Cikliddagarna i Duisburg till hösten.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ola Svensson
    Användare
    • April 2002
    • 14633

    #16
    Ursprungligen postat av malawijanne
    Finns det inte möjlighet för svenska ciklidister att ställa ut något.
    Rätta mig om jag har fel men fick inte NCS en officiell inbjudan under Andreas Spreinat föredrag på Ciklidstämman 2008?
    Med vänliga hälsningar

    Ola

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Användare
      • April 2002
      • 4619

      #17
      Ursprungligen postat av Ola Svensson
      Rätta mig om jag har fel men fick inte NCS en officiell inbjudan under Andreas Spreinat föredrag på Ciklidstämman 2008?
      Helt rätt - och den framförde jag till Mikael W någon gång senhösten förra året.

      Jag har inte fått någon ytterligare info om evenemanget än vad jag hade då och det lär inte hända så mycket nu under högsommaren heller.

      Kommentar

      • Mikael W
        NCS Medlem
        • August 2002
        • 8616

        #18
        Ursprungligen postat av Ola Svensson
        Rätta mig om jag har fel men fick inte NCS en officiell inbjudan under Andreas Spreinat föredrag på Ciklidstämman 2008?
        Vi har fått en officiell inbjudan. Dessutom ligger den och mer info på DCGs hemsida http://www.dcg-online.de/noFrames/fi...dAust2009.html

        Där finns också info på engelska.

        Vi har diskuterat tillställningen i NCS styrelse, men inte fattat något konkret beslut än. Som ni sett i denna tråd kommer flera NCS-medlemmar att delta och från styrelsen kommer åtminstone Annika och jag att vara på plats.
        mvh
        Mikael W
        (NCS-medlem sedan 1981)

        Kommentar

        • 56ovwal
          Användare
          • March 2004
          • 664

          #19
          Ola, Ola, Ola....!
          Du har kalkylerat lite galet angående priset för resan. Har just fått ett pris från bussbolaget och det hamnar nånstans mellan 2500:- och 2600:- per man vid full buss (30 pers), något dyrare vid färre resenärer. Och det ska tilläggas att då ingår Captains Buffé i priset!!!
          Ändrar du priset i första inlägget till rätt pris, Ola?
          Vi måste preliminärboka resan inom kort så ta kontakt med mig (0707-658488 ovwali@hotmail.com) eller Ola snarast om du vill vara säker på en plats i bussen.
          Pigge
          Bygger ny akvarielokal:
          http://ovwali.blogg.se/
          Uppdaterad:2011-12-23

          Kommentar

          • olaJ
            Användare
            • August 2003
            • 584

            #20
            Ursprungligen postat av 56ovwal
            Ola, Ola, Ola....!
            Du har kalkylerat lite galet angående priset för resan. Har just fått ett pris från bussbolaget och det hamnar nånstans mellan 2500:- och 2600:- per man vid full buss (30 pers), något dyrare vid färre resenärer. Och det ska tilläggas att då ingår Captains Buffé i priset!!!
            Ändrar du priset i första inlägget till rätt pris, Ola?
            Vi måste preliminärboka resan inom kort så ta kontakt med mig (0707-658488 ovwali@hotmail.com) eller Ola snarast om du vill vara säker på en plats i bussen.
            ....tänkte att det får bli en glad överraskning om det blir billigare, så det var väl bra?
            "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

            Kommentar

            • cichlids4fun
              NCS Medlem
              • April 2002
              • 3111

              #21
              Ursprungligen postat av olaJ
              ....tänkte att det får bli en glad överraskning om det blir billigare, så det var väl bra?

              tänkte väl det....minnet sa mig att det var 2300 sist, men eftersom minnet inte är så bra så vågade jag inte säga nåt

              något om vilka akvarieaffärer som kan tänkas besökas
              Mvh
              Peter

              don´t drink water-fish ..... in it!

              Kommentar

              • Markie
                Användare
                • September 2008
                • 512

                #22
                Nu har även jag preliminärbokat resan
                Några fler från sthlm området som ska med?

                Finns det några artiklar skrivna om dom tidigare tysklandsresorna ?
                Kunde va kul att läsa om hur det vart tidigare.
                Senast redigerad av Markie; 09 July 2009, 17:40.

                Kommentar

                • olaJ
                  Användare
                  • August 2003
                  • 584

                  #23
                  Ursprungligen postat av jemmba
                  Nu har även jag preliminärbokat resan
                  Några fler från sthlm området som ska med?

                  Finns det några artiklar skrivna om dom tidigare tysklandsresorna ?
                  Kunde va kul att läsa om hur det vart tidigare.

                  Här har du någon http://www.ciklidvannerna.se/
                  "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

                  Kommentar

                  • olaJ
                    Användare
                    • August 2003
                    • 584

                    #24
                    Ursprungligen postat av Tony
                    Jag har ju knappt en enda fisk kvar, men jag är helt klart sugen på en resa med det goa gänget, inkl "smala huvvet"

                    Jag är med!
                    Fru Englund då? Skall inte hon också med?
                    Saknas några Boråsare till som nog bör skynda på med anmälan om dom skall få plats, bussen börjar fyllas ganska snabbt nu.....
                    "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

                    Kommentar

                    • Micke
                      Användare
                      • April 2002
                      • 9579

                      #25
                      Ursprungligen postat av jemmba
                      Finns det några artiklar skrivna om dom tidigare tysklandsresorna ?
                      Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                      Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                      Kommentar

                      • olaJ
                        Användare
                        • August 2003
                        • 584

                        #26
                        Ja där var ju en annan resenär....? För visst skulle du och frugan med Micke?
                        "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

                        Kommentar

                        • malawijanne
                          Banned
                          • November 2005
                          • 3217

                          #27
                          Ursprungligen postat av olaJ
                          Fru Englund då? Skall inte hon också med?
                          Saknas några Boråsare till som nog bör skynda på med anmälan om dom skall få plats, bussen börjar fyllas ganska snabbt nu.....
                          Har det kommit in några anmälningar från den stora staden i väster elller från den lilla mysiga byn TomelillaJanne

                          Kommentar

                          • olaJ
                            Användare
                            • August 2003
                            • 584

                            #28
                            Ursprungligen postat av malawijanne
                            Har det kommit in några anmälningar från den stora staden i väster elller från den lilla mysiga byn TomelillaJanne
                            Nej inte ännu, men Pigge har eller i alla fall skall i det närmaste, skicka ut info till tidigare resenärer, så det kommer kanske?
                            "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

                            Kommentar

                            • Tony
                              Användare
                              • April 2002
                              • 4594

                              #29
                              Ursprungligen postat av olaJ
                              Fru Englund då? Skall inte hon också med?
                              Saknas några Boråsare till som nog bör skynda på med anmälan om dom skall få plats, bussen börjar fyllas ganska snabbt nu.....
                              Nej, tyvärr ingen fru Englund. Vi håller på att separera, och även om vi har trevligt tillsammans kan det nog bli lite för mycket av det goda på en sådan resa.

                              MEN, det blir dessto mer av Herr Englund istället som kompensation

                              EDIT: Räcker forumsinlägg som preliminäranmälan eller måste jag maila också?
                              Tony Englund

                              Kommentar

                              • olaJ
                                Användare
                                • August 2003
                                • 584

                                #30
                                Ursprungligen postat av Tony
                                Nej, tyvärr ingen fru Englund. Vi håller på att separera, och även om vi har trevligt tillsammans kan det nog bli lite för mycket av det goda på en sådan resa.

                                MEN, det blir dessto mer av Herr Englund istället som kompensation

                                EDIT: Räcker forumsinlägg som preliminäranmälan eller måste jag maila också?
                                Nämen, då är det ju nästan så att du inte får följa med , men visst, lovar du att hålla gammal god takt och lite till så får är du härmed anmäld.
                                "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

                                Kommentar

                                Arbetssätt...