en del olika malar, två halvstora ormskinns, fem praktbotior och två regnbågscilklider (som just nu har startat sin andra kull ungfiskar, de första föll offer för de andra fiskarna i karet) samsas med två flaggciklider på cirka 11 cm. flaggorna, en hona och en hanne har jag haft länge. de går dock inte ihop med regnbågarna när de försvarar ungarna. flagghannen som är en aning kortare en honan, är mest stressad av det. jag hittade honom flytandes i ytan igår. jag tog in honom på ett mindre kar så att han skulle kunna hämta sig. där växlar han mellan att flyta på sidan och att simma med huvudet nedåt. han verkar svag och tar ingen mat heller. just med huvudet nedåt har jag sett honom för en vecka sedan när regnbågarna inte hade lekt än. jag trodde då att flagghannen var på väg att leta efter både resterande regnbågs- och ancistrusyngel. men nu verkar det som om han har haft någon slags sjuka redan då.
har någon av er något tips vad det skulle kunna vara för något?? tacksam för tips om bättring. min plan hade annars varit att bli av med flaggorna och en eller bägge ormskinnsguramissarna för att få några regnbågsciklider att överleva samt för att det inte ska vara så stressigt för varken regnbågarna, flaggorna och ormskinnarna. sistnämnda verkar dock tåla en hel del och verkar trivas trots regnbågsatackerna.
allt jag håller på med är begränsad på ett 220 liters och ett yngelkar. därför måste jag helt enkelt bli av med fiskar om de blir för många eller stora. regnbågarna är de första ciklider jag har kunnan få att leka. därför vill jag gärna ha kvar de för att uppleva detta några gånger. ni får gärna komma med kommentarer angående detta ock! ha det gott! hälsar chippog
har någon av er något tips vad det skulle kunna vara för något?? tacksam för tips om bättring. min plan hade annars varit att bli av med flaggorna och en eller bägge ormskinnsguramissarna för att få några regnbågsciklider att överleva samt för att det inte ska vara så stressigt för varken regnbågarna, flaggorna och ormskinnarna. sistnämnda verkar dock tåla en hel del och verkar trivas trots regnbågsatackerna.
allt jag håller på med är begränsad på ett 220 liters och ett yngelkar. därför måste jag helt enkelt bli av med fiskar om de blir för många eller stora. regnbågarna är de första ciklider jag har kunnan få att leka. därför vill jag gärna ha kvar de för att uppleva detta några gånger. ni får gärna komma med kommentarer angående detta ock! ha det gott! hälsar chippog
Kommentar