pwss kvalite?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Purusam
    Användare
    • December 2008
    • 91

    pwss kvalite?

    Jag har köpt slimline moduler av pwss

    när jag fick dem så började jag arbeta och skära på en gång

    allt blev perfekt tills jag fyllde på vattnet och såg detta







    Det är inte snyggt med sådann färgskillnad?

    och det är inte värt att ta bort skiten för att reklamera
    vad hadde ni gjort ?

    borde inte pwss kolla igenom vad det är dom skickar?
  • Tony
    Användare
    • April 2002
    • 4594

    #2
    Du har ju fått två olika färger. Kalksten och "den vanliga", så det är ju inte kvalitén på modulerna det är fel på.
    Tony Englund

    Kommentar

    • Purusam
      Användare
      • December 2008
      • 91

      #3
      Nej kalksten är vit inte rödaktig. hadde det varit så stor skillnad hadde jag märkt skillnaden på en gång. dessutom står det på förpackningarna röd gneiss

      tony titta på bilderna igen!

      Kommentar

      • shreek
        Användare
        • December 2006
        • 367

        #4
        den vänstra slim modulen är100% den vanliga röda "gnejs" eller vad den heter. Och övriga vit faxe (kalk)
        borde du sett innnan du peta i dem.
        Provar på saltbalja för tillfället

        Kommentar

        • Peter_A_F
          Användare
          • January 2008
          • 809

          #5
          Jag tycker också att det ser ut att vara gnejs och faxe på bilden... Är det inte BTN och inte PWSS som gjort fel ifall det låg blandat i kartong med gnejs.

          Sedan när jag tittar på bilderna så tycker jag det ser ganska snyggt ut... mer variatiion och liv än bara samma färg. Men det är klart, i verkligheten kanske det ser mer störande ut.
          - 720 liter med Malawi.

          Albumet här på Ciklid: http://www.ciklid.org/forum/album.php?u=11333

          Lägg till ciklid.org på iGoogle!

          Kommentar

          • Purusam
            Användare
            • December 2008
            • 91

            #6
            Men jag vet väl själv att alla är röd gnejs. men en bit ät lite blekare än dom andra totalt är det 4 moduler varav en är blek men den är inte vit som vit kalksten jag har sett hur dom ser ut i verkligheten
            Senast redigerad av Purusam; 16 June 2009, 22:09.

            Kommentar

            • Peter_A_F
              Användare
              • January 2008
              • 809

              #7
              Ursprungligen postat av Purusam
              Men jag vet väl själv att alla är röd gnejs. men en bit ät lite blekare än dom andra totalt är det 4 moduler varav en är blek men den är inte vit som vit kalksten jag har sett hur dom ser ut i verkligheten
              OK, det är svårt att se på foto... men om man inte är halvblind så ser man skillnad på gjejs och faxe! Du borde sett skillnaden innan du limmat dit dem och vattenfyllt akvariet om så vart fallet, så färgskillnaden kan ju inte vara så stor.

              Folket på PWSS kan ju knappast hjälpa det då inte ens du såg det när du höll på med dem... Det borde alltså vara BTN (om det är original Back to Nature) som klantat sig och fått nyanskillnad vid produktionen.

              Jag tycker att någon form av kompensation är på sin plats... troligtvis från BTN... Kontakta först PWSS och påtala problemet för dem och be dem se vad de kan göra för att hjälpa dig... Gå inte på och skäll på dem... (det gör det sällan lätt att få hjälp) utan var mer "ledsen i ögat" och berätta om allt du arbete du lagt ner. Tömt akvariet, haft fiskarna på reservplats, gjort rent, limmat och fixat, fyllt på och släppt i fiskarna... för att upptäcka att plattorna är av ojämn kvalitet.
              - 720 liter med Malawi.

              Albumet här på Ciklid: http://www.ciklid.org/forum/album.php?u=11333

              Lägg till ciklid.org på iGoogle!

              Kommentar

              • Purusam
                Användare
                • December 2008
                • 91

                #8
                Japp har mailat pwss ska se vad dom säger hänvisar dom mig till brn så tar jag snacket med dom då

                Kommentar

                • Tony
                  Användare
                  • April 2002
                  • 4594

                  #9
                  Ursprungligen postat av Purusam
                  tony titta på bilderna igen!
                  Jag har tittat igen, och jag ser fortfarande en "vanlig" och en "kalksten". Kalkstensvarianten är ju inte kritvit.

                  Jag har själv blandat lite vita och röda moduler, och färgskillnaden efter ett tag med algtillväxt är inte speciellt stor.
                  Tony Englund

                  Kommentar

                  • Purusam
                    Användare
                    • December 2008
                    • 91

                    #10
                    Tony du har fel!!

                    ibland ser man vad man vill se

                    Kommentar

                    • Tony
                      Användare
                      • April 2002
                      • 4594

                      #11
                      Ja, det är tydligt. Du ser inte skillnaden, och jag gör det. Alltså vill jag se att det är två olika typer
                      Tony Englund

                      Kommentar

                      • cichlids4fun
                        NCS Medlem
                        • April 2002
                        • 3111

                        #12
                        nä det är ju tydligt att det inte är en kalksten den är ju mer åt det rosa hållet jämför med den vita kalkstenen i förgrunden, jag har oxå sett att det skiljer en hel del på just gneis färgen men så mycket har jag aldrig sett.
                        Mvh
                        Peter

                        don´t drink water-fish ..... in it!

                        Kommentar

                        • Kjell Fohrman
                          Användare
                          • April 2002
                          • 4619

                          #13
                          Ursprungligen postat av Tony
                          Du har ju fått två olika färger. Kalksten och "den vanliga", så det är ju inte kvalitén på modulerna det är fel på.
                          Nej du har fel det lär vara "samma" färg. Anledningen till att skillnaden är så stor i akvariet är främst det kalla ljuset som separer färgskillnaderna enormt - hade det varit ett varmt ljus hade skillnaderna inte varit så stora. Purusam såg ju t.ex. inte ens skillnaden innan han satt dom på plats i akvariet och då kan inte skillnaden ha varit så jättestor om man kan montera 2 "enormt olika" bitar vid varandra utan att märka skillnaden.

                          Det är alltid färgskillnader mellan olika BTN-produkter - detta eftersom färgen blandas för hand och sedan sprutas på med en spruta. Håller man sprutan en tiondel kortare eller längre tid på ett ställe så kommer färgen att variera. Eftersom inte heller ytan är platt så måste man vinkla sprutan för att komma åt överallt och det är omöjligt att alltid hålla handen på exakt samma sätt.
                          Så i praktiken måste det bli variationer - vilket jag tycker är bra för det vore tråkigt om alla vore identiska.

                          Innan jag monterar en Slimline kollar jag därför alltid färgerna så att inte 2 "ytterligheter" hamnar bredvid varandra, men jag försöker också att inte placera 2 som är extremt lika bredvid varandra, eftersom det då blir lite tråkigt.


                          Japp har mailat pwss ska se vad dom säger hänvisar dom mig till brn så tar jag snacket med dom då
                          Du kan bara reklamera till PWSS, eftersom det är bara i det ledet som konsumentköplagen gäller. Om de vill )det är inte ditt bekymmer) så kan de sedan kolla med grossisten och denne kan sedan i sin tur kolla med tillverkaren. Dock så lär varken grossist eller tillverkare bry sig eftersom de inte har någon juridisk skyldighet att göra det och dessutom så skiljer det faktiskt rätt mycket även inom en "färg".

                          Så det enda felet som i så fall skulle vara begånget är att PWSS inte skickat med bitar som liknar varandra mycket (förutsatt att du innan hade talat om för dom att de skulle vara i samma akvarium). Dock om du redan har monterat bakgrunden i akvariet - så lär du få svårt att få rätt i en reklamation även mot dom.

                          Kommentar

                          • tege
                            Användare
                            • February 2005
                            • 2753

                            #14
                            Även vanliga BTN moduler skiljer sig ganska kraftigt i färg, ganska dåligt kan man tycka med tanke på pris o kvalitet. Men efter ett par tre fyra veckor tycker jag inte det är något man tänker på mera.
                            Med en liten lätt hinna alger så krävs det att underlaget har lite färgväxlingar annars blir det bara tråkigt enfärgat.
                            Ge modulerna en månad och fota igen så får vi se, men jag håller med om att på bild så ser det ut som du fått en vit och en röd.
                            https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

                            Kommentar

                            • Aqua_Max
                              NCS Medlem
                              • April 2002
                              • 108

                              #15
                              Det är variation vid tillverkningen. Detta är ett vanligt problem med dessa moduler. En annan akvariebutik som jag känner till och som också skickar över hela landet har ett lager av moduler. De försöker alltid matcha ihop färgerna för varje leverans så gott det går för att minska detta problem.

                              Till Tony. "Kalksten" varianten av slimline är inte kritvit, utan är istället gråspräcklig, men INTE rödfärgad, dvs inte alls som på bilderna ovan. Ser du inte rödfärgningen kanske din datorskärm är felinställd.
                              ~~~ MaxStrandberg.com ~~~

                              Kommentar

                              Arbetssätt...