Jaså, du är från Själevad. Hela min släkt är från Ångermanland. Bjästa, Köpmanholmen, Docksta och Lugnvik. Plus att vi hade sommarstuga i Salsåker. I en havsvik inte så långt från Norrfällsviken. Så jag har spenderat mycket tid där under min uppväxt. Fiskade mycket i nätraån (Bjästa)när jag var yngre.
Fiskeäventyr.
Kollaps
X
-
Jaså, du är från Själevad. Hela min släkt är från Ångermanland. Bjästa, Köpmanholmen, Docksta och Lugnvik. Plus att vi hade sommarstuga i Salsåker. I en havsvik inte så långt från Norrfällsviken. Så jag har spenderat mycket tid där under min uppväxt. Fiskade mycket i nätraån (Bjästa)när jag var yngre.När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd. -
-där ser man, kulTropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
Kommentar
-
Gäddfiske åstön.
Har varit och fiskat ute vid Åstön. Skönt att komma ut igen efter att ha jobbat rätt mycke den sista veckan.När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.Kommentar
-
Kommentar
-
Senast redigerad av HåE; 30 July 2009, 01:58.När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.Kommentar
-
Indalsälven Bergeforsen.
Igår kväll blev det en tur med båt i indalsälven på jakt efter lax och harr. När vi höll på att lasta i grejor i båten simmade en stor säl förbi. Vädret var kanon och stora laxar plaskade överallt i älven. Efter en stund övergav vi det tröstlösa laxfisket för torrflugefiske efter harr. Direkt började harrarna hugga. Tyvärr var det bara småfirrar, så alla fick gå tillbaka. Vi gick iland på ön nedanför Bergeforsens laxodling och tog en pilsner och grillade istället.När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.Kommentar
-
Längesedan några bidler kom i denna tråd.... alla inväntar väl pimpelsäsongen.
Lägger upp några bilder från de fisketurer jag hann med under semester på Guadeloupe:
Del1. Havsfiske från båt
Bild1: Waho på 12,5 kg (tillhör makrillfamiljen)
Bild2: Baracuda 5 kg
Hade också en Blue Marlin på som jag kämpade med i 40 minuter. 850 av 900 meter lina ute, innan utrsustningen gav upp (linan gick), fick veva in 800 meter tomt.
Skepparen uppskattade denna till 200 kg !!!! Såg den endast när den högg vid ytan, sedan aldrig mer.Joakim Draktoft
f.d Webmaster Ciklid.se
____________________________________________Kommentar
-
-
Längesedan några bidler kom i denna tråd.... alla inväntar väl pimpelsäsongen.
Lägger upp några bilder från de fisketurer jag hann med under semester på Guadeloupe:
Del1. Havsfiske från båt
Bild1: Waho på 12,5 kg (tillhör makrillfamiljen)
Bild2: Baracuda 5 kg
Hade också en Blue Marlin på som jag kämpade med i 40 minuter. 850 av 900 meter lina ute, innan utrsustningen gav upp (linan gick), fick veva in 800 meter tomt.
Skepparen uppskattade denna till 200 kg !!!! Såg den endast när den högg vid ytan, sedan aldrig mer.
Snyggt! Vilket dröm fiskeKommentar
-
Grymma bilder Joakim. Synd att du tappade besten, men du fick iallafall känna ett ordentligt napp.Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
Härliga bilder Joakim!
Nu blir man allt avis. Posta gärna mera bilder.När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.Kommentar
-
Ja det var en upplevelse att få testa på detta fiske. Skulle göra om det igen om möjligheten gavs, även om det kostade en slant (160 Euro). 3 personer som fiskade, båt med 5 spön, skeppare och assistent. Lunch ingick.
Lite fler bilder kommer här:
Bild1. Artificiellt bete + agn (bläckfiskimitation ssom fungerade som en popper)
Bild2. Trassel (all utrustning togs upp så fort i samband med att blue Marlin nappade, så efteråt fick de trassla ut lite lina)
Bild3. Baracuda
Bild4. En av rullarna i närbildJoakim Draktoft
f.d Webmaster Ciklid.se
____________________________________________Kommentar
-
Snacka om grov lina på den sista bildenDen som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
Kommentar
Kommentar