Lite bildillustration....(klicka först en gång för att få bilden större..sedan en gång till för att komma till en helt vit sida med fotona. Nu klickar du med förstoringsglaset och så får du upp fotot i rätt storlek.)
Jag gjorde tre likadana och nu har en av dom som jag installerade direkt varit igång i några timmar med god effekt. Känner mig nöjd med ett litet semesterprojekt när solen lyser...eller inte "lyser"..med sin frånvaro.
Tillbehör:
*Ramlösa 1,5L petflaska (Mango) som klipptes i två delar. Den under delen som är filterdel har en höjd på 15cm.
*Vit filter som jag tagit från jobbet men filtervadd fungerar säkert lika bra.
*Blå tillklippta sugrörsbitar som fungerar som "fattigmans makaroner".
*PVC rör där korken på petflaskan är skuren i toppen för att precis passa röret.
*Brunnskalk från Nordkalk som håller uppe Ph samt renar vattnet.
*Blå filtermatta PPI10.
*Luftslang.
*Luftpump.
PVC rörets böj ska vara under vattnet för att luften skall slå mot vattenytan och genom detta skapa ytrörelse som ger syre till akvariet samt skapar rörelse i akvariet för filtret att öka upptagningsförmåga.
PVC rörets böj ska vara under vattnet för att luften skall slå mot vattenytan och genom detta skapa ytrörelse som ger syre till akvariet samt skapar rörelse i akvariet för filtret att öka upptagningsförmåga.
PVC rören är justerbara i höjd för att anpassa akvarium och vattennivå.
Jag gjorde tre likadana och nu har en av dom som jag installerade direkt varit igång i några timmar med god effekt. Känner mig nöjd med ett litet semesterprojekt när solen lyser...eller inte "lyser"..med sin frånvaro.
Tillbehör:
*Ramlösa 1,5L petflaska (Mango) som klipptes i två delar. Den under delen som är filterdel har en höjd på 15cm.
*Vit filter som jag tagit från jobbet men filtervadd fungerar säkert lika bra.
*Blå tillklippta sugrörsbitar som fungerar som "fattigmans makaroner".
*PVC rör där korken på petflaskan är skuren i toppen för att precis passa röret.
*Brunnskalk från Nordkalk som håller uppe Ph samt renar vattnet.
*Blå filtermatta PPI10.
*Luftslang.
*Luftpump.
PVC rören är justerbara i höjd för att anpassa akvarium och vattennivå.
Kommentar