Lite tips om Cobolt blue,Diskusen med toppkvalitet

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • imported_n/a
    Användare
    • November 2002
    • 157

    Lite tips om Cobolt blue,Diskusen med toppkvalitet

    Ja, nu är mina cobolt blue i akvariet, dom har fått fått bedömmning som toppkvalitet diskus det stod skrivet på akvariet,Erik instämmde.
    Jag ska ge lite tips,man bör första två dygnen ha en värme på 31 grader, sen när man märker att dom äter bra sänker man värmen till 27-28 grader.Dessa cobolter är odlade i asien av en känd odlare och har tagit vägen över Aquarium Malawi i Örebro.Jag studerar dom nu och dom simmar runt och tittar ock andas lugnt. Färgen är hur bra som helst. Jag känner en innerlig lycka över att vara ägarinna till dessa
    diskusar, när tiden är mogen blir det väl lek. hanen är ståtlig och
    det märks att han vet var skåpet ska stå. Det finns gott om gömställen
    för dom i akvariet. Dom ska få sin första omgång av räkmix i morgon.
    jag satt framför frontrutan och dom kom simmande hela gänget dom tittade på mig, jag tilltalade dom, jag är komisk talar med fiskar,jag
    hoppas inte Kjell Fohrman är psykolog, då ligger jag tokit till. Nåväl
    Sköt om er mvh Ann-Marie

  • Gep
    Användare
    • June 2002
    • 23

    #2
    Om det var dom som såldes på akvarieleasing märkta AAA kan jag efter att ha haft dom ca en månad berätta att dom växer bra och har dubblat sin vikt men håller inte den höga klass som butiken påstod. Fina är dom förvisso men AAA klass håller dom inte. Tyvärr. Däremot köpte jag mycket fina vildfångade gröna och blå ungdjur på akvarielageret.

    Guran
    Guran

    Kommentar

    Arbetssätt...