Efter Olorins olycka med det nya akvariet har jag fått lite kalla fötter. Kollat runt här på forumet och läst i diverse trådar om folk vars akvarier spruckit på olika sätt.
Vårat akvarie står just nu på lekablock med MDF skivor som hyllplan.
Under akvaret har jag 2 cm frigolit.
När jag provfyllde det så skiljde det någon milimeter här och där på vatten ytan och i högra innerhörnet någon mm till. Det stog dock i 24 timmar utan olycka.
Detta är dock åtgärdat nu så nu skall det vara jämn vatten linje.
Sitter just nu dock och funderar på om jag skall investera i en alubänk ändå. De är ju oslagbart när det kommer till att få karet i absolut våg, vilket de ju inte är riktigt nu utan de flackar en mm hit och dit.
Vad tror ni?!
Är ju enklare att fixa nu än med vatten i det.
De enda som hindrat mig från att skaffa alubänk innan är att jag tycker dom e fula men jag får bygga in den helt enkelt.
Vårat akvarie står just nu på lekablock med MDF skivor som hyllplan.
Under akvaret har jag 2 cm frigolit.
När jag provfyllde det så skiljde det någon milimeter här och där på vatten ytan och i högra innerhörnet någon mm till. Det stog dock i 24 timmar utan olycka.
Detta är dock åtgärdat nu så nu skall det vara jämn vatten linje.
Sitter just nu dock och funderar på om jag skall investera i en alubänk ändå. De är ju oslagbart när det kommer till att få karet i absolut våg, vilket de ju inte är riktigt nu utan de flackar en mm hit och dit.
Vad tror ni?!
Är ju enklare att fixa nu än med vatten i det.
De enda som hindrat mig från att skaffa alubänk innan är att jag tycker dom e fula men jag får bygga in den helt enkelt.
Kommentar