ibland är man ju dummare än tåget. Började känna mig nåsådär kanske nöjd med det hela och då ser jag tre fryeri simma runt och utforska dom nya håligheterna som jag skapat. Hur noga är det med att inte pyssla med inredningen efter att man har satt i troffarna skulle vilja lägga till lite sten i efterhand som jag nu inte har hemma. Pratar inte om nya högar eller helt ändra om utan bara bättra på lite.
Inredning till troffar?
Kollaps
X
-
-
ibland är man ju dummare än tåget. Började känna mig nåsådär kanske nöjd med det hela och då ser jag tre fryeri simma runt och utforska dom nya håligheterna som jag skapat. Hur noga är det med att inte pyssla med inredningen efter att man har satt i troffarna skulle vilja lägga till lite sten i efterhand som jag nu inte har hemma. Pratar inte om nya högar eller helt ändra om utan bara bättra på lite.
/Johan3000 liter med Tropheus
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi MaswaKommentar
-
Kommentar
-
Om jag nu skulle köpa en grupp VF troffar eller om jag skulle köpa odlade yngel.
Ja då är regel nr 1, ha inte det minsta inredning i baljan, dom första veckorna.
Det är så lättare att kolla om alla käkar, eller om det är någon som först är på käket ,men sen simmar undan.JanneKommentar
-
Ja nu är jag ingen troffeexpert, men jag har ju haft en del troffar genom åren.
Om jag nu skulle köpa en grupp VF troffar eller om jag skulle köpa odlade yngel.
Ja då är regel nr 1, ha inte det minsta inredning i baljan, dom första veckorna.
Det är så lättare att kolla om alla käkar, eller om det är någon som först är på käket ,men sen simmar undan.JanneKommentar
-
Jaha då var men troffe ägare då! 30 st f1 Kambwimba och 15 st f2or.
Det slutade med att det blev två högar en på vardera sida av karet.
Resultatet blev bra mycket bättre så.
Dom går mörkt nu men ska tända senare under dagen och försöka få till en bild.Senast redigerad av Markie; 07 June 2009, 11:47.Kommentar
-
bli kul att se dom igenTropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
Här kommer lite kassa bilder på dom. Tips på hur man lyckas lite bättre med en kompaktkamera skulle vara schyst. Dom är lite mörka ännu men dom blir jusare hela tiden tycker jag.Att bakgrunden är så ljus kommer ju att hjälpa till det med. Så om en vecka ser det än bättre ut
Ska slänga i lite vallisineria framöver men först ska dom få gå i lugn och ro.
skickar med en bild på hur jag löste problemet med pumpen som innan satt under vatten och gjorde det lite för varmt. Sambon tycker det är snyggtKommentar
-
Här kommer lite kassa bilder på dom. Tips på hur man lyckas lite bättre med en kompaktkamera skulle vara schyst. Dom är lite mörka ännu men dom blir jusare hela tiden tycker jag.Att bakgrunden är så ljus kommer ju att hjälpa till det med. Så om en vecka ser det än bättre ut
skickar med en bild på hur jag löste problemet med pumpen som innan satt under vatten och gjorde det lite för varmt. Sambon tycker det är snyggtKommentar
-
Tack Mattias! Kan inte säga att jag är så där helnöjd med innredningen men det blir jag ju inte hur jag än gör. Men jag är betydligt mer nöjd över fiskarna så det jämnar ut sig
Slängde i en nypa nls för en stund sedan och det var bra fart på dom och alla åt.Kommentar
-
Ser nice ut. Med så ljus inredning kommer fisken i centrumDen som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
-
-
Kommentar
-
Snyggt! blir sugen på troffar igen. Om du ska ha i vallisineria så skulle jag sätta den i hörnet där bakgrunderna möts så blir det inte lika tydligt att hörnet är där.
blev kanske snurrigt nu men du hajjar nog vad jag menar
tummen uppTom.Nordbeck aka Midas_TomKommentar
Kommentar