Akvastabil i Västsverige?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lumbago
    Användare
    • June 2009
    • 12

    Akvastabil i Västsverige?

    Var inne på Gubbero zoo häromdagen då jag är lite sugen på ett 530-liters Akvastabil. Tjejen/kvinnan som stod i butiken (hon var otroligt trevlig) berättade att de inte längre tog in större kar än 325 liter då de haft upprepade problem med sprickor på levererade akvarier av större modell än så.

    Vart ska man vända sig för att få tag på 530 liter i så fall? Ska man åka ner till gröthalsarna och köpa det direkt o isf var? Jag gillar verkligen Akvastabils akvarier och kan absolut tänka mig att åka en bit.

    Skulle det däremot finnas i Västra/Södra Sverige vore det ju väldigt tacksamt. Jag har kollat på pwss men hittade inga bra paketpris. Jag kan plocka ihop saker om det är så, men om tillverkaren säljer paket kan återförsäljaren göra det också.

    Finns det andra återförsäljare i Västra Sverige eller Skåne? Gärna med nån form av hemsida.
    Jag bör kanske tillägga att jag är mkt förtjust i Danmark...
    Experience is the name everyone gives to their mistakes.
  • peter.larsson

    #2
    Eldorado

    Skicka ett mail till eldorado som är grossist för akvastabil och fråga om var du kan köpa i din närhet.

    testa denna mail borde få svar där export@eldorado.dk

    Kommentar

    • Tedde
      Användare
      • September 2006
      • 100

      #3
      Ursprungligen postat av Lumbago

      Finns det andra återförsäljare i Västra Sverige eller Skåne? Gärna med nån form av hemsida.
      Jag bör kanske tillägga att jag är mkt förtjust i Danmark...
      Akvarielandet i Växjö är återförsäljare, även om det kanske
      blir ett par extra mil
      I källaren finns nära 50 olika arter Malawi/Tanganyika i hundra akvarier...

      Kommentar

      • tricoti
        Användare
        • June 2009
        • 249

        #4
        men posten har väl ansvar för sina leveranser? Butiken står väl skadeslös? Vad säger expertisen?

        Kommentar

        • cf.akvarielagret
          Användare
          • April 2002
          • 5028

          #5
          Ursprungligen postat av tricoti
          men posten har väl ansvar för sina leveranser? Butiken står väl skadeslös? Vad säger expertisen?
          Trasiga akvarium är alltid ett problem.

          transportbolagen sätter ganska höga krav på embalage och trälåda och inget får sticka ut från pallen.

          allt detta gör

          extremt mycket arbetskraft ev får man köpa in ej standardpall utan storpall

          vilket medför en sådan stor kostnad att i stort sett att det är meningslöst att skicka akvarium

          varför inte låta kunden hämta akvariet då hans fritid är gratis
          jag är Ateist
          men Gud talade till mig
          Gud är stor
          jag frågade hur stor ? inget svar
          han kanske behövde låna toaletten

          Kommentar

          • Lumbago
            Användare
            • June 2009
            • 12

            #6
            Ursprungligen postat av peter.larsson
            Skicka ett mail till eldorado som är grossist för akvastabil och fråga om var du kan köpa i din närhet.

            testa denna mail borde få svar där export@eldorado.dk
            Stort tack! Ska maila dit.
            Experience is the name everyone gives to their mistakes.

            Kommentar

            • Lumbago
              Användare
              • June 2009
              • 12

              #7
              Ursprungligen postat av tricoti
              men posten har väl ansvar för sina leveranser? Butiken står väl skadeslös? Vad säger expertisen?
              Jodå, butiken står skadelös. Kvinnan jag pratade med underströk att detta på intet sätt var Akvastabils fel. Det var helt ett logistiskt problem.
              Trasiga akvarium är alltid ett problem.

              transportbolagen sätter ganska höga krav på embalage och trälåda och inget får sticka ut från pallen.

              allt detta gör

              extremt mycket arbetskraft ev får man köpa in ej standardpall utan storpall

              vilket medför en sådan stor kostnad att i stort sett att det är meningslöst att skicka akvarium

              varför inte låta kunden hämta akvariet då hans fritid är gratis
              Tja, du har säkert en poäng. Samtidigt tror jag det finns värre saker att frakta än akvarier över ett visst mått. Så jävla svårt kan det faktiskt inte vara.
              Experience is the name everyone gives to their mistakes.

              Kommentar

              • tricoti
                Användare
                • June 2009
                • 249

                #8
                Vet man hur man kör gaffeltruck så borde det inte vara något större meck.

                Kommentar

                Arbetssätt...