Metronidazole heter det visst
Fiskarna "pratar" hela tiden?
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
Ok, den medicinen är en typ av antibiotika. Hoppas det kommer gå bra. Om dom sjuka inte svarar på denna medicin kan du kombinera med tex furanol eller aquafuran. De finns flera olika märken för samma medicin. Har några fiskar dött?
Har dom genomskilnig avföring?,Andas häfftigt?Kommentar
-
Ok, den medicinen är en typ av antibiotika. Hoppas det kommer gå bra. Om dom sjuka inte svarar på denna medicin kan du kombinera med tex furanol eller aquafuran. De finns flera olika märken för samma medicin. Har några fiskar dött?
Har dom genomskilnig avföring?,Andas häfftigt?
Sen är det en del fiskar som andas häftigt lite då och då och har gjort så i en vecka så att nånting är jätte fel står ju klart nu men har verkligen dragit mej för att behöva komma till den här punkten. Vet du något om doseringen på Metronidazole ? hur många teskedar/krydmått per 100 liter?Kommentar
-
Japp har förlorat en venustus en hinderi och en fryeri. Den enda som inte äter nu är en venestus hane och han ser inte kry ut andas häftigt trådig avföring.
Sen är det en del fiskar som andas häftigt lite då och då och har gjort så i en vecka så att nånting är jätte fel står ju klart nu men har verkligen dragit mej för att behöva komma till den här punkten. Vet du något om doseringen på Metronidazole ? hur många teskedar/krydmått per 100 liter?
Nej tyvärr inte. Men som jag förstår det så hindrar denna medicin att bakterierna / flagilaterna slutar att reproducera sig själva. Jag tror att Furanol angriper mer snabbt broblemet men detta är jag inte 100% säker på. Aquafuran och liknade är bakteriedödande.
Nästan gång skulle jag rekomendra en snabbre åtgärd och gå på knock direkt i första ronden.Kommentar
-
Kommentar
-
Nej tyvärr inte. Men som jag förstår det så hindrar denna medicin att bakterierna / flagilaterna slutar att reproducera sig själva. Jag tror att Furanol angriper mer snabbt broblemet men detta är jag inte 100% säker på. Aquafuran och liknade är bakteriedödande.
Nästan gång skulle jag rekomendra en snabbre åtgärd och gå på knock direkt i första ronden.Kommentar
-
Furanol ä rätt billigt. På bromma zoo tar dom typ 70kr för en dos som räcker till ca 600L. Jag skulle nog gjort det då det hela gått så lång som det verkar ha gjort. Om du köpt pulvret på akvarielagret så har jag för mig det var ett krydd mått till 50L vatten.Kommentar
-
Ska se om jag kan hitta det här i stan i morgon.Kommentar
Kommentar