Din Hjälp Wanted

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Byttorp
    Användare
    • November 2003
    • 1585

    Din Hjälp Wanted

    Hej, hjälp önskas för adressering av Ciklidbladet.

    Plats : Akvarielagret
    När : I morgon eftermiddag

    För mer info se den här länken
    Nu har Ciklidbladet 2/2009 skickats till tryckeriet och kommer att dyka upp hos medlemmarna i slutet av månaden! Om du inte redan är medlem men vill bli det så är det hög tid att betala. Då får du även årets första nummer. Här står det hur du gör: http://www.ciklid.org/joomla/index.php?option=com_content&task=view&id=23&


    Mvh Magnus, medlemsansvarig NCS
    Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
    Ordförande GCG
  • Byttorp
    Användare
    • November 2003
    • 1585

    #2
    Hallå...inget som läst detta ännu...eller har ni bara inte vägarna förbi Akvarielagret i morgon eftermiddag? Jag har iaf fått NOLL svar än så länge...
    Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
    Ordförande GCG

    Kommentar

    • 56ovwal
      Användare
      • March 2004
      • 664

      #3
      Nja, visserligen ser jag fram emot ett nytt Ciklidblad i brevlådan, men har några mil att köra för att hjälpa till klistra adresslappar. Kanske en annan gång
      Pigge
      Bygger ny akvarielokal:
      http://ovwali.blogg.se/
      Uppdaterad:2011-12-23

      Kommentar

      • Byttorp
        Användare
        • November 2003
        • 1585

        #4
        Ursprungligen postat av 56ovwal
        Nja, visserligen ser jag fram emot ett nytt Ciklidblad i brevlådan, men har några mil att köra för att hjälpa till klistra adresslappar. Kanske en annan gång
        Fan Pigge..du har alltid en orsak till att slippa jobba. Å andra sidan så kör jag själv åt rakt motsatt håll för att hälsa på syrran i Oslo över 17 Maj och det är ju inte heller en helt legitim orsak att skylla på.

        Vi har nu fått ETT SVAR om hjälp i morrn....

        Kom igen och ring eller messa mig så kommer vi över den här lilla dyningen utan att jag får hjärtproblem ( å andra sidan är ju det en anledning att åka tillbaka till Karolinska där jag gjorde förra ingreppet i hjärtat....)

        Skulle vara bra om vi var några till......
        Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
        Ordförande GCG

        Kommentar

        • Wilhelm
          Användare
          • April 2002
          • 9122

          #5
          Hade jag inte haft så långt (24mil) så hade jag väl kunnat ställa upp, eller om tidningen varit där i lördags, för då var jag på lagret!
          mvh Wilhelm

          "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


          www.linkopings-akvarieforening.net/
          Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
          www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

          Kommentar

          • Byttorp
            Användare
            • November 2003
            • 1585

            #6
            tick tack...times goes and only ONE answer....tänk så bra om några fler kunde ringa mig...
            Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
            Ordförande GCG

            Kommentar

            • malawijanne
              Banned
              • November 2005
              • 3217

              #7
              Ursprungligen postat av Byttorp
              tick tack...times goes and only ONE answer....tänk så bra om några fler kunde ringa mig...
              Ja det kanske är dags att skicka bladen till en ort som verkar vara mer intresserad utav lite jobb.( inget ont om dig Christer du gör säkert så gott du kan).Janne

              Kommentar

              • Byttorp
                Användare
                • November 2003
                • 1585

                #8
                Ursprungligen postat av malawijanne
                Ja det kanske är dags att skicka bladen till en ort som verkar vara mer intresserad utav lite jobb.( inget ont om dig Christer du gör säkert så gott du kan).Janne
                Nja, det är nog inte det lättaste att hitta någon annan som kan sköta detta som Christer, Gabbi och dom andra på AL. Kruxet den här gången är ju att det är lite merjobb eftersom jag kommit på idén att även skicka med medlemskortet i en plastficka utanpå tidningen....bra va? så får alla sitt så hett efterlängtade medlemskort nästa vecka om allt går som det skall (det är ju kort vecka nästa så vi får hålla tummarna...).

                Min tanke var att klubben nu kunde ställa upp och hjälpa till lite med adresseringen så att inte all börda låg på AL allena... Vi har två personer som kommer att hjälpa till, men mer folk är välkomna så klart.... Kanske är nått fel på internet i 08 området för det verkar bara som skåningar, gbgare och linköpingsbor kommer åt att skriva i den här tråden......
                Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
                Ordförande GCG

                Kommentar

                • HåkanM
                  NCS Medlem
                  • November 2005
                  • 1294

                  #9
                  Ursprungligen postat av Byttorp
                  Nja, det är nog inte det lättaste att hitta någon annan som kan sköta detta som Christer, Gabbi och dom andra på AL. Kruxet den här gången är ju att det är lite merjobb eftersom jag kommit på idén att även skicka med medlemskortet i en plastficka utanpå tidningen....bra va? så får alla sitt så hett efterlängtade medlemskort nästa vecka om allt går som det skall (det är ju kort vecka nästa så vi får hålla tummarna...).

                  Min tanke var att klubben nu kunde ställa upp och hjälpa till lite med adresseringen så att inte all börda låg på AL allena... Vi har två personer som kommer att hjälpa till, men mer folk är välkomna så klart.... Kanske är nått fel på internet i 08 området för det verkar bara som skåningar, gbgare och linköpingsbor kommer åt att skriva i den här tråden......
                  Förslag, PM personligt till alla NCs:are som bor 08, i detta väder kanske en del tar lite paus från forumet men ett personligt mail läser alla.

                  Kommentar

                  • cf.akvarielagret
                    Användare
                    • April 2002
                    • 5028

                    #10
                    Okej
                    allt har dykt upp

                    även medlemskorten fantastiskt

                    och om det finns ett par extra händer är dom välkommna att packa bladet så kanske vi får iväg den idag

                    bonusen är att man får sin tidning o medlemskort först av alla
                    jag är Ateist
                    men Gud talade till mig
                    Gud är stor
                    jag frågade hur stor ? inget svar
                    han kanske behövde låna toaletten

                    Kommentar

                    • Markie
                      Användare
                      • September 2008
                      • 512

                      #11
                      Vilken tid ska man vara där?

                      Kommentar

                      • cf.akvarielagret
                        Användare
                        • April 2002
                        • 5028

                        #12
                        Från nu
                        jag är Ateist
                        men Gud talade till mig
                        Gud är stor
                        jag frågade hur stor ? inget svar
                        han kanske behövde låna toaletten

                        Kommentar

                        • cf.akvarielagret
                          Användare
                          • April 2002
                          • 5028

                          #13
                          Jaha tack för all hjälp
                          man kan säga att vi var fem stycken som glömde fredagsmiddagen hemma
                          1. praoelev
                          2. jemmba
                          3. Thomas R.
                          4. cf för en gångs skull
                          5. Byttorp på distans han blev klar först

                          det positiva är att tidningarna hämtas på måndag och alla får fina medlemskort
                          men vi får läsa tidningen först i lugn o ro
                          jag är Ateist
                          men Gud talade till mig
                          Gud är stor
                          jag frågade hur stor ? inget svar
                          han kanske behövde låna toaletten

                          Kommentar

                          • Markie
                            Användare
                            • September 2008
                            • 512

                            #14
                            Ja vad gör man inte för att få bladet lite tidigare.
                            Han läsa några sidor på tåget hem och den verkar super bra som vanligt!
                            Så stort tack till alla som arbetat med tidningen !!

                            Kommentar

                            • Ola Svensson
                              Användare
                              • April 2002
                              • 14633

                              #15
                              TACK alla som hjälpte till!
                              Med vänliga hälsningar

                              Ola

                              Kommentar

                              Arbetssätt...