Bra Kajjan. Detta vore intressant!
Projekt alla världsdelar
Kollaps
X
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet -
Jo det har blivigt en hel del afrikanska kar istället fastnade helt och hållet efter ha skaffat det första malawi karet. Karen jag har hemma nu är 3 malawi kar ,1 tangnanyika kar och 2st CA kar och ett par yngel kar. Har även två kar ståendes i rumet ett 450l som jag ska montera i BTN moduler i och så var jag och hämtade hem ett 540l med BTN slimeline i tisdags. Även dessa kar kommer att bli malawi/tanganyika kar. Nästa kar på min inköpslista är ett 720l till. Kanske man skulle ändra rubriken till projekt afrika istKommentar
-
Ja, det är ju falsk marknadsföring!
Jag vill också göra en "Alla världsdelar" men det andra karet kommer att bli SA precis som det första.
Men jag vill ha Malawi och salt (Australien) samt Asien (Gurami) också - alltså inte enbart ciklider.
Det kommer att ta lite tid innan jag är där, dessutom.
//KajKommentar
-
Forsätter med min falska marknadsföring. Några helkars bilder har stoppat ner en del extra filter från ett 310l som började läcka i går så det åkte till soptippen. Kommer att ta bort dom så fort jag hittat ett nytt kar förhoppningsviss ett 720l. Dom tre första karen är mina malawikar kommer att fixa till karet med den vita BTN-slimlinen med nya lysrör ett fåtal växter och lite mer sten.
Kommentar
-
Och mina Tanganyika kar har stoppat ner 4st malawiciklider i 450l karet för att hålla filterna i gång. Men förhoppningviss blir det en tripp till nols i slutet av månaden och då lär det bli en del tanganyika ciklider skulle jag tro. Har en del sten liggandes som ska i karet så fort jag har bestämt mig vilka arter det blir från nols.
Blivande 450l tangaynika karet
540l petro kar
Kommentar
-
-
-
Stiligt alltihop!
Fiskarna såg väldigt mysiga ut i 540l petro karet. Verkade trivas med sitt virrvarr av stenar.Kommentar
-
Utan stenarna hade jag inte haft många kvar den dominante hanen blev galen i går efter han lekt av en av honerna. Så nu har jag tugg på en av mina polydon se om hon går tiden ut tror det är första gången dom har lekt. Men som sagt utan stenarna som förvirrade hanen hade det slutat illa. Hade en jäkla fight med en av de andra hanarna fjällen yrde som bara den och när dom körde munkamp small det som fan i täckglasen.Kommentar
-
En imponerade samling akvarium Cronan! Mycket fina allihopa. Är det ett red devil par du har i CA-karet?När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.Kommentar
-
Imponerande akvarium och fiskar! Fortsätt att njut!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Tack. Det är A. citrinellus jag har tror att det är A. labiatus som brukar kallas för red devil. Så svaret är nej även om jag har sett på många sidor att dom även kallar A.citrinellus för just red devil. Antar att det låter bytydligt tuffare än citronciklid. Måste säga att dom har varit mycket snällare än vad jag trodde dom skulle vara.Kommentar
-
Njuta får jag göra när rummet är klart. Ska bara in två kar till + 3st yngelkar sen borde det vara klart. Men har börjat framföra till frugan att ett möbelkar i köket hade varit snyggt. Och hon verkade inte omöjlig att övertala dock sa hon något om isåfall skulle hon ha en hund till så vi får se.Kommentar
-
Hahaha, var har jag hört det förut,... Visstja här hemma.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Mycket fint Magnus, kul det funkar att ha CA cikliderna ihopa går dom i ett 720L kar?
Har du inte jaggorna kvar?CAKommentar
Kommentar