Projekt alla världsdelar
Kollaps
X
-
-
Njuta får jag göra när rummet är klart. Ska bara in två kar till + 3st yngelkar sen borde det vara klart. Men har börjat framföra till frugan att ett möbelkar i köket hade varit snyggt. Och hon verkade inte omöjlig att övertala dock sa hon något om isåfall skulle hon ha en hund till så vi får se.Kommentar
-
Funkar över förväntant dock blir det nog så att jag kommer göra av med cubanerna. Känns som dom måste vara dominanta eller iaf jämbördiga för att komma till sin rätt och mot Chacamaxen och citrinellumen har dom inget att sätta i mot. Jodå jaggorna har jag kvar kan ju inte vissa alla kar på en gång. Har dock börjat fundera på att göra av med dom men det är inte lätt att hitta ett lämpligt hem till dom.Kommentar
-
Kommentar
-
-
Kommentar
-
Imponerande samling cronan!
Har själv börjat vika av från CA vägen, så nu finns det ett tanganyika kar och ett kar med scalarer hemma i Genarp.
När jag såg din C. Azureus hane så kom jag till slut på vad jag skall ha för malawi, Azureus - en gammal favorit. såg dem 1a gången i början på 80-talet i Arlövs zoo, där de kostade helt enorma 60:-/st, det tyckte jag var dyrt den gången.Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
Tack jinnarparen. Hade inte tänkt köpa C.Azureus men när jag såg de WF hanarna som är pappor till mina djur var jag såld. Dock sålde butiken dom under ett helt annat namn men det är en annan historia. Hade det bara varit nån annan bakom kamran plus en bätre kamra så hade man verkligen sett hur snygga dom är(skyller på kamran så slipper man jobbet med att förbätra sina kunskaper). Dessutom är dom grymt roliga att sitta och titta på. Har 3 hanar alla är utfärgade och det funkar kanon inga störe bråk.Kommentar
-
Hur stort har du de i när du har 3 utfärgade hanar?Åter till CA
-
Imponerande samling cronan!
Har själv börjat vika av från CA vägen, så nu finns det ett tanganyika kar och ett kar med scalarer hemma i Genarp.
När jag såg din C. Azureus hane så kom jag till slut på vad jag skall ha för malawi, Azureus - en gammal favorit. såg dem 1a gången i början på 80-talet i Arlövs zoo, där de kostade helt enorma 60:-/st, det tyckte jag var dyrt den gången.Mvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it!Kommentar
-
Kommentar
-
Åter till CA
-
Kommentar
-
Några bilder från i kväll. Börjar med Malawi cikliderna.
Pseudotropheus saulosi F1 hane
Protomelas taeniolatus F1 hane.
Hade vän över på besök som syslat med malawi i många år. Han var väldigt imponerad av denna hane sa att det var det rödaste han någon sin sett.
Gjorde mitt bästa för att gör a fisken rättvissa vet ej om jag lyckades
Copadichromis azureus F1or försökte få en bild på alla tre hanarna lyckades nästan iaf.
Och så en bild på en av mina Röd rubin hanar. Kan inte bestäma mig om jag gillar denna hane bäst eller min andre som har betydligt blåare huvud.
Kommentar
-
Missade att jag hade en bild till på en av mina Metriaclima estherae honor. Har börjat få fram ganska så röda honor nu.
Också tar vi tanganyika karen. Dock går där fortfarande malawi i detta kar men ska bli lite nytt i veckan och då blir det till 95% tanganyika.
Och några bilder på mina Petrochromis polyodon
Kommentar
Kommentar