Så då börja det likna något två kar till på plats. Ställningen är egentligen gjod för två 720l kar men tror nog att jag kommer att köra som på bilderna plus att jag kommer placera ett 60l brevid 450l karet. Jaggorna ska få flytta ner en våning så fort jag inrett det nedre karet.
Projekt alla världsdelar
Kollaps
X
-
-
Så då börja det likna något två kar till på plats. Ställningen är egentligen gjod för två 720l kar men tror nog att jag kommer att köra som på bilderna plus att jag kommer placera ett 60l brevid 450l karet. Jaggorna ska få flytta ner en våning så fort jag inrett det nedre karet.
[ATTACH]26347[/ATTACH]Kommentar
-
Inget men i morgon ska det börjas att inredas. Men det är ett 720l inte 540l. Är tänkt att jaguarerna och V.fenestrata ska gå i det karet. Och karet där uppe ska göras om till ett SA-kar. Ska troligtviss ha Pirayor i karet men är inte helt säker än.Kommentar
-
Hej igen jag menade akvariet i den ställningen bredvid den svarta den som är för 4 st akvarier.Kommentar
-
Kommer att gå Malawi i det nedre karet just nu går där ett par V.fenestrata och ett par P.loiselle. Troligtviss blir det tre sortes malawi. Och i det övre går där V.bifasciata och cuba ciklder.Kommentar
-
Vilket rum!!
Mäkta imponerande.
Hur fick du ställningarna svarta? Måla eller spraya?
Sen måste jag bara fråga också, hur mycket pengar har du lagt på detta?! haha
Verkar som många kar är nya när du köper dem? Ser ut som det varjefallKommentar
-
Jag känner mig triggad av upplägget! Någon gång, någonstans, skulle jag vilja göra samma sak. Det blir många burkar för Afrika kan jag inte få ner i färre än tre delar. Sri Lanka o Australien måste också med. Killis från Spanien kanske?Kommentar
-
Cronan vart har du köpt ställningarna? Du har ingen länk till dom? så man kan titta på pris,storlekar mm.Kommentar
-
Ställningarna grund målade jag först sen sprayade jag den ena och den andre målade jag och den tredje både sprayade jag och målade. Mest ekonomiskt var helt klart att måla och det blev ingen skillnad om jag målade eller sprayade. Andvände mig av Hammarlack blev över förväntan faktist. Ställningarna har jag köpt av en smidesverkstad gick bara in där och frågade om han kunde svetsa ihop stålställningar till akvarium. Blev kanon sista som kommer att gå i sönder i mitt hus om det skulle sprängas är ställningarna. Har ingen länk till dom. Hur mycket pengar jag lagt ner har jag slutat räkna troligtviss allt för mycket. Har både nya och begagnade kar försöker numera bara köpa begagnade kar då andrahansvärdet är sämre än på bilar.Kommentar
-
Har själv svårt att inte skaffa för många CA-kar kommer troligtviss sluta med 3st CA-kar.Kommentar
-
Ställningarna grund målade jag först sen sprayade jag den ena och den andre målade jag och den tredje både sprayade jag och målade. Mest ekonomiskt var helt klart att måla och det blev ingen skillnad om jag målade eller sprayade. Andvände mig av Hammarlack blev över förväntan faktist. Ställningarna har jag köpt av en smidesverkstad gick bara in där och frågade om han kunde svetsa ihop stålställningar till akvarium. Blev kanon sista som kommer att gå i sönder i mitt hus om det skulle sprängas är ställningarna. Har ingen länk till dom. Hur mycket pengar jag lagt ner har jag slutat räkna troligtviss allt för mycket. Har både nya och begagnade kar försöker numera bara köpa begagnade kar då andrahansvärdet är sämre än på bilar.Kommentar
-
Kommentar
-
-
Tycker helt klart det var värt pengarna. Vet inte vad en aluställning kostar men med tanke på att jag kan ha dubbla kar utan att en massa ben skymer sikten för det nedre karet. Och att den klarar vikten utan böja sig en mm så känns priset mer än helt ok.Kommentar
-
Men som du sa, du ska nog inte börja räkna på vad allt blivitKommentar
Kommentar