Ja satte in 17 faxevita BTN moduler i mitt akvarium. Helt naturligt blev det variationer men dom försvann efter 2-3 månader när algerna satte sig och det hela blev mycke bättre. Tat lugnt o se va som händer.
pwss kvalite?
Kollaps
X
-
Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort. -
Enda alternativet vore att låta en robot göra detta jobb. Det skulle dock behövas en väldigt komplicerad robot. I så fall eftersom man vid målningen/sprutningen vrider pistolen fram och tillbaka i mängder av olika vinklar. Det handlar alltså inte om 20 olika handgrepp utan om hundratals olika och i varje av dessa så skall exakt på ml lika mycket färg appliceras varje gång. En sådan robot skulle kosta väldigt mycket - men skulle i sig säkert vara lönsam om marknaden hade varit mycket större.
Som jag skrev tycker jag dock personligen att det vore tråkigt om alla bitar vore färgmässigt identiska - trevligare med lite variation.Kommentar
-
De första slimline som kom var mer av den rosa typen till höger. Personligen tycker jag den är snyggare och blev därför ganska besviken på "tegelpannorna" som kom sedan... Kombinationen av rött och rosa var dock snyggt. Jag tror burken blir jättefin om ett par månader.Och så är det.
/JKommentar
-
Kommentar
-
Måste hålla med Purusam, det är helt klart röd gnejs båda bitarna, men med lite för stor variation för att det ska vara helt acceptabelt. Fast jag måste hålla med alla som redan skrivit att om ett tag kommer det inte att synas mycket alls. Har själv röd gnejs och den blir otroligt snygg efter några veckor, det kommer din bakgrund också att bli. Och att du inte såg det innan du limmade dit dem är heller inte så konstigt, det är först när vatten och akvarieljus kommer på som det lyser igenom.Kommentar
-
Har du koll på vilken typ av färg som används? Ett ytterligare alternativ vore att man själv bättrade på färgen efter att man köpt modulerna så att de passar bra ihop om man skaffar en egen färgspruta och färg, så får man allt i de färger och nyanser man vill ha. Själv skulle jag t.ex. kunna tänka mig att måla med olika färger beroende på vilket bottenmaterial och inredning man har i respektive akvarium samt vilka av fiskarnas eller växternas färger man vill framhäva eller om man vill att de passar ihop med vissa typer av alger.Kommentar
-
Har du koll på vilken typ av färg som används? Ett ytterligare alternativ vore att man själv bättrade på färgen efter att man köpt modulerna så att de passar bra ihop om man skaffar en egen färgspruta och färg, så får man allt i de färger och nyanser man vill ha. Själv skulle jag t.ex. kunna tänka mig att måla med olika färger beroende på vilket bottenmaterial och inredning man har i respektive akvarium samt vilka av fiskarnas eller växternas färger man vill framhäva eller om man vill att de passar ihop med vissa typer av alger.
däremot att få receptet eller att det antagligen inte är möjligt efter att polyretanet har stelnat, kommer nog inte på fråga............................................. .............
det finns ett sätt köp fabrikenjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
-
Jag hade skrikit efter KOMPENSATION!! Men ärligt,om inte alger täcker upp så att inte färgskiftningarna syns så hade jag bett att få ena modulen utbytt.Kommentar
-
Ja,det är tur att det inte är ett hus du målat.Tänk om färgfirman missat så grovt vid färgbrytningen..Oj,oj..Tänk falu rödfärg.Ena burken röd den andra burken rosa..Inte poppis bland kunderna..Kommentar
-
Har du koll på vilken typ av färg som används? Ett ytterligare alternativ vore att man själv bättrade på färgen efter att man köpt modulerna så att de passar bra ihop om man skaffar en egen färgspruta och färg, så får man allt i de färger och nyanser man vill ha. Själv skulle jag t.ex. kunna tänka mig att måla med olika färger beroende på vilket bottenmaterial och inredning man har i respektive akvarium samt vilka av fiskarnas eller växternas färger man vill framhäva eller om man vill att de passar ihop med vissa typer av alger.
Dom sagt då är det oerhört mycket bättre att man själv visuellt jämför bitarna innan man monterar dom. Själv brukar jag alltid lägga upp dom utomhus så att det blir samma ljus på alla och sedan jämföra. Visst ljuset blir inte samma i ett akvarium som utomhus men det viktiga är att man då kan jämföra bitarna med varandra under samma ljus.
Att köpa på "postorder" är ju lite riskabelt men där man man ju i alla fall enligt konsumentköplagen returrätt om man inte är nöjd (behöver inte ens vara fel på produkten). Dock självklart inte om man har monterat den.Kommentar
-
tittar ni på denna bilden som jag tog efter att jag monterat bakgrunden så ser man inte alls färgskillnaden! kanske ytterst lite
först när man her på ljusramperna det syns otroligt mkt
Kommentar
-
Vad är det för mått på ditt akvarie? Såg verkligen trevligt ut!- 720 liter med Malawi.
Albumet här på Ciklid: http://www.ciklid.org/forum/album.php?u=11333
Lägg till ciklid.org på iGoogle!Kommentar
-
tittar ni på denna bilden som jag tog efter att jag monterat bakgrunden så ser man inte alls färgskillnaden! kanske ytterst lite
först när man her på ljusramperna det syns otroligt mkt
http://www.postimage.org/image.php?v=gxsoTgJ
konst målas av människor
om en månad är allt glömt och bakgrunden har fått en snygg nyans av alger
men är du missnöjd får du väl karva bort bakgrunden o försöka reklammera den till stället du köpte den från
men dom kan vägra reklammera om den har skador
allt detta rabalder för 300kr ?jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Kommentar