rip michael jackson.

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ola Svensson
    Användare
    • April 2002
    • 14633

Ursprungligen postat av Malawe
    Att du okritiskt hyllar denna artist utan att se till det han anklagas och anklagats för under flera år är väl att ta ställning om något du egentligen inte vet.

Det som känns tragiskt i detta forum är att någon försöker styra vad andra får skriva och tycka. Det känns verkligen främmande...oavsett trådämne.
    Det folk syftar på är den här regeln (som kanske är lite väl kategoriskt formulerad) §4 Tänk på att trådens ämne ska visa vad inlägget handlar om. Inlägg skall hålla sig till det ämne som tråden avser...

Tråden är utformad som en "kondoleanstråd" och i Sverige säger helt klart "vett och etikett"-reglerna att man inte kritiserar någon som dött i kondoleanserna och gör man det så ska det lindas in. Detta är säkerligen det som vissa reagerar på. Detta har ju inte med forumet att göra.

Sedan är ju MJ känd för musik, musikvideor, en totalt vrickad barndom och uppväxt (kallad typeexempel på "den amerikanska mardrömmen" i DN), absurd levnadsstil och pedofilanklagelser och jag kan ju tycka att det är svårt att skriva om de tre första utan att nämna resten. Så jag skriver följande:

Michel Jackson har helt klart förnyade det musikaliska uttrycket men förkroppsligade även den amerikanska mardrömmen. Ett tragiskt levnadsöde har tagit slut. RIP.
    Senast redigerad av Ola Svensson; 09 July 2009, 14:59.
    Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• jarinen
      Användare
      • April 2003
      • 1888

Ursprungligen postat av Malawe
      Att du okritiskt hyllar denna artist utan att se till det han anklagas och anklagats för under flera år är väl att ta ställning om något du egentligen inte vet.
      Snarare, jag låter inte media ta ställning åt mig, det skulle ju å andra sidan betyda att jag tvärtom har en kritisk hållning till saker o ting.

Det som känns tragiskt i detta forum är att någon försöker styra vad andra får skriva och tycka. Det känns verkligen främmande...oavsett trådämne.
      Det du missar är ju att det handlar om ett försök till påverkan att trådarna skall hålla sig till ämnet. Just detta ämne är ju lite speciellt, därför häpnar åtminstone jag över att du och andra klampar in och vill ventilera de eventuella tvivelaktigheter han stått för.

Mvh Jari

Kommentar

• Berit
        Användare
        • June 2009
        • 35

det är nog bättre ni håller er till ciklider, för prata om nåt annat klarar ni onekligen inte av

Kommentar

• defdac
          Användare
          • April 2002
          • 865

Hyllning till MJ

Den här tråden tycker jag alla som är intresserade av MJ ska läsa igenom, speciellt de lite längre inläggen skrivna av de studiokillar som jobbat med MJ genom åren:
          Forum for professional and amateur recording engineers to share techniques and advice.

Jag fick lite gåshud då och då av berättelserna.
          http://www.defblog.se

Kommentar

• Micke Jarhl
            Användare
            • April 2002
            • 2277

Tack för den länken defdac den läsningen berörde mig verkligen...
            Micke Jarhl Med akvarium!

Kommentar

• deelay
              Användare
              • September 2002
              • 5394

Ursprungligen postat av cichlids4fun

och jag tycker världen blev lite bättre av hans bortgång......
              Nu får du fasen kamma dig lite... Vissa saker tänker man tyst för sig själv.

Kolla vad han har gjort för svältande barn i Afrika osv... Helt otroliga prestationer.
              Världen skulle behöva fler som han.

Om någons barn sover hos en stenrik kille som e lite "lattjo" så kommer dom på iden att stämma honom(sen hakar alla föräldrar på eftersom människan är girig), klart han hellre ger dom pengar än orka hålla på att tjafsa om det.

Det finns massa rök utan eld... det kan jag lova dig.
              http://www.aquariumstockholm.se/

Kommentar

• specmats
                Användare
                • December 2004
                • 3060

Ursprungligen postat av deelay
                Nu får du fasen kamma dig lite... Vissa saker tänker man tyst för sig själv.

Kolla vad han har gjort för svältande barn i Afrika osv... Helt otroliga prestationer.
                Världen skulle behöva fler som han.

Om någons barn sover hos en stenrik kille som e lite "lattjo" så kommer dom på iden att stämma honom(sen hakar alla föräldrar på eftersom människan är girig), klart han hellre ger dom pengar än orka hålla på att tjafsa om det.

Det finns massa rök utan eld... det kan jag lova dig.
                -klockrent.
                Tropheus Duboisi halembe, so
                Melanochromis Auratus, vf
                Synodontis Petricola, odlade

Akvarie-setup (Salt)

Kommentar

• defdac
                  Användare
                  • April 2002
                  • 865

och jag tycker världen blev lite bättre av hans bortgång......
                  If You Wanna Make The World
                  A Better Place
                  Take A Look At Yourself, And
                  Then Make A Change

.. fast jag tycker lite synd om trollen. För varje negativ kommentar man kan fälla om MJ så finns det en miljon positiva så dom jobbar lite i uppförsbacke. Kärringen mot strömmen så att säga =)

Kommentar

• defdac
                    Användare
                    • April 2002
                    • 865

Haha *lol* Du är ett typiskt troll Stefan *klappar på huvudet*
                    Senast redigerad av defdac; 05 July 2009, 20:36. Anledning: Detta är ett svar på något som raderats.

Kommentar

• defdac
                      Användare
                      • April 2002
                      • 865

Cool tribute på Sergels torg skapad av Bounce:
                      Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.

Kommentar

• Mattias777
                        Användare
                        • November 2006
                        • 1493

Ursprungligen postat av defdac
                        Cool tribute på Sergels torg skapad av Bounce:
                        http://www.youtube.com/watch?v=je1KOcBYGjM
                        Det var roligt att se. Kul när folk gör sådanna grejer tillsamans =)

http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

Kommentar

• Orppo
                          Användare
                          • September 2004
                          • 518

Ursprungligen postat av Mattias777
                          Det var roligt att se. Kul när folk gör sådanna grejer tillsamans =)
                          Kan inte va lätt att arrangera en sån jättegrej,säkert proffs som ligger bakom detta.
                          Tummen upp för detta intiativ.
                          Synd att de avbröt efter 1 refrängen,hade gärna sett och lyssnat på hela låten.

Kommentar

Arbetssätt...