Jag skulle inte ha chansat. Man vill ju gärna få igång burken så fort som möjligt men det är värt att fixa allt ordentligt från början annars kanske du börjar nojja om en månad och då är karet fullt med fisk och ingånget. Då är det inte så kul att börja riva allt igen. Och 450 liter vatten på golvet vill man ju inte ha...ifall det nu skulle gå åt h-vete.
Har du inget hemma som du kan lägga under i framkant så att det blir i våg? Tänk på att golvet kan sätta sig lite när karet är uppfyllt också, då kanske lutningen är ännu större. 3 mm är ju inte så mycket och funkar säkert om det bara lutar åt ett håll men om du får en vridning kanske karet spricker.
Jag har lagt under parkettgolvsbitar, formplywood. Kanske inte är så bra att lägga under något som suger upp vatten typ spånskiva om den inte är behandlad.
Några tips från en som har fått göra om många gånger...
Har du inget hemma som du kan lägga under i framkant så att det blir i våg? Tänk på att golvet kan sätta sig lite när karet är uppfyllt också, då kanske lutningen är ännu större. 3 mm är ju inte så mycket och funkar säkert om det bara lutar åt ett håll men om du får en vridning kanske karet spricker.
Jag har lagt under parkettgolvsbitar, formplywood. Kanske inte är så bra att lägga under något som suger upp vatten typ spånskiva om den inte är behandlad.
Några tips från en som har fått göra om många gånger...
Kommentar