Projekt alla världsdelar

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Cronan
    Användare
    • July 2008
    • 907

Ursprungligen postat av DRE
    Det finns filterkuber att hyra som är extremt effektiva att ta bort damm i luften vid slipning. Sedan jag provat dessa slipar jag aldrig utan.
    Hade jag ingen anning om. Men nu är det värsta gjort iaf bara kanterna kvar att slipa. Förhoppningsviss slipper jag slipa om det rummet igen men bra att veta om man skulle behöva det i framtiden.

Kommentar

• Cronan
      Användare
      • July 2008
      • 907

Ursprungligen postat av Erik Österlund
      Kanske har missat något men är det en burk som har läckt så pass att du var tvungen att riva upp golvet? Ser trevligt med alla dessa burkar skulle också vilja ha ett eget rum . Hur stort är rummet?
      En av pumparna i ett av karen pumade ut c.a 50-60l vatten. På något sätt tog vattnet sig förbi täckglaset. Så det var bara att riva ut allt värst var faktist att flytta alla akvarium. Rummet är inte världens största direkt är på c.a 12 kvm. Där av så ska jag ha dubbel stälningar till samtliga kar.

Kommentar

• Erik Österlund
        Användare
        • January 2005
        • 3788

Ursprungligen postat av Cronan
        En av pumparna i ett av karen pumade ut c.a 50-60l vatten. På något sätt tog vattnet sig förbi täckglaset. Så det var bara att riva ut allt värst var faktist att flytta alla akvarium. Rummet är inte världens största direkt är på c.a 12 kvm. Där av så ska jag ha dubbel stälningar till samtliga kar.
        12 kvm skulle jag vara överlycklig över .

Dubbelställningar är riktigt bra, dubbelt så många liter på samma yta. Jag förstår att du har plats för alla världsdelar!!

Ska bli kul att se det "nya" rummet!

Kommentar

• Cronan
          Användare
          • July 2008
          • 907

12 kvm skulle jag vara överlycklig över .

Dubbelställningar är riktigt bra, dubbelt så många liter på samma yta. Jag förstår att du har plats för alla världsdelar!!

Ska bli kul att se det "nya" rummet!
          Håller på att planera hur karen ska stå. Skulle behöva åtminstånde 12kvm till men sånt är livet. Antar att om jag hade haft 12kvm till så hade jag ändå inte varit nöjd. Hoppas kunna flytta in akvarierna nästa ve ka

Kommentar

• Kajjjan
            NCS Medlem
            • June 2008
            • 1882

Allt är relativt

Håller på att planera hur karen ska stå. Skulle behöva åtminstånde 12kvm till men sånt är livet. Antar att om jag hade haft 12kvm till så hade jag ändå inte varit nöjd. Hoppas kunna flytta in akvarierna nästa ve ka
            12 kvadratmeter är vad andra drömmer om...jag börjar snegla på ett mindre förråd vi har här i lägenheten...inte är det 12 kvadrat men man skulle kunna få in ett par 250-liters i en ställning...

Jag tycker det är en strålande idé med alla världsdelar! Det skulle vara intressant att genomföra (om man hade haft 12 kvadrat extra dvs...) Hur fixar man Australien? Saltvatten! Så fick man in det också...

Kaj

Kommentar

• Cronan
              Användare
              • July 2008
              • 907

Så då var golvet på plats. Skulle olyckan vara framme igen kan jag bara skratta år det. Plastmatta som är uppvikt på väggarna och så byggde jag en tröskel vid ingången så vattnet borde ligga kvar i rummet den här gången.(Förhoppningsviss behöver jag aldrig få reda på om det håller eller inte). Så nu ska jag iväg till jobb och hämta hem en av mina stälningar.

Kommentar

• Cronan
                Användare
                • July 2008
                • 907

Så där då var första ställningen på plats. Ska stå 4st 540l på den. Två av karen är redan uppbokade. Ett CA-kar med cuba ciklider och V.bifasciata åtminstånde tills jag har två st 720l. Och det andra karet är uppbokat till troffar vilken sort har jag dock inte kunnat bestäma mig för än. Sen får vi se vad där ska va i de andra två karen.

Kommentar

• msb
                  Användare
                  • September 2009
                  • 314

Ska bli kul och se nä burkarna kommer på plats
                  Tropheus

Kommentar

• Erik Österlund
                    Användare
                    • January 2005
                    • 3788

Fan va nice! Avundsjuk är ju bara förnamnet... Själv håller man på och brottas med hur man ska flytta runt sina fiskar och vilka man måste göra sig av med för att kunna få plats med något nytt. Sen måste man ju försöka hitta plats för fler burkar också, och övertyga sambon om att det är en bra idé Ungefär lika lätt som om jag skulle försöka gå ner i spagat...

Kommentar

• HåE
                      Användare
                      • September 2007
                      • 1525

Så där då var första ställningen på plats. Ska stå 4st 540l på den. Två av karen är redan uppbokade. Ett CA-kar med cuba ciklider och V.bifasciata åtminstånde tills jag har två st 720l. Och det andra karet är uppbokat till troffar vilken sort har jag dock inte kunnat bestäma mig för än. Sen får vi se vad där ska va i de andra två karen.
                      [ATTACH]26155[/ATTACH]
                      Det där är vad jag skulle kalla en ordentlig ställning.
                      När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.

Kommentar

• Cronan
                        Användare
                        • July 2008
                        • 907

Ursprungligen postat av msb
                        Ska bli kul och se nä burkarna kommer på plats
                        Skulle gissa på att det tar c.a två veckor innan det första karet står på plats. Håller på att tillverka moduler och stora stenar till det första karet.

Kommentar

• Cronan
                          Användare
                          • July 2008
                          • 907

Fan va nice! Avundsjuk är ju bara förnamnet... Själv håller man på och brottas med hur man ska flytta runt sina fiskar och vilka man måste göra sig av med för att kunna få plats med något nytt. Sen måste man ju försöka hitta plats för fler burkar också, och övertyga sambon om att det är en bra idé Ungefär lika lätt som om jag skulle försöka gå ner i spagat...
                          Planerar själv hur jag ska få in så många kar som jag vill ha och kan bara komma fram till att rumet är för litet. Som jag Skrev tidigare tror nog aldrig man blir nöjd.

Kommentar

• Cronan
                            Användare
                            • July 2008
                            • 907

Ursprungligen postat av HåE
                            Det där är vad jag skulle kalla en ordentlig ställning.
                            Jo den borde tåla en del hoppas jag iaf.

Kommentar

• DaRe
                              NCS Medlem
                              • September 2009
                              • 22830

Läckert projekt! Jag följer intresserat!
                              Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
                              Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• classe
                                NCS Medlem

• April 2007
                                • 1147

ser kul att följer om er hemma där akvarium projekt..
                                375 LITER Malawi arter..
                                74 Liter Malawi yngel...

Kommentar

Arbetssätt...