Då har man äntligen kommit fram till vilka fiskar det ska bli. Det kommer att bli Oskar ciklider och guldsömsciklider ett par av var. Kan bli en tredje art också så om någon har förslag på någon fisk som kan passa ihop med dessa så vore jag tacksam. Tycker om chokladciklider men dom kanske är kanske inte är tuffa nog.
Projekt alla världsdelar
Kollaps
X
-
-
Kör på chokladerna istället för dom andra......påfåglar kommer du tröttna fort på. Kör en singelguldsöm så slipper du avrättningar i burken. Själv är jag väldigt sugen på ett stort gäng satanopecor.....Kommentar
-
Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
Tackar för förslagen kan ju bara håll med att Satanoperca är väldigt fina. Angående påfåglarna verkar det finnas väldigt delade meningar vissa tröttnar direkt på dom. Medans andra tycker att det är den roligaste fisk dom någonsin haft. Och så jag som inte vet på vilket ben jag ska stå påKommentar
-
Var och skaffade två stycken honor till min eldbuks hane i dag. Tror det är honor iaf tyvär vill dom inte vara med på bild så jag slänger in en på min hane. Har vuxit 1,5 cm på två veckor äter det mesta man slänger ner i karet.
Även en bild på 720l Sa-karet ska lägga i sanden i morgon och sen ska där i en del växter med.
Kommentar
-
Så nästan ett år senare var projektet igång igen(fastnade till i CA-träsket). Men satt föra veckan och tittade på karen och konstaterade att det händer i stort sett samma saker i alla kar och fiskarna beter sig nästan likadant. Så jag kände att att det var dags för något nytt. Har aldrig kunnat släppa tanken att det hade varit en upplevelse att ha minst ett kar för varje världsdel. Så efter ha sålt mina cubayngel fick jag ett 60l över gjorde om detta till ett svartvattenskar. Med tetror och dvärgciklider. Och till helgen blir det in med afrikanska ciklider igen. Dock så såg jag något för c.a 5 min sedan som kan bli problem. Tömde precis ett av karen på sand och såg då att i ena ändan av botten glaset har något slipat glaset. Där stod tidigare en sten på frigolit kanske har där kommit sand under och sen har glaset slipats? Där är inga sprickor utan det känns som frostatglas. På under sidan av karet är glaset som det ska vara. Någon som vet om det är dags att slänga karet eller det går att köra vidare? Försökte ta en bild på "skiten"
Kommentar
-
Såg bilderna åvanför inte att man blir lite nerstämd min första CA-fisk dog i veckan var bara en eldbuk dock var han min favorit och sådant går inte att mäta i pengar. Var kung i alla kar han blev plaserad i. Men när Texascikliderna fick ungar bet honan och hanen ihjäl han på natten(fega kräken ).Kommentar
-
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Litar på dig och kör vidare. Till hornbach i morgon och köpa frigolit till botten glaset nu när där ska gå afrikanska grävmaskiner i det. Tack för svaret.Kommentar
-
Så där var och hämtade 3st 540l kar i går. Tidpunkten var kanske inte den bästa då alla kar utom ett 720l och ett 60l står i mitt kök men ibland kan man inte tacka nej till vissa erbjudande. (Hände en akvarie olycka i tisdagskväll). Men i morgon kommer dom och tittar till eventuella vattenskador. Passar på att lägga in några bilder på vad som har varit mitt kök nu vet jag inte riktigt vad jag ska kalla rumet. Jäkla tur man har en förstående fru. På bild är 3st 540l 1st 576l 1st 450l och 2st 310l.
Kommentar
-
Härligt att se att det inte är bara jag som har akvarier på golvet och huller om buller!mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Så då har avfuktaren gjort sitt rummet är klart att börja fyllas uppp så snart jag lagt ut nytt golv. Kommer lägga in plast matta som jag viker upp på väggarna samt bygger en tröskel vid dörren. På bilden håller jag på att slippa bort lim rester från förra golvet. Hade damm i hela jäkla huset
Kommentar
-
Det finns filterkuber att hyra som är extremt effektiva att ta bort damm i luften vid slipning. Sedan jag provat dessa slipar jag aldrig utan.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Kanske har missat något men är det en burk som har läckt så pass att du var tvungen att riva upp golvet? Ser trevligt med alla dessa burkar skulle också vilja ha ett eget rum . Hur stort är rummet?Kommentar
Kommentar