M.insingnis P.scalare och A.pulcher tillsammans

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sebastian
    Användare
    • January 2009
    • 204

    M.insingnis P.scalare och A.pulcher tillsammans

    Jag har ett 180 liters kar med tre scalarer och tre insignis och min fråga är om man kan ha tre Aequidens pulcher tillsammans med insignis och scalarer.

    Tacksam för svar
    Senast redigerad av Sebastian; 09 July 2009, 18:23.
  • Ola Svensson
    Användare
    • April 2002
    • 14633

    #2
    Ursprungligen postat av Sebastian
    Jag har ett 180 liters kar med tre scalarer och tre insignis och min fråga är om man kan ha tre Aequidens pulcher tillsammans med insignis och scalarer.

    Tacksam för svar
    Kombinationen kan nog funka även om A. pulcher kan vara relativt aggressiva och bli rätt stora. Däremot är akvariet för litet enligt mig. Jag skulle inte hålla dessa fiskar tillsammans i ett akvarium mindre än 150x50x50 och egentligen inte det heller då det inte är så kul att hålla fiskkombinationer i akvarier "på gränsen".

    Däremot funkar det nog ett eller ett par år innan firrarna blir fullstora.
    Med vänliga hälsningar

    Ola

    Kommentar

    • Sebastian
      Användare
      • January 2009
      • 204

      #3
      [QUOTE=Ola Svensson;779855]Kombinationen kan nog funka även om A. pulcher kan vara relativt aggressiva och bli rätt stora. Däremot är akvariet för litet enligt mig. Jag skulle inte hålla dessa fiskar tillsammans i ett akvarium mindre än 150x50x50 och egentligen inte det heller då det inte är så kul att hålla fiskkombinationer i akvarier "på gränsen".

      Däremot funkar det nog ett eller ett par år innan firrarna blir fullstora.[/QUOTE

      tack för hjälpen

      Kommentar

      Arbetssätt...