Katastrof och undergång.

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Olorin
    Användare
    • May 2005
    • 1554

Katastrof och undergång.

Hoppade in i bilen efter ett jobb i Göteborgstrakten klockan 16. Funderade på att kika lite hos Åleds på vägen hem, då ringer mobilen.

"Va, var e du, vi har en jättekatastrof hemma", säger frun med darrande röst.

"Nästan i Göteborg", svarar jag och tänker direkt att de jävla bildåren till granne kört över min son.

"Det stora akvariet läcker, vad gör jag", svarar hustrun.

"Hur mycket?", svara jag lättad över att det inte var lillgrabben.

"Ett par centimeter vatten kvar", säger hon.

"Hur långt har vattnet runnit? Är det i hallen? I Tages rum, i köket?", svarar jag upphetsat och tänker att 580liter vatten i huset nog får räknas som katastrof."

"Nä, det ä lite blött på mattan", säger hon.

Jag blir helt ställd och fattar ingenting innan hon förklarar att de är 2 eller 3 cm lägre vatten i akvariet och en rännil över (den nybyggda fina)bänken ner på mattan som tydligen hade sugit i sig det mesta av de ca 30 literna. Tyvärr har lite runnit ner i någon springa bakom och blött upp det nylagda golvet så det finns stor risk att jag får riva ut och göra om golvet. Usch fy fan så trist!

Så efter att ha lyssnat på förtvivlan har jag nu kommit fram till att jag ska sälja alla fiskar och akvarium. Återkommer med detaljerade annonser. Det behöver inte ske i morgon, men om någon gillar att limma akvarium så finns ett 600 liters ramkar som kan säljas typ billigtbilligt.

I övrigt ska jag ta ganska god tid på mig för att hitta goda hem inte minst till Apistogrammoidesgruppen. Intresserade får gärna PMa.
    Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!
  • larsa
    Banned
    • April 2006
    • 198

Ursprungligen postat av Olorin
    Hoppade in i bilen efter ett jobb i Göteborgstrakten klockan 16. Funderade på att kika lite hos Åleds på vägen hem, då ringer mobilen.

"Va, var e du, vi har en jättekatastrof hemma", säger frun med darrande röst.

"Nästan i Göteborg", svarar jag och tänker direkt att de jävla bildåren till granne kört över min son.

"Det stora akvariet läcker, vad gör jag", svarar hustrun.

"Hur mycket?", svara jag lättad över att det inte var lillgrabben.

"Ett par centimeter vatten kvar", säger hon.

"Hur långt har vattnet runnit? Är det i hallen? I Tages rum, i köket?", svarar jag upphetsat och tänker att 580liter vatten i huset nog får räknas som katastrof."

"Nä, det ä lite blött på mattan", säger hon.

Jag blir helt ställd och fattar ingenting innan hon förklarar att de är 2 eller 3 cm lägre vatten i akvariet och en rännil över (den nybyggda fina)bänken ner på mattan som tydligen hade sugit i sig det mesta av de ca 30 literna. Tyvärr har lite runnit ner i någon springa bakom och blött upp det nylagda golvet så det finns stor risk att jag får riva ut och göra om golvet. Usch fy fan så trist!

Så efter att ha lyssnat på förtvivlan har jag nu kommit fram till att jag ska sälja alla fiskar och akvarium. Återkommer med detaljerade annonser. Det behöver inte ske i morgon, men om någon gillar att limma akvarium så finns ett 600 liters ramkar som kan säljas typ billigtbilligt.

I övrigt ska jag ta ganska god tid på mig för att hitta goda hem inte minst till Apistogrammoidesgruppen. Intresserade får gärna PMa.
    fy fan vilket skit!!värsta mardrömmen..lider med dig!!Det är inte alla ggr bara roligt att ha stora kar hemma!

Kommentar

• olof
      Användare
      • April 2002
      • 1823

Riktigt trist!

Tur att det inte var grabben i vart fall. Det här känns ju som ett litet problem om man tänker på din första reflektion.

mvh

olof
      http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

Kommentar

• FrePGun
        Användare
        • March 2009
        • 2410

Hade du inte provfyllt ditt kar innan du byggde in bakgrund och allt??!

Kommentar

• Olorin
          Användare
          • May 2005
          • 1554

Ursprungligen postat av JosephineFredrik
          Hade du inte provfyllt ditt kar innan du byggde in bakgrund och allt??!
          Karet har funkat förut, jag har bara tömt och flyttat det medan ajg la golvet, sen flyttade jag tillbaka det och fyllde det med vatten i torsdags. Det höll tätt på måndagen, men inte i förmiddags tydligen. Om det ändå läckt direkt vid fyllningen....

Kommentar

• FrePGun
            Användare
            • March 2009
            • 2410

Lider med dig.

Och ber både en och två stilla böner för att jag ska slippa gå samma väg till mötes...

Men jag lät mitt stå i 24 timmar helt fyllt till bredden och de var inte en droppe utanför karet så det skall nog gå bra.

Lokaliserade du vart vattnet rann ut?!

Kommentar

• PatrikMalmo
              Användare
              • May 2005
              • 4642

Attans vad surt... hoppas det ger sig utan alldeles för mycket jobb.
              Ingen fisk har läst böckerna.

Kommentar

• Wilhelm
                Användare
                • April 2002
                • 9122

Usch vad trist! Du som gjort en sån fin bänk och hade fått nytändning efter förra nerläggningssyndromet.
                Ja det är verkligen synd att sådant ska hända!
                mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
                Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• Mattias777
                  Användare
                  • November 2006
                  • 1493

Jag beklagar det som hänt och det är väl inte mycket som tröstar jut nu......

Hoppas du får lust en dag igen.

http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

Kommentar

• larsa
                    Banned
                    • April 2006
                    • 198

ser ett ljus i mörkret nu....en rännil..frugan säger uppe-.... jag har siliconat om div kar...inte så svårt...vad tror du?Inte ska du väl ge upp för det här??Jag förstår hur du tänker..men det kommer svida o sånt i framtiden...man måste hålla på med roligt i livet...vad ska du annars göra???

Kommentar

• endymion

Är du säker på att det är akvariet och inte baksug i någon pump, blöt trasa över kanten eller dylikt?

Kommentar

• Olorin
                        Användare
                        • May 2005
                        • 1554

Hej. Go vänner. Tack för ert medlidande. Vet inte exakt var det läcker. Jag kom hem hade min far och min fru tömt det på vatten. Beslutet att lägga ner är fattat i och med att jag vacklade lite inför uppstarten och det här nu sabbade golvet och jag inte har tillgång till någon källare eller garage där jag kan flytta in karen. Dessutom känns det mentalt tungt just nu så det är bättre att lägga ner rubbet och köpa nya friska grejjor nån gång i framtiden om suget kommer tillbaka.

Ska formulera lite annonser nu. Den enes fiasko, den andres fynd?

Kommentar

• Lundensis
                          Användare
                          • March 2004
                          • 2262

Ursprungligen postat av Olorin
                          Hej. Go vänner. Tack för ert medlidande. Vet inte exakt var det läcker. Jag kom hem hade min far och min fru tömt det på vatten. Beslutet att lägga ner är fattat i och med att jag vacklade lite inför uppstarten och det här nu sabbade golvet och jag inte har tillgång till någon källare eller garage där jag kan flytta in karen. Dessutom känns det mentalt tungt just nu så det är bättre att lägga ner rubbet och köpa nya friska grejjor nån gång i framtiden om suget kommer tillbaka.

Ska formulera lite annonser nu. Den enes fiasko, den andres fynd?
                          Tråkigt det som hänt. Hoppas du får tillbaka suget.

Kommentar

• Olorin
                            Användare
                            • May 2005
                            • 1554

Ursprungligen postat av Lundensis
                            Tråkigt det som hänt. Hoppas du får tillbaka suget.
                            Hoppas att jag inte får det för det här vill jag inte uppleva igen. Att behöva avveckla just när man trodde man fått ihop allt man ville ha ikaren. Mardröm.

Kommentar

• Wilhelm
                              Användare
                              • April 2002
                              • 9122

Jag tycker att du ska fylla upp karet och kolla om det verkligen läcker, eller om det är nåt annat som gjort att vatten har runnit ur. Se Endymions inlägg!

Du får inte bryta ihop så lätt!
                              mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
                              Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                              www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

Arbetssätt...