Cikliddagarna i Duisburg till hösten.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • olaJ
    Användare
    • August 2003
    • 584

    #61
    Ursprungligen postat av malawijanne
    det blir väl en 10 mil extra, men tar dom avgifter på broarna?.
    Jag är faktiskt inte så road att knö med lastbilarna på natten när vi tar oss över till puttgarden.Janne
    Stora Bältbron kostar dig ca 1000:- som privatbilist ToR om jag inte har fel för mig, i alla fall är det ungefär vad jag betalar för mina budbilar. Du skall inte vara kvar i bilen under överfarten Janne....så skit i lastbilarna, det finns fler av dom på vägen än på färjan
    "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

    Kommentar

    • Tony
      Användare
      • April 2002
      • 4594

      #62
      Janne, varför åker ni inte med bussen?
      Tony Englund

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Användare
        • April 2002
        • 4619

        #63
        Ursprungligen postat av Tony
        Janne, varför åker ni inte med bussen?
        Ställer man ut med ett akvarium så skall det upp dagen före mässan och det får först rivas efter att mässan har stängt.
        Så om bussen går ner på tisdag natt och hem på måndag morgon så skulle det kanske funka.

        Kommentar

        • cichlids4fun
          NCS Medlem
          • April 2002
          • 3111

          #64
          Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
          Absolut sista anmälningsdag till ciklidpartyt är den 20/8. Priset är 15 EUR.
          Ola.

          är detta nåt ni kommer att anmäla bussen till?
          Mvh
          Peter

          don´t drink water-fish ..... in it!

          Kommentar

          • malawijanne
            Banned
            • November 2005
            • 3217

            #65
            Ursprungligen postat av Tony
            Janne, varför åker ni inte med bussen?
            Nej tyvärr inte denna gången, jag och Qristina tar bilen ner tisdag natt och åker hem söndag natt, det kommer att bli en fullpackad bil med en 2 stora lådor fulla med fisk, vita faxestenar någon typ av bakgrund vit sand, en sådan som inte dammar ner hela baljan ev ramper med nya groluxrör luftpump och några olika filterpumpar, jag får se vilken typ av pump jag lägger i baljan. en syrgastub,håvar och några plastaljor och kanske en liten ryggsäck med lite kläder, men det kan väl inte vara så noga med det.
            Jag kommer att sakna gänget på bussen, men jag har bokat hotellrum på IBIS, hoppas att Ola bokar in er på samma hotell så vi kanske kan ses på åtminstone fredag kväll.Janne

            Kommentar

            • olaJ
              Användare
              • August 2003
              • 584

              #66
              Ursprungligen postat av cichlids4fun
              Ola.

              är detta nåt ni kommer att anmäla bussen till?
              Det får vi ta ett snack om innan jag lovar ngt, beror ju på hur rutten läggs upp, men det känns som om vi kommer att delta och i så fall så kan vi ju göra en gruppanmälan.
              "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

              Kommentar

              • malawijanne
                Banned
                • November 2005
                • 3217

                #67
                Ursprungligen postat av olaJ
                Det får vi ta ett snack om innan jag lovar ngt, beror ju på hur rutten läggs upp, men det känns som om vi kommer att delta och i så fall så kan vi ju göra en gruppanmälan.
                Hur går det har ni fått ihop tillräckligt många, stannar ni även lördag natt, så att ni kan vara med på den lilla festen på ciklidutställningen.
                Jag kan ju bara två ord på tyska, det är grose bier,så det kunde ju var trevligt med lite folk som kan svenska, förutan jag och Kjell med fruar.Janne

                Kommentar

                • cichlids4fun
                  NCS Medlem
                  • April 2002
                  • 3111

                  #68
                  Ursprungligen postat av olaJ
                  Det får vi ta ett snack om innan jag lovar ngt, beror ju på hur rutten läggs upp, men det känns som om vi kommer att delta och i så fall så kan vi ju göra en gruppanmälan.
                  jo tänkte bara på kjells inlägg ovan:

                  citat: Absolut sista anmälningsdag till ciklidpartyt är den 20/8. Priset är 15 EUR.
                  Mvh
                  Peter

                  don´t drink water-fish ..... in it!

                  Kommentar

                  • malawijanne
                    Banned
                    • November 2005
                    • 3217

                    #69
                    Ursprungligen postat av cichlids4fun
                    jo tänkte bara på kjells inlägg ovan:

                    citat: Absolut sista anmälningsdag till ciklidpartyt är den 20/8. Priset är 15 EUR.
                    Ja, hur går det Peter, se nu till att ni stannar även lördag natt, man kan ju inte åka så många mil och bara stanna en natt.Janne

                    Kommentar

                    • 56ovwal
                      Användare
                      • March 2004
                      • 664

                      #70
                      Precis som vanligt är det två nätter på IBIS hotell i Duisburg, d.v.s. natten fredag-lördag och lördag till söndag. Tror nog de flesta i bussen är intresserad av middagen på mässan, så det lutar väl åt att vi bokar detta för alla.
                      Pigge
                      Bygger ny akvarielokal:
                      http://ovwali.blogg.se/
                      Uppdaterad:2011-12-23

                      Kommentar

                      • 56ovwal
                        Användare
                        • March 2004
                        • 664

                        #71
                        På måndag, 17:e augusti, ska vi lämna besked till bussbolaget om vi fått ihop tillräckligt många resenärer. Det har visat sig vara ett stort steg för många intresserade till att verkligen anmäla sig. Inledningsvis var vi så många att inte alla skulle få plats i bussen, men för dagen finns det ett flertal platser kvar att fylla.
                        Absolut senast på söndag, 16:e augusti, måste vi ha besked från alla som inte kunnat lämna definitivt besked tidigare. Detsamma gäller alla ni andra som önskar följa med på resan och som inte hört av er till oss tidigare.
                        Kontakta undertecknad på ovwali@hotmail.com eller 0707-658488 för närmare information.
                        Pigge
                        Bygger ny akvarielokal:
                        http://ovwali.blogg.se/
                        Uppdaterad:2011-12-23

                        Kommentar

                        • Mikael W
                          NCS Medlem
                          • August 2002
                          • 8616

                          #72
                          Hur gick det med sponsfrågan?

                          Styrelsen har beslutat ingå ett sponsavtal med Malawijanne, där NCS ger ett bidrag till kostnaderna och Malawijanne gör PR för NCS på utställningen.
                          mvh
                          Mikael W
                          (NCS-medlem sedan 1981)

                          Kommentar

                          • Mikael W
                            NCS Medlem
                            • August 2002
                            • 8616

                            #73
                            Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                            Absolut sista anmälningsdag till ciklidpartyt är den 20/8. Priset är 15 EUR.
                            Nu är det 3 dagar kvar.
                            mvh
                            Mikael W
                            (NCS-medlem sedan 1981)

                            Kommentar

                            • leffe
                              Användare
                              • April 2002
                              • 46

                              #74
                              Ursprungligen postat av Mikael W
                              Nu är det 3 dagar kvar.
                              Har idag anmält att vi, Ciklidvännerna i Malmö och ett antal "inhyrda" intressenter, kommer med ca 20 Vikingar till lördags-patajet. Vi lovar på heder och samvete att vi ska ha roligt för alla er som valde att stanna hemma också.

                              Som svar på Jannes tidigare inlägg i tråden: Nej, inte en enda varelse från den stora staden i väster kunde/ville följa med. Däremot har vi folk från den lilla mysiga hålan Tomelilla i bussen.

                              Kommentar

                              • Kjell Fohrman
                                Användare
                                • April 2002
                                • 4619

                                #75
                                Ursprungligen postat av leffe
                                Som svar på Jannes tidigare inlägg i tråden: Nej, inte en enda varelse från den stora staden i väster kunde/ville följa med.
                                Vi kommer och är anmälda till middagen - dock inte till bussresan.

                                Kul att det blir ett rejält gäng med svenskar

                                Kommentar

                                Arbetssätt...