Moduler i akvarie

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Feelstavat
    Användare
    • May 2009
    • 4

    Moduler i akvarie

    Har funderingar på att köpa ett 1124L akvarie för mina malawisar men då hade jag gärna velat ha sånna moduler på sidor och bakruta, är detta svindyrt och svårt att pilla med själv, har kollat på vissa trådar och så vidare. men det så för svårt ut alltså..

    ska man ist leta efter ett färdigt kar för att slippa?

    eller kan man få ett kar att se riktigt snyggt ut utan dessa moduler?

    I nya karet ska bl.a N.Livingstonii gå, rekommenderat antal? 2 hanar vill jag ha, hur många honor behövs då?

    sen ska jag ha annan fisk i men vet ännu inte vilka.

    tacksam för svar& funderingar
  • Wilhelm
    Användare
    • April 2002
    • 9122

    #2
    Svindyrt är det! Svårt är det inte, då det är många som gör det och det brukar bli bra.
    Bäst är väl om du besöker nån affär som har de flesta modulerna hemma , så du kan se hur det skulle se ut och få lite hjälp och råd hur du ska göra.

    Jag själv har inga moduler i mina kar och kommer troligtvis aldrig att ha det heller, möjligtvis på botten, då det är mest naturligt så.

    Lite då och då finns annonser med akvarier som har moduler lite varstans.
    mvh Wilhelm

    "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


    www.linkopings-akvarieforening.net/
    Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
    www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

    Kommentar

    • Feelstavat
      Användare
      • May 2009
      • 4

      #3
      ja jo det finns ju akvarie med moduler klara.. men de är ofta dyra, då kan man lika väl köpa sig ett nytt akvarium känns det som=)

      men det går att få sitt akvarie fint utan moduler väl ?

      Kommentar

      • HåE
        Användare
        • September 2007
        • 1525

        #4
        Ursprungligen postat av Feelstavat
        ja jo det finns ju akvarie med moduler klara.. men de är ofta dyra, då kan man lika väl köpa sig ett nytt akvarium känns det som=)

        men det går att få sitt akvarie fint utan moduler väl ?

        Det är klart att det går. Sedan kan man ju göra egna monduler och bakgrunder om man är lite händig.
        När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.

        Kommentar

        Arbetssätt...