Hej!
Mina vallisneria tynar bort i mitt 2400 liters. Har runt 200 fiskar i och matar två ggr om dagen rätt kraftigt. Har en Nitrathalt runt 20. Jag har ett ph på 7,5. Göder med PMDD torrt rätt i baljan. Pytsar i 2-4 dl bikarbonat vid vattenbyte och även litegrann emellan oxå. Har 1000 W belysning som är tänd 6 timmar om dagen. Runt 27 grader varmt i byttan.
Vallisnerian har tidigare frodats regält men nu så blir bladen bruna och släpper från plantan.
Plockar dagliogen ut 2-3dl lösa och bruna blad ur karet.
Dom sätter igen filter och pumphuvuden så att just nu är det ett litet elände.
Säkert är det någon sort näringsbrist men vad, vad ,vad????
Jag kan hälla i vad som helst för att prova men ja behöver ledtrådar vad det kan vara så att jag inte gör saken värre.
Fiskarna trivs hur bra som helst men det ser rackarns fult ut.
Alla tips emotas
Mina vallisneria tynar bort i mitt 2400 liters. Har runt 200 fiskar i och matar två ggr om dagen rätt kraftigt. Har en Nitrathalt runt 20. Jag har ett ph på 7,5. Göder med PMDD torrt rätt i baljan. Pytsar i 2-4 dl bikarbonat vid vattenbyte och även litegrann emellan oxå. Har 1000 W belysning som är tänd 6 timmar om dagen. Runt 27 grader varmt i byttan.
Vallisnerian har tidigare frodats regält men nu så blir bladen bruna och släpper från plantan.
Plockar dagliogen ut 2-3dl lösa och bruna blad ur karet.
Dom sätter igen filter och pumphuvuden så att just nu är det ett litet elände.
Säkert är det någon sort näringsbrist men vad, vad ,vad????
Jag kan hälla i vad som helst för att prova men ja behöver ledtrådar vad det kan vara så att jag inte gör saken värre.
Fiskarna trivs hur bra som helst men det ser rackarns fult ut.
Alla tips emotas
Kommentar