Djurens rätt vill förbjuda vildfångad akvariefisk
Kollaps
X
-
-
Ursprungligen postat av larsatror du att neontetror är odlade till 100 % så..jag har hört annat..men men jag har välle fel`???jag är välla en idiotajävel i vissa ögon
Mvh JanneKommentar
-
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Jag tror inte, jag vet. Om du istället för att vara så aggresiv lugnar ner dig så kan jag hålla med dig om att Djurens rätt har en poäng, men det vore väldigt olyckligt om det skulle bli så som de vill. Försök att diskutera med öppet sinne istället för att vara enkelspårig så blir det genast mycket enklare
Mvh JanneKommentar
-
Kommentar
-
Nu var jag ganska snäll mot dig "larsa", jag kunde ju sagt vad jag tyckte om ditt inlägg mer i klarspråk...men det hjälper ju inte att argumentera med människor som skiter i alla andra.
Ursprungligen postat av PatrikMalmoNej, jag ser mig inte som djurplågare. Fast det är sant att jag har haft ihjäl en hel del fisk, via okunskap och misstag.
Men vad är då argumenten för oss akvarister? Självklart blir det personligt, även om en del argument torde kunna försvaras av många.
1. Att titta på fisk/akvarium är rogivande. Månne inget bra argument, men det är nog kärnan i min "hobby".
2. Fisk och akvarium lär mig förstå naturen. Min förståelse kan sedan användas för att få andra att förstå naturen. Bättre argument, som kan utvecklas en hel del.
3. En del fisk finns idag enbart i akvarium och är utrotade i naturen. Kruxet med det argumentet är att det kan jag inte använda personligen. Har inga sådana fiskar. För att försvara hobbyn i stort är det dock bra.
4. En del VF-fisk ger försörjning åt lokalbefolkningen. Bra argument, dessutom i kombo med att bevara naturen. Krux: handlar om ett fåtal arter, en del andra arter är i mina ögon mer tveksamma.
Mvh JanneKommentar
-
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
-
[QUOTE=Janne E;777235]Nu var jag ganska snäll mot dig "larsa", jag kunde ju sagt vad jag tyckte om ditt inlägg mer i klarspråk...men det hjälper ju inte att argumentera med människor som skiter i alla andra.
haha..du behöver icke vara snäll mot mig..jag har svar på tal kan du lita på..den som ligger o tjuter o inte kan somna är ju inte jag kan jag sägaKommentar
-
Kommentar
-
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
-
Ursprungligen postat av larsaber om ursäkt för det..men vad jag kan se har du inte tillfört ett skit av fakta utan bara besservisser skit..så tagga ner!ödmjukast
Man vågar inte stå för någotjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
-
jag kan säga så här..har vart med i svängen sen tidigt 70..har råkat på det jag påstod mången gång...däremot anklagar jag inte dig..jag har handlat i din butik o du såg allmänt dryg ut..men det hör inte hit,hehe..vill inte ange någon..men alla neontetror är icke odladeKommentar
-
jag kan säga så här..har vart med i svängen sen tidigt 70..har råkat på det jag påstod mången gång.
DET TROR JAG INTE
..däremot anklagar jag inte dig..jag har handlat i din butik o du såg allmänt dryg ut..men det hör inte hit,hehe.
DET ÄR RESPEKT EN SANNING JAG ÄR DRYG
vill inte ange någon..men alla neontetror är icke odladejag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
-
Kommentar
-
Ursprungligen postat av larsadet är alltså skillnad att kalla sig larsa eller janne e??...surgubbe
Den fakta jag skrivit finns att tillgå om man orkar engagera sig lite "extra".
Mvh JanneKommentar
Kommentar