Hur mycket agar agar skall man ha per kilo mix? Jag gjorde en sats i veckan och den mixen flytter den vill inte sjuka.Jag tror jag hade för lite agar agar i mixen. På förpakningen stog det till 2dl vatten skulle man ha 1matsked agar agar. Vet inte vad det blir men kanske 7-10gram?
Räkmix igen
Kollaps
X
-
-
Hur mycket agar agar skall man ha per kilo mix? Jag gjorde en sats i veckan och den mixen flytter den vill inte sjuka.Jag tror jag hade för lite agar agar i mixen. På förpakningen stog det till 2dl vatten skulle man ha 1matsked agar agar. Vet inte vad det blir men kanske 7-10gram?Kommentar
-
En påse består av 28g så du använder en påse till typ 3 kilo.Ok, då vet jag tills nästa gång att jag skall ta mera agar agar.Kommentar
-
karagenan E407 baserat på en rödalg.
agaragar E406 baserat på rödalger.
protafloc är ett koncentrat av karagenan och används som klarningsmedel i ölkokning. 99kr för 200 gram. på humle.se.
Det börjar bli rörigt för mig, någon som har koll?
Karagenan används flitigt i industrin för att få mjölk att bli grädde och annat.
Kanske läge att testa.Har haft akvarium i tjugo år och samlat ett halvt års erfarenheter. Snart ska jag lägga till ett halvår.Kommentar
Kommentar