Projekt alla världsdelar
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
-
Kommentar
-
Så där då var första ställningen på plats. Ska stå 4st 540l på den. Två av karen är redan uppbokade. Ett CA-kar med cuba ciklider och V.bifasciata åtminstånde tills jag har två st 720l. Och det andra karet är uppbokat till troffar vilken sort har jag dock inte kunnat bestäma mig för än. Sen får vi se vad där ska va i de andra två karen.
[ATTACH]26155[/ATTACH]Kommentar
-
Har redan 540l karen hemma dock endast tre st. Så jag är ett kort på den här stälningen. Dock var jag och bestälde en stålstälning till dubbla 720l kar Dröjer dock lite innan jag får hem den dom hade grymt mycket att göra just nu.Kommentar
-
Så då har det börjat hända saker gär hema. Två 540l är på plats och väntar på att inredas. Fick även hem min dubbelställning till 720l karen. Även modulerna är snart klara ska se om jag hinner ta några bilder på dom i kväll. Men så länge här kommer några bilder på 720l ställningen före och efter målning.
Kommentar
-
Tog några bilder på modulerna. Första bilden är på en filtermodul och de andra två är hyfsat stora stenar. Modulerna ska sitta i ett troffe kar.
Kommentar
-
Ser bra ut! Keep up the good work!
Moduler = Frigolit o fix/betong?Kommentar
-
Kommentar
-
Så då har första fiskarna flyttat in i det "nya" rummet. Ska bli jäkligt skönt att kunna sitta och njuta framför karen igen. Här kommer en bild på karet invånare i karet är ett par cubaciklider och ett par V.bifasciata Rio Chacamax. Dopvärmare och den blå filtermattan ska bort så fort karet varit igång ett par veckor.
Kommentar
-
Så då har första fiskarna flyttat in i det "nya" rummet. Ska bli jäkligt skönt att kunna sitta och njuta framför karen igen. Här kommer en bild på karet invånare i karet är ett par cubaciklider och ett par V.bifasciata Rio Chacamax. Dopvärmare och den blå filtermattan ska bort så fort karet varit igång ett par veckor.
[ATTACH]26267[/ATTACH]Kommentar
-
[ATTACH]26267[/ATTACH]
ska bli kul att se foto när du fått igång alla karen.. man blir ju lite avundsjuk heheCAKommentar
-
Tackar. Skulle själv kört någon av de tuffare Viejorna och kanske en lite mindre fisk som ändå är tuff tex Texas cikliden. Har mina jaguarer med V.fenestra i ett 720 l kar funkar kanon tills jaggorna får yngel. Ska försöka släppa i P.loiselle och se om det funkar så fort jag har fått 720l på plats.Kommentar
-
Tackar. Ska ta foto under byggets gång. Men det ska bli jäkligt skönt när jag bara kan sitta och njuta i rummet. Nej nu ska jag limma fast BTN moduler i kar nr 2Kommentar
Kommentar