Ciklidbladet nr 2 kom idag

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Christian Alfredsson
    NCS Medlem

    • April 2002
    • 4170

    Ciklidbladet nr 2 kom idag

    Idag fick jag den i brevlådan. Kom gärna med konstruktiv kritik.

    Det är tex lite förändringar i layout för att få med mer text på mindre yta.
    Christian Alfredsson
    http://www.zoopet.com
    http://www.christianalfredsson.com
  • Peter_A_F
    Användare
    • January 2008
    • 809

    #2
    Hoppas att det dyker ner en i min låda också... väntar med spänning!
    - 720 liter med Malawi.

    Albumet här på Ciklid: http://www.ciklid.org/forum/album.php?u=11333

    Lägg till ciklid.org på iGoogle!

    Kommentar

    • Wilhelm
      Användare
      • April 2002
      • 9122

      #3
      Var ute o hämtade den nyss!
      Plastfickan med medlemskortet var inbrottssäker!
      mvh Wilhelm

      "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


      www.linkopings-akvarieforening.net/
      Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
      www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

      Kommentar

      • StefanL
        Användare
        • August 2002
        • 10784

        #4
        Fick både ettan och tvåan idag! Härligt! Visste inte om att jag glömt betala in förrän jag såg mitt namn i lista över medlemmar som skulle förlora funktioner på sajten...hua! Nu är man med igen...gött!

        Fin helgläsning blir det!

        Kommentar

        • Lutt
          Användare
          • October 2005
          • 1919

          #5
          Jag fick min med, har bara kollat igenom den lite snabbt så jag får läsa mer till helgen.

          Kommentar

          • Anders i Askim
            NCS Medlem
            • February 2008
            • 1032

            #6
            Tidningen kom för en timme sedan.
            Första intrycket är mkt lovande. Kul läsning väntar.
            Mvh Anders
            Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus.

            Kommentar

            • Aqua_Max
              NCS Medlem
              • April 2002
              • 108

              #7
              Fick CB nr 1 och 2 samt medlemskort idag. Har ej hunnit läsa ännu, men ser lovande ut, speciellt filtreringens ABC. Har bara skummade igenom lite snabbt än så länge.

              Gällande textstorlek i CB 2/2009 undrar jag om det var tänkt att sidan mellan 34 och 36 var avsedd att tryckas i större planchstorlek, exempelvis A2, för att texten och bilderna skulle bli lagom stora för att sätta upp på en vägg?

              Gällande mittenuppslaget tycker jag det var ledsamt att den nedersta bilden var kraftigt beskuren och utfälld över två sidor så att den ena jullen fick klammern i nacken och vecket i ögat. Den fina känslan i bilden försvann. Bilden finns i alla fall att se digitalt här på Ciklid.se, men jag rekommenderar att ta extra hänsyn till layouten om vinnarbilder i fototävlingen fälls ut över flera sidor i framtida CB.
              ~~~ MaxStrandberg.com ~~~

              Kommentar

              • Micke H
                NCS Medlem
                • October 2003
                • 144

                #8
                Hejsan

                Idag fick jag tidningen med mitt medlemskort.... :-) ,
                men när jag kikade på det vita pappret som följer med tidningen så var adressen som står på, adresserad till en kille som heter Magnus Mattiasson i Borås ?
                Hoppas han fått tidningen iaf .

                Medlemskortet var alltså rätt adresserat och det har posten gått på.

                Hälsningar Micke H i Västerås
                540 liter +222 +222 +100

                Kommentar

                • endymion

                  #9
                  Ursprungligen postat av Micke H
                  Hejsan

                  Idag fick jag tidningen med mitt medlemskort.... :-) ,
                  men när jag kikade på det vita pappret som följer med tidningen så var adressen som står på, adresserad till en kille som heter Magnus Mattiasson i Borås ?
                  Hoppas han fått tidningen iaf .

                  Medlemskortet var alltså rätt adresserat och det har posten gått på.

                  Hälsningar Micke H i Västerås
                  Du kan nog vara lugn att Magnus Mattiasson har fått sitt ex för han är medlemsansvarig i våran förening.

                  Kommentar

                  • StefanL
                    Användare
                    • August 2002
                    • 10784

                    #10
                    Ursprungligen postat av Micke H
                    Hejsan

                    Idag fick jag tidningen med mitt medlemskort.... :-) ,
                    men när jag kikade på det vita pappret som följer med tidningen så var adressen som står på, adresserad till en kille som heter Magnus Mattiasson i Borås ?
                    Hoppas han fått tidningen iaf .

                    Medlemskortet var alltså rätt adresserat och det har posten gått på.

                    Hälsningar Micke H i Västerås
                    Det är returadressen om ingen finns på den adress som ciklidbladet skickas till. Det är Mattias som håller i skutan när det gäller medlemmarna och adresser.

                    Min egna adress stod på plasten...

                    Kommentar

                    • Christian Alfredsson
                      NCS Medlem

                      • April 2002
                      • 4170

                      #11
                      Ursprungligen postat av Aqua_Max
                      Fick CB nr 1 och 2 samt medlemskort idag. Har ej hunnit läsa ännu, men ser lovande ut, speciellt filtreringens ABC. Har bara skummade igenom lite snabbt än så länge.

                      Gällande textstorlek i CB 2/2009 undrar jag om det var tänkt att sidan mellan 34 och 36 var avsedd att tryckas i större planchstorlek, exempelvis A2, för att texten och bilderna skulle bli lagom stora för att sätta upp på en vägg?

                      Gällande mittenuppslaget tycker jag det var ledsamt att den nedersta bilden var kraftigt beskuren och utfälld över två sidor så att den ena jullen fick klammern i nacken och vecket i ögat. Den fina känslan i bilden försvann. Bilden finns i alla fall att se digitalt här på Ciklid.se, men jag rekommenderar att ta extra hänsyn till layouten om vinnarbilder i fototävlingen fälls ut över flera sidor i framtida CB.
                      Notis tagen om uppdragning av bilder.

                      Sidan 35 fick vi bara texten i mitten som en bild. För att illustrerar har Joakim Draktoft letat reda på bilder. Jag vet att stilen är lite, men bilden höll inte för mer.
                      Christian Alfredsson
                      http://www.zoopet.com
                      http://www.christianalfredsson.com

                      Kommentar

                      • Ola Svensson
                        Användare
                        • April 2002
                        • 14633

                        #12
                        Ursprungligen postat av Aqua_Max
                        Gällande textstorlek i CB 2/2009 undrar jag om det var tänkt att sidan mellan 34 och 36 var avsedd att tryckas i större planchstorlek, exempelvis A2, för att texten och bilderna skulle bli lagom stora för att sätta upp på en vägg?
                        Nej, det är vad ett program för fylogenetisk analys producerar. Det är till för att trycka i vetenskapliga tidskrifter. Vi hade kanske kunnat dra upp det över hela sidan men jag tror inte upplösningen duger för det och då hade vi inte kunnat ha bilder.
                        Med vänliga hälsningar

                        Ola

                        Kommentar

                        • jarinen
                          Användare
                          • April 2003
                          • 1888

                          #13
                          Trevligt nummer! en diger artikel om filtrering är en önskeartikel och nu är den här, verkar bra, skall läsa den med intresse endera dagen.

                          Mvh Jari

                          Kommentar

                          • malawijanne
                            Banned
                            • November 2005
                            • 3217

                            #14
                            Ja jag tycker att det är sällan bladet är bra, men detta numret var bra, och det var Patriks artikel om filter som vägde upp det, den var ruskigt bra pedagodisk, ja till och med jag fattade vad det var han skrev om.
                            Sedan håller jag inte med om alla saker han skrev.
                            Men det har vi ventilerat jag och patrik, har det inte varit på ciklidstämmorna så har det varit på tysklandsresa när vi har inmundat div läskeblask.
                            lite roligt var det när jag läste kommentaren från Patrik,(Det här filtret är så bra för det behöver aldrig göras rent), och i dom flesta fall så reser jag ragg när jag hör det, patriks kommentar.
                            Ja eftersom jag inte gjort rent mina filter på 15 år så tror jag att jag är en utav dom som fällt den kommentaren, men Patrik är grym på att hålla masken, han bara fortsätter att argumentera på det han tror på.
                            Ja jag vill inte kapa tråden, för då får jag bastning från Ola.
                            Så att jag öppnar en ny tråd istället.Janne

                            Kommentar

                            • Orppo
                              Användare
                              • September 2004
                              • 518

                              #15
                              Mina första CB har landat 1&2,trevligt!
                              Läste i genom hastigt vid middagsbordet!

                              Har gömt de i bokhyllan,och i morgon bitti ska jag läsa de lite mer grundligt.
                              Dessa är mina första CB och de skall jag spara.

                              Visade de för Särringen och var stolt över dessa,hon tyckte att jag var en nörd såklart.

                              Tack brevbäraren(och redaktionen CB) för lite najs helgläsning!

                              Blåkrabban gillar jag skarpt!

                              Kommentar

                              Arbetssätt...