moba och Cyprichromis leptosoma Chituta neon. Här kommer några bilder från i kväll.
A. compressiceps Mutondwe yellow head
L. ocellatus gold
Och så blev det en malawi ciklid. Man får väll kalla den det fast dom aldrig har sett till i sjön.
Aulonocara "fire fish"
Kommentar
-
Blev några bilder till i kväll. Först min favorit firre här hemma. V.bifasciata Rio chacamax hane och hona.
Och sen några malawi bilder
Kommentar
-
Även Tanganyikorna var fina. Occelatusen är en fisk med karaktär. Stoppa ner handen där när de känner sig hemma och du lär bli attackerad av hannen.....
/JockeKommentar
-
Malawisarna ser riktigt fina ut också. Båda Aulonacara?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Dom är väldigt roliga att sitta och titta på dock så har en hane lagt beslag på 90% av snäckorna så i morgon får det bli fler snäckor.Kommentar
-
Tack. Det är bilder på två stycken. Auloncara firefish och Aulonacara rödrubin och sen en bild på Protomelas taeniolatus .Kommentar
-
Här kommer en bild där min blivande yngel/urvalsodling kommer att stå till en början kommer där vara 6st 160l kar och 6st 50l kar. Luft pumpen är redan på plats och står i lådan på vänster sida av bilden. Och i morgon ska jag få ett pris vad ställningen kommer att kosta.
Kommentar
-
Här kommer en bild där min blivande yngel/urvalsodling kommer att stå till en början kommer där vara 6st 160l kar och 6st 50l kar. Luft pumpen är redan på plats och står i lådan på vänster sida av bilden. Och i morgon ska jag få ett pris vad ställningen kommer att kosta.
[ATTACH]31530[/ATTACH]
Och det är malawi i huvudsak du ska urvalsodla misstänker jag?CAKommentar
Kommentar