If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Fick både ettan och tvåan idag! Härligt! Visste inte om att jag glömt betala in förrän jag såg mitt namn i lista över medlemmar som skulle förlora funktioner på sajten...hua! Nu är man med igen...gött!
Fick CB nr 1 och 2 samt medlemskort idag. Har ej hunnit läsa ännu, men ser lovande ut, speciellt filtreringens ABC. Har bara skummade igenom lite snabbt än så länge.
Gällande textstorlek i CB 2/2009 undrar jag om det var tänkt att sidan mellan 34 och 36 var avsedd att tryckas i större planchstorlek, exempelvis A2, för att texten och bilderna skulle bli lagom stora för att sätta upp på en vägg?
Gällande mittenuppslaget tycker jag det var ledsamt att den nedersta bilden var kraftigt beskuren och utfälld över två sidor så att den ena jullen fick klammern i nacken och vecket i ögat. Den fina känslan i bilden försvann. Bilden finns i alla fall att se digitalt här på Ciklid.se, men jag rekommenderar att ta extra hänsyn till layouten om vinnarbilder i fototävlingen fälls ut över flera sidor i framtida CB.
Idag fick jag tidningen med mitt medlemskort.... :-) ,
men när jag kikade på det vita pappret som följer med tidningen så var adressen som står på, adresserad till en kille som heter Magnus Mattiasson i Borås ?
Hoppas han fått tidningen iaf .
Medlemskortet var alltså rätt adresserat och det har posten gått på.
men när jag kikade på det vita pappret som följer med tidningen så var adressen som står på, adresserad till en kille som heter Magnus Mattiasson i Borås ?
Hälsningar Micke H i Västerås
Du kan nog vara lugn att Magnus Mattiasson har fått sitt ex för han är medlemsansvarig i våran förening.
Hälsningar Micke H i Västerås
Det är returadressen om ingen finns på den adress som ciklidbladet skickas till. Det är Mattias som håller i skutan när det gäller medlemmarna och adresser.
Fick CB nr 1 och 2 samt medlemskort idag. Har ej hunnit läsa ännu, men ser lovande ut, speciellt filtreringens ABC. Har bara skummade igenom lite snabbt än så länge.
Gällande textstorlek i CB 2/2009 undrar jag om det var tänkt att sidan mellan 34 och 36 var avsedd att tryckas i större planchstorlek, exempelvis A2, för att texten och bilderna skulle bli lagom stora för att sätta upp på en vägg?
Gällande mittenuppslaget tycker jag det var ledsamt att den nedersta bilden var kraftigt beskuren och utfälld över två sidor så att den ena jullen fick klammern i nacken och vecket i ögat. Den fina känslan i bilden försvann. Bilden finns i alla fall att se digitalt här på Ciklid.se, men jag rekommenderar att ta extra hänsyn till layouten om vinnarbilder i fototävlingen fälls ut över flera sidor i framtida CB.
Notis tagen om uppdragning av bilder.
Sidan 35 fick vi bara texten i mitten som en bild. För att illustrerar har Joakim Draktoft letat reda på bilder. Jag vet att stilen är lite, men bilden höll inte för mer.
Nej, det är vad ett program för fylogenetisk analys producerar. Det är till för att trycka i vetenskapliga tidskrifter. Vi hade kanske kunnat dra upp det över hela sidan men jag tror inte upplösningen duger för det och då hade vi inte kunnat ha bilder.
Ja jag tycker att det är sällan bladet är bra, men detta numret var bra, och det var Patriks artikel om filter som vägde upp det, den var ruskigt bra pedagodisk, ja till och med jag fattade vad det var han skrev om.
Sedan håller jag inte med om alla saker han skrev.
Men det har vi ventilerat jag och patrik, har det inte varit på ciklidstämmorna så har det varit på tysklandsresa när vi har inmundat div läskeblask.
lite roligt var det när jag läste kommentaren från Patrik,(Det här filtret är så bra för det behöver aldrig göras rent), och i dom flesta fall så reser jag ragg när jag hör det, patriks kommentar.
Ja eftersom jag inte gjort rent mina filter på 15 år så tror jag att jag är en utav dom som fällt den kommentaren, men Patrik är grym på att hålla masken, han bara fortsätter att argumentera på det han tror på.
Ja jag vill inte kapa tråden, för då får jag bastning från Ola.
Så att jag öppnar en ny tråd istället.Janne
Kommentar