Projekt alla världsdelar
Kollaps
X
-
-
En av pumparna i ett av karen pumade ut c.a 50-60l vatten. På något sätt tog vattnet sig förbi täckglaset. Så det var bara att riva ut allt värst var faktist att flytta alla akvarium. Rummet är inte världens största direkt är på c.a 12 kvm. Där av så ska jag ha dubbel stälningar till samtliga kar.Kommentar
-
En av pumparna i ett av karen pumade ut c.a 50-60l vatten. På något sätt tog vattnet sig förbi täckglaset. Så det var bara att riva ut allt värst var faktist att flytta alla akvarium. Rummet är inte världens största direkt är på c.a 12 kvm. Där av så ska jag ha dubbel stälningar till samtliga kar.
Dubbelställningar är riktigt bra, dubbelt så många liter på samma yta. Jag förstår att du har plats för alla världsdelar!!
Ska bli kul att se det "nya" rummet!Kommentar
-
Håller på att planera hur karen ska stå. Skulle behöva åtminstånde 12kvm till men sånt är livet. Antar att om jag hade haft 12kvm till så hade jag ändå inte varit nöjd. Hoppas kunna flytta in akvarierna nästa ve kaKommentar
-
Allt är relativt
Jag tycker det är en strålande idé med alla världsdelar! Det skulle vara intressant att genomföra (om man hade haft 12 kvadrat extra dvs...) Hur fixar man Australien? Saltvatten! Så fick man in det också...
KajKommentar
-
Så då var golvet på plats. Skulle olyckan vara framme igen kan jag bara skratta år det. Plastmatta som är uppvikt på väggarna och så byggde jag en tröskel vid ingången så vattnet borde ligga kvar i rummet den här gången.(Förhoppningsviss behöver jag aldrig få reda på om det håller eller inte). Så nu ska jag iväg till jobb och hämta hem en av mina stälningar.
Kommentar
-
Så där då var första ställningen på plats. Ska stå 4st 540l på den. Två av karen är redan uppbokade. Ett CA-kar med cuba ciklider och V.bifasciata åtminstånde tills jag har två st 720l. Och det andra karet är uppbokat till troffar vilken sort har jag dock inte kunnat bestäma mig för än. Sen får vi se vad där ska va i de andra två karen.
Kommentar
-
-
Fan va nice! Avundsjuk är ju bara förnamnet... Själv håller man på och brottas med hur man ska flytta runt sina fiskar och vilka man måste göra sig av med för att kunna få plats med något nytt. Sen måste man ju försöka hitta plats för fler burkar också, och övertyga sambon om att det är en bra idé Ungefär lika lätt som om jag skulle försöka gå ner i spagat...Kommentar
-
Så där då var första ställningen på plats. Ska stå 4st 540l på den. Två av karen är redan uppbokade. Ett CA-kar med cuba ciklider och V.bifasciata åtminstånde tills jag har två st 720l. Och det andra karet är uppbokat till troffar vilken sort har jag dock inte kunnat bestäma mig för än. Sen får vi se vad där ska va i de andra två karen.
[ATTACH]26155[/ATTACH]När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.Kommentar
-
Kommentar
-
Fan va nice! Avundsjuk är ju bara förnamnet... Själv håller man på och brottas med hur man ska flytta runt sina fiskar och vilka man måste göra sig av med för att kunna få plats med något nytt. Sen måste man ju försöka hitta plats för fler burkar också, och övertyga sambon om att det är en bra idé Ungefär lika lätt som om jag skulle försöka gå ner i spagat...Kommentar
-
Kommentar
-
Läckert projekt! Jag följer intresserat!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
ser kul att följer om er hemma där akvarium projekt..375 LITER Malawi arter..
74 Liter Malawi yngel...Kommentar
Kommentar