If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
En av mina små flaggciklider har fått en uppsvullen strupe och gällock är det en sjukdom eller går det tillbaka efter en tid eller måste man köpa nån medecin i såna fall vilken?
En av mina små flaggciklider har fått en uppsvullen strupe och gällock är det en sjukdom eller går det tillbaka efter en tid eller måste man köpa nån medecin i såna fall vilken?
Tacksamm för svar
hej
Prova det där med salt i vattnet(enl.rek.från forumet utan jod!)
Tänk på att många växter inte trivs lika bra i för hög saltkoncentration. Med flaggciklider kanske du har en del växter. Kan var bättre att ge fisken ett eget saltbad i hink en stund. Då kan man ta till mer salt. Man brukar märka på fisken när den fått nog. Då är det dags att ta upp den. Men det brukar vara effektivt mot vissa infektioner.
Tänk på att många växter inte trivs lika bra i för hög saltkoncentration. Med flaggciklider kanske du har en del växter. Kan var bättre att ge fisken ett eget saltbad i hink en stund. Då kan man ta till mer salt. Man brukar märka på fisken när den fått nog. Då är det dags att ta upp den. Men det brukar vara effektivt mot vissa infektioner.
Hur mycket salt och hur länge ska fisken vara i salt badet?
Hur mycket salt och hur länge ska fisken vara i salt badet?
Så pass mycket att det får fisken att nästan tuppa av. Då tar du tilbaka den till karet. Eller lägre koncentration och längre tid i "badet". Jag har gjort det ett par gånger med vatten som verkligen smakar salt. Sök i forumet "akvariet" på saltbad. Finns nog olika rekomendationer.
Kommentar