Projekt alla världsdelar

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Christian Alfredsson
    NCS Medlem

• April 2002
    • 4179

Ursprungligen postat av Cronan
    Så där då var första ställningen på plats. Ska stå 4st 540l på den. Två av karen är redan uppbokade. Ett CA-kar med cuba ciklider och V.bifasciata åtminstånde tills jag har två st 720l. Och det andra karet är uppbokat till troffar vilken sort har jag dock inte kunnat bestäma mig för än. Sen får vi se vad där ska va i de andra två karen.
    [ATTACH]26155[/ATTACH]
    Hur har du planerat elen?
    Christian Alfredsson
    http://www.zoopet.com
    http://www.christianalfredsson.com

Kommentar

• Cronan
      Användare
      • July 2008
      • 907

Ursprungligen postat av Christian Alfredsson
      Hur har du planerat elen?
      Hade kar på samma ställe tidigare så det är inga problem. Har uttag på ett par ställen i rumet.

Kommentar

• msb
        Användare
        • September 2009
        • 314

Nu vill jag se mer bilder av detta gryma project
        Tropheus

Kommentar

• Cronan
          Användare
          • July 2008
          • 907

Ursprungligen postat av msb
          Nu vill jag se mer bilder av detta gryma project
          Finns inte så mycket att se står 2st 540l på golvet som jag har jobbat med i veckan. Får jag tid över i dag då ska dom lyftas på plats och börja fylla dom i morgon. Lägger i bilder när karen är på plats

Kommentar

• jemtlänningen
            Användare
            • May 2009
            • 113

Så där då var första ställningen på plats. Ska stå 4st 540l på den. Två av karen är redan uppbokade. Ett CA-kar med cuba ciklider och V.bifasciata åtminstånde tills jag har två st 720l. Och det andra karet är uppbokat till troffar vilken sort har jag dock inte kunnat bestäma mig för än. Sen får vi se vad där ska va i de andra två karen.
            [ATTACH]26155[/ATTACH]
            På den där ställningen kan du säkert ställa ett 700li på om du har plats till taket.Blir lite sotis själv har jag bara tillgång till en vägg i vardagsrummet.

Kommentar

• Cronan
              Användare
              • July 2008
              • 907

Ursprungligen postat av jemtlänningen
              På den där ställningen kan du säkert ställa ett 700li på om du har plats till taket.Blir lite sotis själv har jag bara tillgång till en vägg i vardagsrummet.
              Har redan 540l karen hemma dock endast tre st. Så jag är ett kort på den här stälningen. Dock var jag och bestälde en stålstälning till dubbla 720l kar Dröjer dock lite innan jag får hem den dom hade grymt mycket att göra just nu.

Kommentar

• Cronan
                Användare
                • July 2008
                • 907

Så då har det börjat hända saker gär hema. Två 540l är på plats och väntar på att inredas. Fick även hem min dubbelställning till 720l karen. Även modulerna är snart klara ska se om jag hinner ta några bilder på dom i kväll. Men så länge här kommer några bilder på 720l ställningen före och efter målning.

Kommentar

• Cronan
                  Användare
                  • July 2008
                  • 907

Tog några bilder på modulerna. Första bilden är på en filtermodul och de andra två är hyfsat stora stenar. Modulerna ska sitta i ett troffe kar.

Kommentar

• chas
                    Användare
                    • August 2009
                    • 304

Ser bra ut! Keep up the good work!
                    Moduler = Frigolit o fix/betong?
                    http://naistick.wix.com/photo

Kommentar

• Cronan
                      Användare
                      • July 2008
                      • 907

Ursprungligen postat av chas
                      Ser bra ut! Keep up the good work!
                      Moduler = Frigolit o fix/betong?
                      Tackar svårt att fota dom tycker mest det ser ut som en stor klump på bilden. Men blev helt ok med tanke på att det var första gången. Yes det är frigolit och lättbetong.

Kommentar

• Cronan
                        Användare
                        • July 2008
                        • 907

Så då har första fiskarna flyttat in i det "nya" rummet. Ska bli jäkligt skönt att kunna sitta och njuta framför karen igen. Här kommer en bild på karet invånare i karet är ett par cubaciklider och ett par V.bifasciata Rio Chacamax. Dopvärmare och den blå filtermattan ska bort så fort karet varit igång ett par veckor.

Kommentar

• jemtlänningen
                          Användare
                          • May 2009
                          • 113

Så då har första fiskarna flyttat in i det "nya" rummet. Ska bli jäkligt skönt att kunna sitta och njuta framför karen igen. Här kommer en bild på karet invånare i karet är ett par cubaciklider och ett par V.bifasciata Rio Chacamax. Dopvärmare och den blå filtermattan ska bort så fort karet varit igång ett par veckor.
                          [ATTACH]26267[/ATTACH]
                          Riktigt snyggt det där. Jag håller på och bygger ett 614liters med måtten 210*65*45 tänkte köra ca men jag vet inte vilka än tänkte köra freddisar och någon till art men jag vet inte vilken . Har du något förslag. MVH LELLE

Kommentar

• RobinH
                            Användare
                            • August 2008
                            • 2150

[ATTACH]26267[/ATTACH]
                            Ser trevligt ut cronan..
                            ska bli kul att se foto när du fått igång alla karen.. man blir ju lite avundsjuk hehe
                            CA

Kommentar

• Cronan
                              Användare
                              • July 2008
                              • 907

Ursprungligen postat av jemtlänningen
                              Riktigt snyggt det där. Jag håller på och bygger ett 614liters med måtten 210*65*45 tänkte köra ca men jag vet inte vilka än tänkte köra freddisar och någon till art men jag vet inte vilken . Har du något förslag. MVH LELLE
                              Tackar. Skulle själv kört någon av de tuffare Viejorna och kanske en lite mindre fisk som ändå är tuff tex Texas cikliden. Har mina jaguarer med V.fenestra i ett 720 l kar funkar kanon tills jaggorna får yngel. Ska försöka släppa i P.loiselle och se om det funkar så fort jag har fått 720l på plats.

Kommentar

• Cronan
                                Användare
                                • July 2008
                                • 907

Ursprungligen postat av RobinH
                                Ser trevligt ut cronan..
                                ska bli kul att se foto när du fått igång alla karen.. man blir ju lite avundsjuk hehe
                                Tackar. Ska ta foto under byggets gång. Men det ska bli jäkligt skönt när jag bara kan sitta och njuta i rummet. Nej nu ska jag limma fast BTN moduler i kar nr 2

Kommentar

Arbetssätt...