Växter från naturen.
Kollaps
X
-
-
-
okej vad kul! hon har 3 taggar, hittade henne i en bäck när jag stod och skulle fånga mygglarver.
hittade någon äcklig varelse i vattnet med som såg ut som en blandning mellan en platt skalbagge och en krabba. men jag tjatade mig till att få ta med mig en hem i alla fall.
jag matar henne med first bite som hon tar jätte bra!
vi sköljde bara av växterna sen stoppade ner dom. la inte ner lika mycket tid på dom när jag trodde jag hade hittat gammelgäddan!Kommentar
-
Kommentar
-
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Kanske skulle man gå på en bäck- eller sjöexkursion med GCG? Jag kan ställa upp som "guide" och har alla böcker som behövs om jag går bet på djuren. Jag har rätt bra koll på äkta vattenvaxter dvs som inte klarar sig på land och vattenöverståndare t ex vass.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Storspigg!
Den bör ha 3 taggar, kanske två. Har den fler så är min identifiering fel och det är en småspigg.
Var fångade du den? Åretruntsötvattenspopulationer av spigg är ovanliga i Sverige. De flesta sötvattensspigg har sitt urspring från marina- eller bräckvattenmiljöer.
Dessutom i väldigt extrema miljöer, i en kallkälla ca 4 x 3 m finns det spigg,
en liten bäck ( väldigt liten) 3 kilometer från närmaste större vatten.
Vidare en dypöl med 5 cm vatten över dyn ( ca 40 x 30 m). I mörker kan man där fånga småspigg med ficklampa och sil , dessa är nästan genomskinliga, antagligen lever de främst i mörker. En mycket intressant fisk som jag i min ungdom hade ett halvår i akvarium ( från dypölen).Kommentar
-
ah det har ni rätt att de va. dom är riktigt jävla loja!!
min lillebror är här ni i veckan så vi sysselsatte oss med att gå ner till bäcken för att fånga mygglarver idag med. men han lyckades fånga en till fisk. så nu har vi två fiskar i 125l karet som innan använts som sjukstuga. vet inte vad fredrik ska säga när han kommer hem. tror inte jag ska säga något och se om han upptäcker det!Kommentar
-
det tycker jag var en bra ide! jag vet hur iglar ser ut och skräddareKommentar
-
-
-
Lite nya bilder på Spiggarna som mår prima, dom äter first bites och cyklops och de verkar fungera.
Bilderna gör inte riktigt fiskarna rättvisa då dom har väldigt fina färger, skimrar i silver och blått med grönt på ryggen.
En av av växterna har fått nya skott ur sanden, så även dom verkar de går bra för.
dom andra växterna lever också och är gröna och fina.Kommentar
Kommentar