Cikliddagarna i Duisburg till hösten.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • leffe
    Användare
    • April 2002
    • 46

    #76
    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
    Vi kommer och är anmälda till middagen - dock inte till bussresan.
    Jo, men det visste jag, så det var underförstått.

    Kommentar

    • 56ovwal
      Användare
      • March 2004
      • 664

      #77
      Det finns i skrivande stund 6 platser lediga på resan. Absolut senast måndagen den 31:e augusti vill vi ha din anmälan. Priset för resan hänger på hur många av dessa 6 platser som fylls upp. Det är preliminärbokat "ciklid-middag" på mässan även för dessa. Med på resan finns akvarister från Stockholm, Västerås, Kalmar och så klart Skåne. Finns kanske möjlighet samåka från eller i närheten av dessa orter.
      Kontakta mig på 0707-658488 eller ovwali@hotmail.com för anmälan eller om du har några frågor om resan.
      Pigge
      Bygger ny akvarielokal:
      http://ovwali.blogg.se/
      Uppdaterad:2011-12-23

      Kommentar

      • cichlids4fun
        NCS Medlem
        • April 2002
        • 3111

        #78
        Ursprungligen postat av 56ovwal
        Det finns i skrivande stund 6 platser lediga på resan. Absolut senast måndagen den 31:e augusti vill vi ha din anmälan. Priset för resan hänger på hur många av dessa 6 platser som fylls upp. Det är preliminärbokat "ciklid-middag" på mässan även för dessa. Med på resan finns akvarister från Stockholm, Västerås, Kalmar och så klart Skåne. Finns kanske möjlighet samåka från eller i närheten av dessa orter.
        Kontakta mig på 0707-658488 eller ovwali@hotmail.com för anmälan eller om du har några frågor om resan.
        Tja.

        men det blir definitivt en resa?
        Mvh
        Peter

        don´t drink water-fish ..... in it!

        Kommentar

        • olaJ
          Användare
          • August 2003
          • 584

          #79
          Ursprungligen postat av cichlids4fun
          Tja.

          men det blir definitivt en resa?
          Absolut Peter, det blir det!
          "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

          Kommentar

          • cichlids4fun
            NCS Medlem
            • April 2002
            • 3111

            #80
            Ursprungligen postat av olaJ
            Absolut Peter, det blir det!
            Gött

            blir törstig redan
            Mvh
            Peter

            don´t drink water-fish ..... in it!

            Kommentar

            • olaJ
              Användare
              • August 2003
              • 584

              #81
              Ursprungligen postat av cichlids4fun
              Gött

              blir törstig redan
              Ja, man blir torr i munnen av att sitta i bussen.......eller inte , du behöver nog inte orora dig Peter.....
              "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

              Kommentar

              • 56ovwal
                Användare
                • March 2004
                • 664

                #82
                Om några timmar är vi på väg! Ser verkligen fram emot att få sätta mig på bussen och korka upp första ölen innan det bär iväg till färjan i Trelleborg och Captain´s Buffé
                Återkommer framöver med rapport om vad ni andra missade.
                Pigge
                Bygger ny akvarielokal:
                http://ovwali.blogg.se/
                Uppdaterad:2011-12-23

                Kommentar

                • Banderad
                  Användare
                  • February 2006
                  • 3479

                  #83
                  Ha det så kul! Är lite avis måste jag erkänna. Ska försöka lobba här hemma för en möjlighet att följa med om ett år. Resan för några år sedan var trevlig.

                  /Jocke

                  Kommentar

                  • PatrikMalmo
                    Användare
                    • May 2005
                    • 4642

                    #84
                    Bussen har avgått från Ystad, och jag sitter på vänt att ta mig till mötesplatsen i Malmö. Tankad, packad och klar, för att låna Kenneth & The Knutters text.

                    Ovanligt förberedd på denna resa, men ändå har jag lite resfeber... önskelistan har blitt lång!! Också ovanligt är att jag för en gångs skull har en del stålars över, så jag behöver inte tveka om jag hittar något. DENNA gång ska jag inte "vänta och se" om det finns något roligare i nästa butik.

                    Verkligt jätteovanligt ytterligare en gång är att jag faktiskt har tomma kar. Har till och med hunnit med att byta vatten i dem idag. Matningen är klar, lokalen kollad en sista gång... bira på kylning (fast jag har provsmakat lite i lokalen tidigare idag)... kort och gott...

                    ...game, set & match!!

                    Hilsen,

                    /P
                    Senast redigerad av PatrikMalmo; 01 October 2009, 18:55.
                    Ingen fisk har läst böckerna.

                    Kommentar

                    • LN
                      Användare
                      • December 2004
                      • 4744

                      #85
                      Ha en trevlig resa o må fiskeinköpslyckan vara me er
                      Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                      Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

                      Kommentar

                      • cf.akvarielagret
                        Användare
                        • April 2002
                        • 5028

                        #86
                        Nu har det varit öppet en hel dag
                        så fram med bilder nu.....
                        jag är Ateist
                        men Gud talade till mig
                        Gud är stor
                        jag frågade hur stor ? inget svar
                        han kanske behövde låna toaletten

                        Kommentar

                        • Mikael W
                          NCS Medlem
                          • August 2002
                          • 8616

                          #87
                          Hej

                          Hemma i höstvädret nu, efter en givande långhelg i Tyskland.
                          Bäst var: Butiksbesöken, efter att ha kollat de lokala samt Belgien och Holland 2007-2008 stack vi denna gång ner mot Frakfurthållet och t.o.m. lite längre och besökte MalTaWi, Air Fish och CichlidenStadel.
                          Mässan: De första seriösa LED-belysningarna har dykt upp. Intressant, men ännu dyrt.
                          Ciklidutställningen: Många fina akvarier med välväxta utfärgade ciklider.
                          Festen på lördag: Ca 130 pers varav vi nordbor var dryga 30, räknar man med ytterligare 8 färöingar var vi ju 1/3 av deltagarna. Inte illa alls. God mat och gott om öl, men ändå ebbade det ut och redan före kl 22 hade största delen avvikit.

                          Bilder: Ja, ska försöka lägga upp något, men först ska jag byta vatten på fiskarna, och sedan äta.
                          mvh
                          Mikael W
                          (NCS-medlem sedan 1981)

                          Kommentar

                          • PatrikMalmo
                            Användare
                            • May 2005
                            • 4642

                            #88
                            Fotade intet utom mer privata grejer för minnet så det blir inga skvallerbilder. Köpte sex nya arter, varav inte en enda ciklid. Rätt lycklig ändå. Helt ok resa, men ett aber var att Zoo Zajac var stängt på lördagen. Småsurt. Najs med nytt folk, bra diskussioner och sådant. Sammanfattning: helt ok. Hoppas inköpen överlever fint - en enda död varelse vid inkoppning. Facit kommer i morgon.

                            Fast jag missade vår ordförande?!? Mötte flera personer jag kände igen, men just vår ordförande försvann i mina öldimmor... *s*

                            Hilsen,

                            /P
                            Ingen fisk har läst böckerna.

                            Kommentar

                            • Mikael W
                              NCS Medlem
                              • August 2002
                              • 8616

                              #89
                              Ursprungligen postat av PatrikMalmo
                              Fast jag missade vår ordförande?!? Mötte flera personer jag kände igen, men just vår ordförande försvann i mina öldimmor... *s*/P
                              När försvann ni själv???
                              Redan före kl 22 var ni borta, långsam som jag är hade jag inte hunnit störa er före det.
                              mvh
                              Mikael W
                              (NCS-medlem sedan 1981)

                              Kommentar

                              • 56ovwal
                                Användare
                                • March 2004
                                • 664

                                #90
                                Tufft komma ur sängen i morse efter en tuff helg.
                                Tyckte det mesta flöt på ganska bra. En miss dock att tyskarna firade 20-års jubileum för återföreningen av öst och väst just i lördags och att ZooZajac därmed höll stängt på eftermiddagen. Personligen brukar jag aldrig handla där, men trist för han i bussen som skulle köpa saltvattensprylar och hade ZooZajac som huvudmål för resan.
                                Själv kom jag hem med förvånansvärt lite fisk och inga nya arter jag inte hade sen tidigare. Var nära köpa ett litet gäng fantastiskt fina VF O. nasutus Kipili Gold hos AquaTreff, men fick inse att det inte var lönt köpa så få som jag ansåg mig ha råd med. Och sen var tiden för knapp tänka om och hitta något annat att ta med mig hem. Grämer mig en hel del för min alltför tunna plånbok.
                                Den stora behållningen av resan för min del var att för första gången fick se ett gäng Trematocara variabile, en liten munruvare med en "färgprakt" som bara en sann "tanganyikaidiot" kan se och uppskatta Först till salu hos AquaTreff (kanske 3cm och 22euro styck) och sedan i ett av utställningskaren på mässan. Tog en hel del bilder på dessa och om de blev bra kanske jag lägger in dom här eller i min blogg.
                                Ser redan fram emot nästa resa, förhoppningsvis nästa år.
                                Pigge
                                Bygger ny akvarielokal:
                                http://ovwali.blogg.se/
                                Uppdaterad:2011-12-23

                                Kommentar

                                Arbetssätt...