gymnogeophagus.cuaru.uruguay

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sa-aqua
    Användare
    • March 2008
    • 135

    #16
    påminer lite om mina tuppkammar

    Kommentar

    • Felipe
      Användare
      • April 2002
      • 327

      #17
      Ursprungligen postat av sa-aqua
      det ska bli intressant o se hur de ser ut som vuxna.de finns inte med i weidners jordätarbok
      Vet du om dina fiskar kommer fran Tyskland??...maste vara S1...haller med om att det ska bli kul att se hur de ser ut som vuxna...fast om jag ska vara arlig sa ser dem inte alls ut som G.n.sp. "Cuaró I"...saknar vinkeln pa pannan + nagra detaljer till....men det enklaste vore om du kollade pa undersidan av underlappen...ar den "delad" eller hel??

      Ber om ursakt for svenskan....

      Ha det!
      Felipe

      Kommentar

      • sa-aqua
        Användare
        • March 2008
        • 135

        #18
        hej Felipe det är F1 föräldrarna ska va importerade från uruguay.tror att akvarielagret har samma fiskar.svar undersidan av underläppen är delad med en svart rand mwh pierre

        Kommentar

        • Felipe
          Användare
          • April 2002
          • 327

          #19
          Hej Pierre;
          da kommer de fran mig....via AMAZON EXOTIC i Tyskland, men det ar nog 2 ar sedan jag sande sist, sa darfor undrade jag om det var vildfangade (via nagon som kommer ner hit och ar med pa vara resor) eller fodda i fangeskap (Tyskland?).
          Forutom G.labiatus (ocksa "gymnogenys" Group), finns det sakert 2-3 nya arter till med delad underlapp och alla kommer fran norra / nordvastra Uruguay (G.labiatus ar fran sydostra, ostra och nordostra delarna).
          Men aterigen, huvudvinkeln pamminer inte om en "Cuaró I" (i alla fall pa bild...vad tycker du sjalv?)...men det kan mycket val bero pa att dina fiskar inte ar vuxna an.

          Ha det!
          Felipe

          Kommentar

          • salmberg
            NCS Medlem
            • October 2007
            • 830

            #20
            Tycker de ser mer ut som denna..vad tycker ni??http://www.aqvaterra.com/cichlids_gy...io_chico_i.php

            Riktigt snygga fiska du fått tag på.Och lycka till med dom.

            Kommentar

            • Felipe
              Användare
              • April 2002
              • 327

              #21
              Ursprungligen postat av salmberg
              Tycker de ser mer ut som denna..vad tycker ni??http://www.aqvaterra.com/cichlids_gy...io_chico_i.php

              Riktigt snygga fiska du fått tag på.Och lycka till med dom.
              Japp...det var vad jag forst misstankte....men a andra sidan sande jag aldrig "Rubio Chico" till denna killen i Tyskland (??).....det ar svart att forklara en del detaljer med min svenska...hahaha....sorry....men fargen och en del monster pa Pierres fiskar ar typiska for alla varianter/arter av "gymnogenys" (forutom G.australis) fran nordcentrala och norra Uruguay (Rio Tacuarembo och Rio Cuareim flodsystem).....men "Rubio Chico" har "vanliga" lappar som de flesta "gymnogenys" arter...."Cuaró I" har delad underlapp. (vad hetter nu delad underlapp pa svenska da??)
              Felipe

              Kommentar

              • sa-aqua
                Användare
                • March 2008
                • 135

                #22
                hej. de är ganska små och smala.tur att de tycker om mat.får forska lite var de kommer från.nån kan ha hämtat de på resa...hur stora brukar de bli tror du...mwh pierre

                Kommentar

                • Felipe
                  Användare
                  • April 2002
                  • 327

                  #23
                  Ursprungligen postat av sa-aqua
                  hej. de är ganska små och smala.tur att de tycker om mat.får forska lite var de kommer från.nån kan ha hämtat de på resa...hur stora brukar de bli tror du...mwh pierre
                  Japp.....kan vara nagon av dem som har kommit ner hit till oss....annars later det konstigt i och med namnet (Cuaró)....alla dessa arter blir uppat 15cm i naturen....har hort nagra fa cm. storre i farmar i Florida.
                  Forska garna om du kan..

                  Felipe
                  Felipe

                  Kommentar

                  • sa-aqua
                    Användare
                    • March 2008
                    • 135

                    #24
                    uppgradering av information F1or från en odlare i Tyskland.Felipe vilken tycker du är den snyggaste gymnosen/////////////Pierre

                    Kommentar

                    • Felipe
                      Användare
                      • April 2002
                      • 327

                      #25
                      Ursprungligen postat av sa-aqua
                      uppgradering av information F1or från en odlare i Tyskland.Felipe vilken tycker du är den snyggaste gymnosen/////////////Pierre

                      Da ar det nog fran sista sandingen till Tyskland for 2 ar sedan...
                      Snyggaste??...hmm....valdigt svart....men G.labiatus ar nog den jag forst valjer...sedan ar det val G.n.sp."Blue Neon" fran "rhabdotus" gruppen....men det finns sa pass manga....det ar svart att bara valja en.
                      Felipe

                      Kommentar

                      • Felipe
                        Användare
                        • April 2002
                        • 327

                        #26
                        Pierre; nagot nytt om dina gymnos??...skulle som sagt vara intressant att veta vem som odlar/saljer dessa som "Cuaró"....for att det ror sig om nagot helt annat.

                        Ha det!
                        Felipe
                        Felipe

                        Kommentar

                        Arbetssätt...